איפור לפורים, שמירה על עור הפנים של הילדים, חשוב!

בפורים הורים רבים רוכשים מוצרי איפור לא מוכרים. בנוסף לכך, האיפור לחג "מוגזם", בעיקר כשמדובר בעור פנים צעיר, ביקשנו מד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור, לתת לנו טיפים למאפרים ולמתאפרים בחג הפורים

הילדים של היום כבר לא מסתפקים בסתם איפור פנים, כמו סומק וקצת אודם הם רוצים תחפושת מושקעת ואיפור צבעוני שינצנץ למרחק כבר מהכניסה לבית הספר ואפילו לגן. לקראת החגיגות, נגיש לכם מדריך לאיפור ילדים, מה שצריך לדעת כדי לפנק את הקטנים באיפור מקצועי, עמיד ובטוח.

איפור פנים מוגזם נפוץ בקרב ילדים/בני נוער, בעיקר בחג הפורים.  בניגוד לאיפור "רגיל", שרוכשים לשימוש יום יומי, ומעדיפים לרכוש מותגים ידועים, בפורים לעומת זאת הורים רבים רוכשים מוצרי איפור לא מוכרים. בנוסף לכך, האיפור לחג "מוגזם", בפרט כאשר מדבר בעור פנים צעיר.

לדברי ד"ר להבית אקרמן, מומחית לרפואת עור אומרת: "העור של בני נוער וילדים רגיש ועדין, בייחוד סביב העיניים. ולכן, כאשר משתמשים באיפור חייבים להשתמש בתכשירים מאושרים ואיכותיים אשר עברו התאמה ובדיקות לשימוש צעירים".

טיפים:

מוצרים היפואלרגיים תגובה אלרגית לאיפור ולקוסמטיקה הינה בעיה שכיחה ברפואת עור. זה יכול להראות כאודם, גרד ופריחה דמוית אקנה. כאשר משתמשים במוצרים לא איכותיים ובמוצרים שאינם היפואלרגיים הסיכוי לכך גובר והייחוד בילדים צעירים.

איפור שומני – יכול לגרום להתלקחות או החמרה באקנה. הרבה פעמים איפור כמו מייקפ שהוא מוצר שומני יחסית (כזה שמתאים לעור בוגר) יכול דווקא לעודד פריחה ופצעונים בגיל ההתבגרות- שאז העור הרבה יותר רגיש לתכשירים שומניים. ולכן מומלץ להשתמש בתכשירים על בסיס מים ונטולי שומן. כלומר לא להיכנע למייקאפ של אמא שנמצא במגירה , הוא לא תמיד הכי מתאים וראוי לשימוש.

הסרת איפור- מומלץ לא להסיר איפור עם מגבונים רגילים, מוטב להשתמש או בסבון פנים עדין או במגבוני איפור ייעודיים להסרת איפור. בנוסף, מייד אחרי האיפור יש להסיר את האיפור כראוי . חשוב להסיר איפור לפני השינה כיוון ששינה עם איפור יכולה להגביר שכיחות פריחה ורגישות.  שינה עם איפור עלולה לגרום לזיהומים ודלקות עיניים.

איפור מאחד לשני – ברוב הגנים/ כיתות יסודי יש בפורים או פרו החג, ימים מקדימים בפסטיבלים המציגים פינות איפור. מומלץ להיזהר מתכשירים שעוברים בין ילדים רבים בייחוד באזור העיניים והשפתיים על מנת להימנע מזיהומים שיכולים לעבור מאחד לאחר.

חומרים רעילים באיפור – ישנם מוצרי איפור שמכילים חומרים רעילים כמו מתכות- בעיקר בצלליות ואודמים. זה עניין בעייתי מאד אשר מדי פעם עולה למודעות הצרכנית גם במבוגרים. ולכן ההמלצה היא לא להשתמש בתכשירים שלא עברו אישור קפדני.

אם מתכוונים להשתמש באיפור שאינו מוכר לנו ושלא ניסינו בעבר, כדאי לעשות ניסיונות כמה ימים לפני פורים, באזורים פחות רגישים מהפנים, כמו היד, כדי לבחון אם קיימת רגישות מיוחדת.

לגבי צבעים זרחניים, יש כמה סוגים שניתן להשתמש בהם על הפנים, אך לא מומלץ ליד העיניים. הזהירים במיוחד יכולים לבדוק מה הם המרכיבים המצויינים על גבי אריזת המוצר, ולהשוות עם רשימת החומרים המסוכנים המפורסמת באתר משרד הבריאות .

לשים לב: לא לחלוק את מוצרי האיפור ששמים ליד העיניים עם אחרים, גם לא עם חברים קרובים – זה עלול להעביר חיידקים וליצור זיהום.

אזורים שלא נאפר: פורים מתקיים בעונת החורף, וכשמדובר בילדים קטנים זיכרו שלפעמים הם עלולים לסבול מנזלת קלילה. מסיבה זו מומלץ שלא לאפר מתחת לאף וגם להמעיט באיפור מתחת לעיניים (שהילדים נוטים לשפשף) ובשפתיים (שנוטים ללקק).

שימוש בשבלונות: ניתן להיעזר באיפור בשבלונות מוכנות הנרכשות בחנויות לאומנות. כדי להבטיח איור מוצלח יש להניח את השבלונה על שטח הפנים (מצח ,עצם הלחי), לצבוע את משטח העור הגלוי באמצעות מייקאפ נוזלי, בצורת משחה (לא משנה הגוון, העיקר להניח בסיס שמנוני שיחזיק את הצבע), ולקבע את הצלליות בגוון הרצוי. לאחר מכן מסירים את השבלונה ונהנים מתוצאה מקצועית ומושקעת.

טיפ אחרון לגבי מסיכות: מסיכות עלולות להיות מסוכנות משום שהן מגבילות מאוד את טווח הראייה. ילדים שעוטים מסיכות על פניהם עלולים להיפגע בעת מעבר כביש, או להיתקל במכשולים ברחוב.

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *