אכזריותו הרבה של אסד בחאלב ואידליב – ד"ר דרור מנור

אין ספק כי האלימות בצפונה ובמערבה של סוריה היא קשה ביותר. במהלך הלחימה נפגעו שווקים, מסגדים, בתי-מגורים, בתי-ספר ומתקנים רפואיים, כך שיש סיכוי גבוה להתפרצות מחלות בקרב האוכלוסייה

לעיתים נדמה כי אין גבולות לאכזריותו הרבה של נשיא סוריה בשאר אסד. גל הפליטים הנוכחי בצפונה של סוריה נחשב לגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה. מה שחמור ביותר זו האכזריות של המשטר כלפי ילדים חסרי ישע. ארגוני הסיוע, וביניהם האו"ם, דיווחו לאמצעי התקשורת כי תינוקות וילדים קופאים למוות במחנות הפליטים שכוסו בשלג בעקבות החורף הקשה.

הצבא הסורי המשיך במחצית השנייה של חודש פברואר במתקפה רחבת ההיקף שלו נגד מעוז המורדים הגדול האחרון שנותר במדינה, אזור המחוזות חאלב ואידליב. באזור זה קיים חשש מאסון הומניטרי חמור. בעקבות הלחימה בשלושת החודשים האחרונים, נאלצו כ- 900 אלף אזרחים לברוח ולהשאיר את בתיהם ורכושם. רבים מהם נמצאים במצב קשה כיוון שהם נאלצים לישון תחת כיפת השמיים, תוך שהם חשופים לקור הקשה של החורף.

אין ספק כי האלימות בצפונה ובמערבה של סוריה היא קשה ביותר. במהלך הלחימה נפגעו שווקים, מסגדים, בתי-מגורים, בתי-ספר ומתקנים רפואיים, כך שיש סיכוי גבוה להתפרצות מחלות בקרב האוכלוסייה. ברור כי על המדינות החברות במועצת הביטחון, ובראשן ארה"ב, להתערב במהרה כדי לפעול נגד הזוועה ההומניטרית הגדולה ביותר במאה ה- 21. על אותן מדינות ליצור מסדרון הומניטרי שיאפשר לפליטים לברוח, ובכך למנוע הרוגים נוספים. מה שחמור מאוד הוא שרוסיה, בעלת בריתו המרכזית של אסד, הטילה וטו פעמים רבות על הצעות של מועצת הביטחון בקשר למלחמת האזרחים בסוריה. נראה כי לקברניטים במוסקבה אין שום מצפון בכל הקשור לאוכלוסייה האזרחית בסוריה שכה סובלת מהמלחמה כבר תשע שנים.

הנושא הכאוב ביותר במלחמת האזרחים המיותרת הזו הוא מותם של תינוקות וילדים בשל הקור העז ותנאי המחייה הירודים המתקיימים במחנות הפליטים, במיוחד במחנות הפליטים באזור המחוזות חאלב ואידליב. ארגוני הסיוע, ובהם האו"ם, חוששים מעלייה ניכרת במספר המתים בשל התנאים הבלתי אנושיים שנשים וילדים נאלצים להתמודד עמם במחנות, ללא קורת גג וללא בגדים חמים, במזג האוויר קשה ביותר, שכולל סופות שלג קשות. ישנן משפחות שהצליחו לקחת עמן מספר חפצים כאשר הן ברחו מבתיהן. אולם, הן נאלצו במהרה לשרוף את החפצים, ביניהם רהיטים למיניהם, כדי לחמם את בני המשפחה, ולו לזמן קצר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *