אלו הנרצחים הי"ד, אח של המחבל שוטר במשטרת ישראל

ערב קשה בחדרה: 2 מחבלים מאום אל פאחם רצחו שוטר ושוטרת. המחבלים הגיעו עם אפודים ממוגנים ומצויידים בנשק רב

משמר הגבול מרכין ראש לזכרם של הלוחם רש"ט יזן פלאח ז"ל והלוחמת רש"ט שיראל אבוקרט ז"ל שנפלו הערב בקרב עם מחבלים חמושים שביצעו פיגוע ירי לעבר כוחותינו ונוטרלו לאחר קרב יריות עם מסתערבי מג"ב בעיר חדרה.


השר לבטפ לגלי צהל: "אני בטוח שהמחבלים לא פעלו לבד. הם הגיעו מצוידים היטב. עם אפודי מגן על גופם ונשק ביד. אחיו של אחד המחבלים, שוטר במשטרת ישראל."

במהלך קרב היריות של לוחמי משמר הגבול עם המחבלים החמושים נפצעו באורח קל עד קשה שלושה לוחמים ולוחמת נוספים, שפונו לבית החולים הלל יפה.

רש"ט יזן פלאח ז"ל, בן 19, תושב כסרא סמיע. התגייס למשמר הגבול לפני כשנה ושירת בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאיר אחריו הורים, אח ואחות.

רש"ט שיראל אבוקרט, בת 19, תושבת נתניה. התגייסה למשמר הגבול לפני כחצי שנה ושירתה בפלוגה מ"ג במג"ב איו"ש. השאירה אחריה הורים ואח.

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן: "הלוחמים נלחמו בגבורה, אנחנו משתתפים בצערן ומחבקים את משפחותיהם של הגיבורים יזן ושיראל ז"ל שהגנו בגופם על אזרחים ובכך הצילו חיי אדם רבים. לוחם ולוחמת צעירים, בעלי מוטיבציה גבוהה, שמסרו נפשם למען ביטחון אזרחי ישראל."

יהי זכרם ברוך.

כוחות מיוחדים של משמר הגבול פשטו על בתי המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה, ובנוסף עצרו באום אל-פאחם חשודים נוספים בפעילות טרור.

מאות לוחמים של משמר הגבול יתרכזו באיזור ואדי ערה, ולרבות מהחטיבה הטקטית של החיל.

בעקבות האירוע ובהמשך להערכת מצב שקיים המפכ"ל, הוא הורה על העלאת הכוננות של משטרת ישראל לפע"מ ב'(פעילות מבצעית ב' – מתוך א'-ד' – בפע"מ ד' המשטרה מחזירה את כל שוטרי משטרת ישראל לפעולות מבצעית גם מחופשות מתוכננות) ולמגן 3 – זו כוננות הביטחון השוטף הגבוהה ביותר מתוך 3 רמות. המשמעות נוכחות מקסימלית של כוחות המשטרה בשטח בפריסה רחבה בכל המוקדים והצירים.

החל ממחר צפויים מחסומי ביקורת בצירי הנסיעה המרכזיים. הציבור מתבקש להישמע להנחיות השוטרים ולגלות סבלנות.

סוכנות אעמאק של ארגון דאעש פרסמה קבלת אחריות על הפיגוע בחדרה.

צוטטו גורמים ביטחוניים בארגון שטענו כי שני המחבלים, איימן וח'אלד אגברייה הם לוחמים של הארגון. צוין כי הפיגוע המדובר מתרחש ימים ספורים אחרי הפיגוע שביצע מוחמד אבו אל-קיעאן בבאר שבע.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *