אכזבה: הפלזמה לא מסייעת לחולים הקשים

המרכז למידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הודיע היום (שני) שעל פי מחקרים בסין עולה כי הזרקת פלזמה לא משפר את מצבם של החולים הקשים בצורה מובהקת.

המרכז למידע והידע הלאומי למערכה בקורונה הודיע היום (שני) כי הזרקת פלזמה לא משפר את מצבם של החולים הקשים בצורה מובהקת.

תוצאות המחקר מאכזבות את גורמי הרפואה בארץ, זאת לאחר שמד"א הכריז, לפני כחודשיים, על מבצע לאיסוף פלזמה מדמם של מחלימים מנגיף הקורונה במטרה להזריק אותו לחולים הקשים בתקווה לשפר את מצבם הבריאותי.

ל'אקטואליק' כבר נודע לפני כחודשיים כי הרופאים בבתי החולים לא גילו התלהבות יתר ממתן פלסמה לאור הנתונים שהתקבלו תוך כדי מתן הפלזמה.

במחקרים שבוצעו בסין על חולי קורונה התוצאות לא היו מספקות ולא ניתן לקבוע שאכן הוא עוזר לחולים.

המחקר נעשה בשבעה מרכזים רפואיים בסין והוא כלל 103 חולי קורונה במצב קשה עד קשה מאוד, כשמתוכם 52 טופלו באמצעות פלזמת מחלימים. למרות שהיה שיפור קליני במצבם של 52% מהמטופלים בפלזמה לעומת 43% מהקבוצה שלא טופלו בפלזמה, החוקרים סבורים כי לא מדובר בתוצאה מובהקת.

פרופסור אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא תל השומר, הסביר לפני כחודשיים על הטיפול בריאיון ל-N12: "מדובר בפלזמה של מטופלים שהחלימו ופיתחו נוגדנים נגד קורונה ולא בדם מלא. הפלזמה עוברת תהליך שהופך אותה לבטוחה לשימוש והנוגדנים יכולים לסייע לחולים במצב קשה להחלים. מדובר בשיטה ותיקה ויעילה ברפואה ולא בניסוי חדשני. יש סיכוי טוב שהשיטה תצליח לסייע לחולים הקשים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *