אין להתפלל במניין: ההוראה הדרמטית של הראב"ד

עם התפרצות הנגיף בשכונת הר נוף: מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א בהוראה לתושבים אין חובה להתפלל במניין עקב סכנת הידבקות, מי שלא חש בטוב ויוצא מהבית עתיד ליתן את הדין

בימים האחרונים אובחנו מספר תושבים חרדים בשכונת הר נוף בירושלים כנושאי נגיף הקורונה. התושבים הסתובבו במרכזי התפילה והתורה בהר נוף, דבר שעורר חשש כבד להתפשטות הנגיף בשכונה.

היום בבוקר התכנסו רבני וגבאי השטיבלאך המרכזי של הר נוף "אמרי שפר" להתייעצות במעונו של ראש הישיבה ומרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א, לקבלת החלטות באשר להמשך תפעולו של ה'שטיבלאך' המרכזי בשכונה לאור התפשטות הנגיף בשכונה.

במהלך האסיפה הובאו דבריו של ד"ר סלוצקין המתגורר בשכונה, כי קיים חשש רציני להתפשטות הנגיף בצורה ניכרת בשכונה, וכי השיא בשכונה עוד לפנינו ויש לנקוט באמצעי זהירות קפדניים לצמצום התפשטות הנגיף.

יצויין כי כבר בשבוע שעבר נכנס ראש הקהילה הגאון רבי יעקב משה שפיצר שליט"א למעונו של הגר"מ שטרנבוך שליט"א לשאול אם לסגור את השטילבאך. מרן פוסק הדור השיב שלא יסגרו מיד כדי שלא לגרום לבהלה בציבור, ויש להמתין ולהודיע קודם לציבור כי אם לא יקיימו התקנות יסגרו את בית המדרש.

היום (ב') לאחר התפשטות הנגיף בשכונה, ועם קבלת הנתונים מכלל הגורמים המקצועיים, הורה מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך בסיומה של האסיפה שהתקיימה במעונו, על מספר הוראות דרמטיות בשינוי סדר היום בשכונה.

א] לסגור את השטילבאך המרכזי אמרי שפר כדי לצמצמם את התפשטות הנגיף בשכונה.

ב] יש להודיע לכלל התושבים כי אין חובה להתפלל במניין עקב סכנת הידבקות

ג] מי שלא חש בטוב לא ייצא מהבית, והמפר הוראות אלו הרי הוא מזיק את הרבים ועתיד ליתן את הדין.

בעקבות כך פורסמו הבוקר בשכונת הר נוף בירושלים מודעות הקוראות לציבור מטעם מרן פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך שליט"א: "בעקבות ריבוי המקרים של חולי קורונה שבקרו בבתי הכנסת כאן בשכונת הר נוף, אין חובה להתפלל במנין עקב סכנת הידבקות", "וכל מי שלא מרגיש בטוב וחש איזה חולשה שהיא, אסור באיסור גמור לצאת מהבית ולא לבוא לבית הכנסת בשום פנים ואופן, ומי שמפר את זה הרי הוא מזיק את הרבים ועתיד ליתן עליו את הדין, ובבואו לבית הכנסת עובר בגזל".

כמו כן בבית המדרש המרכזי בהר נוף "אמרי שפר" הוציאו הודעה על סגירת בית המדרש המרכזי אמרי שפר, והתושבים התבקשו לקחת את חפציהם האישיים כמו טלית ותפילין מבית המדרש עד היום – טרם סגירת בית המדרש החל ממחר בבוקר.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *