"אינני חלק מהקואליציה – אבל אני נגד בחירות": אורבך הטיל סוף סוף את הפצצה

אורבך מבטיח כי "אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה"

יו"ר סיעת ימינה חה"כ ניר אורבך הודיע בצהרים לאחר לבטים רבים כי החליט שלא להצביע יותר עם הקואליציה: "אחרי שבוע של פגישות עם רה"מ וגורמים נוספים – הגעתי למסקנה כי הקואליציה לא יכולה להמשיך ולהתקיים בהתנהלות הנוכחית." ‏גורמים ששוחחו עם אורבך מציינים כי הוא לא יצביע בעד פיזור הכנסת לא רק בשבוע הקרוב, כפי שנכתב בהודעה – אלא בשבועות הבאים. בינתיים סיעות השמאל צריכות להחזיר לתלם או לפטר את חברי הכנסת הסוררים.

במכתב שכתב אורבך הוא מנמק: "לפני כשנה, חבריי ואני האמנו שאפשר וצריך להוציא את ישראל מהסחרור, הקמנו קואליציה על בסיס קווי יסוד מאוד ברורים, הן ברמה האידיאולוגית והן ברמה הביצועית. לצערי הקואליציה כיום – איננה ממלאת את ייעודה. מחד, לאורך השנה פעלנו במגוון נושאים לחיזוקה ולביצורה של מדינת ישראל, ומאידך גורמים קיצוניים ואנטי ציוניים כדוגמת חה"כ גנאיים וזועבי לקחו את הקואליציה לכיוונים בעייתיים, והשתמשו בה לאורך הדרך כבת ערובה שלהם."

"בד בבד, נכשלנו לחלוטין בהרמת רוח העם וזוהי משימתה העיקרית של הממשלה, כל ממשלה." הודה אורבך.

"חשוב לציין", מבטיח אורבך "כפי שהתבטאתי בעבר, כי לא אתן לממשלה להסתמך על הרשימה המשותפת. לצערי, אנחנו על סיפו של מדרון חלקלק שעלול להוביל אותנו לשם."

אורבך מבהיר כי הוא לא יצביע בעד פיזור הכנסת. "אינני חושב שהליכה לבחירות היא החלופה המועדפת. סבבי בחירות אינם משרתים את היציבות הנדרשת לשלטון במדינה. בשבוע הקרוב לא אצביע בעד פיזור הכנסת."

ומה כן? אורבך מבטיח כי "אפעל בכל כוחי לממשלה יציבה עם רוח לאומית, כפי שהתחייבנו לפני כשנה."

"הודעתי הבוקר לרה"מ שבמצב הדברים כפי שהוא כיום – אינני חלק מהקואליציה", מסכם אורבך את מכתבו הדרמטי.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *