אלים ועמיד לחיסון: במשרד הבריאות מזהירים מהויראנט החדש שישנה את תמונת המשחק

לאחר שזן הדלתא התפשט בישראל והביא לזינוק בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, מזהירים במשרד הבריאות מווריאנט חדש שמזוהה בארצות הברית.

לאחר שזן הדלתא התפשט בישראל והביא לזינוק בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, מזהירים במשרד הבריאות מווריאנט חדש שמזוהה בארצות הברית.

בדיון בוועדת החוקה, חוק ומשפט בכנסת הזהיר ד"ר אשר שלמון, מנהל המחלקה ליחסים בינלאומיים, מפני זן מסוכן שזוהה בארה"ב ונחשב עמיד פחות לחיסון: "ווריאנט AY3 – נראה מאוד אלים מבחינת קצב ההדבקה שלו, מפתח עמידות לחיסון והוא מתחיל לדחוק את הדלתא ולהשתלט. אם יגיע לישראל יכול לשנות את תמונת המשחק".

לדבריו, הווריאנט החדש "דוחף בימים אלו את זן הדלתא, ואם הוא יגיע לישראל – נגיע לסגר שאנו מבקשים כל-כך להימנע ממנו".

"אנחנו הולכים להיות עם אלפי חולים קשים בעוד מספר שבועות" – כך אמרה אילנה גנס, ראש מטה בריאות הציבור במשרד הבריאות על זן הדלתא. בנוסף, דיברה על "ווריאנט AY3 – ייתכן שהזן החדש יכניס אותנו לאותו סרט, אולי יותר גרוע".

עוד אמרה בדיון אילנה גנס, כי כבר כשבוע יש למעלה מ-6,000 מאומתים מדי יום, ופי-200 במספר החולים הקשים: "נרשמת עליה מהירה וחדה בתחלואה ברוב מדינות העולם."

"כמחצית מהתחלואה שנכנסה לארץ – הן ממדינות שמהן אין חובת בידוד. המודל הקודם כבר לא אפקטיבי, וזמן התגובה היה יחסית ארוך – כשבועיים, והגבנו באיחור לאחר שהתחלואה כבר הייתה בארץ, יש לשנות התפיסה – ויש להרחיב משמעותית את חובת הבידוד, אך לצמצם את המדינות האסורות לנסיעה. המטרה לצמצם את היקף התחלואה, ואנו יודעים על מספר זנים מסוכנים שהחלו להתפתח במספר מדינות בעולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *