"אין כזה דבר אוטיזם": דיסטל ירתה ותקפה את שירלי פינטו: "מפלצת רדודה ואופורטוניסטית של רוע"

פינטו מימינה תקפה בחריפות את דיסטל, "ראיתי את הראיון של חה״כ גלית דיסטל אטבריאן על השיטה האכזרית, ״החדר הסגור״ שהשתמשה בחינוך ילדה שעל הרצף האוטיסטי. קיבלתי מאות פניות מהורים מזועזעים. דיסטל ירתה לעברה

חברת הכנסת שירלי פינטו מימינה, תקפה בטוויטר את חברת הכנסת גלית דיסטל, מהליכוד שהוציאה ספר על בנה שסבל מאוטיזים וכלאה אותו בחדר נעול על מנת לשפר את יכולת הדיבור שלו.

"אין כזה דבר אוטיזם – זה המנעות ממשהו, המנעות מאינטרקציה חברתית דינמית"., אמרה דיסטל. על הדרך הארוכה שעברה עם בנה: "משכתי אותו מהשיער והוצאתי אותו, לא נתתי לו לאכול ולא נתתי לו לשתות, לא נתתי לו כלום. הוא הכריח את עצמו ללמוד לדבר כדי לשרוד".

פינטו מימינה תקפה בחריפות את דיסטל, "ראיתי את הראיון של חה״כ גלית דיסטל אטבריאן על השיטה האכזרית, ״החדר הסגור״ שהשתמשה בחינוך ילדה שעל הרצף האוטיסטי. קיבלתי מאות פניות מהורים מזועזעים, וגם תלונות על מוסדות שלצערי ממשיכים לאמץ את השיטה. זה לא ימשיך, לא במשמרת שלי. כתבו לי על מקרים שנתקלתם בהם – אכנס דיון דחוף בנושא."

בתגובה חריפה יותר כתבה דיסטל, "תגידי, מפלצת רדודה ואופורטוניסטית של רוע, מה את יודעת על האופן שבו גידלתי את הבן שלי?
החדר הסגור היה כמה חודשים כשגרתי בחו"ל, אחר כך הוא טופל בארץ משך 15 שנים במסגרות קונבנציונאליות של חינוך מיוחד יא מוטציה של רוע וטמטום שכמותך.
צאי לי מהחיים וצאי לי מהאמהות.את מעוררת חלחלה.

דיסטל הוסיפה: "את שיטת החדר הסגור פירטתי בהרחבה בספר שלי שאומץ ע"י הורים, רופאים ומורים לחינוך מיוחד ולא בכדי: הילד שחזו שלא ידבר לעולם סיים בגרות מלאה, התגייס לעוקץ ולומד עכשיו משחק. אני גאה באמהות שלי ובעיקר גאה בו."

גלית דיסטל ציינה עוד: "ביקשתי אמש להניח לבן שלי ולא להשתמש בו ככלי ניגוח פוליטי. ואז קרה דבר יפהיפה: לא רק שגדולי התוקפים שלי הניחו את הנשק.
הם גם בחרו לתמוך וחבק. הפסקת אש תמורת רגע אנושי. זה היה מרפא באופן שקשה לתאר. עד שהגיעה שירלי פינטו והחליטה להשתמש בבן שלי כדי לפתוח כנס על הורות מסוכנת. תש כוחי."

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. שלום מגיב 1 אתה סמולני רקוב. תתבייש לך אתה ופינטו תלכו כפרה עלינו הימניים היהודים האמיתיים

    ואמן

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  2. דיסטל

    אולי היה כדאי לנסות את שיטת החדר הסגור על חברת הכנסת דיסטל בעצמה. יתכן שאצלה זה היה עובד הפוך . היא הייתה מתחילה לדבר פחות . ואז היה טוב לכולנו

    שלום |
    הגב