"אלימה יותר ולא יעילה לחיסון": ד"ר אלרעי-פרייס התריעה בכנסת מפני המוטציה הדרום אפריקנית

ד"ר אלרעי-פרייס, התייחסה היום בועדת החוקה של הכנסת למוטציה הדרום אפריקנית כי "בידינו מחקר ראשוני מדאיג על יעילות החיסון לאנשים שלקו בגרסה הדרום אפריקנית של קורונה". לדבריה, על פי המחקרים ראשונים ייתכן כי היא יותר אלימה בקרב צעירים

ד"ר אלרעי-פרייס, התייחסה היום בועדת החוקה של הכנסת למוטציה הדרום אפריקנית כי "בידינו מחקר ראשוני מדאיג על יעילות החיסון לאנשים שלקו בגרסה הדרום אפריקנית של קורונה". לדבריה, על פי המחקרים ראשונים ייתכן כי היא יותר אלימה בקרב צעירים.

ד"ר אלרעי-פרייס מנחה לא לבצע בדיקות דיגום לאוכלוסייה ללא הפניות אלא במקרים הבאים: מטופל עם תסמינים, אדם ללא תסמינים שבא במגע עם חולה מאומת ובדיקות סקר.

יו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה התייחס בראיון לחדשות 12 בבשורה מדאיגה על המוטציה האפריקאית. מצאנו מוטציה שדומה לזו שהתגלתה בבריטניה, היא נקראת מוטציה 501, על שם המיקום בגנום של הווירוס שבו התרחשה". קיימות בסך הכול 3 מוטציות, לאחר ששתיים נוספות ומדבקות התגלו במיקום מרכזי מאוד של הווירוס: אתר ההיקשרות לקולטנים, שם הוא מתחבר לתאים". כך אומר פרופסור בארי שוב, מומחה לנגיפים המכהן כיו"ר ועדת החיסונים בדרום אפריקה ומי שניהל את המכון הלאומי למחלות מדבקות במדינה, בראיון למהדורת שלוש עם עופר חדד וסיפק פרטים נוספים על המוטציה המדאיגה.

כשנשאל האם החיסונים של פייזר ומודרנה יעילים נגדן, הוא השיב: "עדיין בודקים את זה. בכל העולם בוחנים את כל החיסונים וצריך להמתין ולראות מה יהיה".

על המוטציה החדשה מדרום אפריקה לא היו לו בשורות טובות לבשר: "אנשים קוראים לזה 'המוטציה הדרום אפריקאית', אבל אנחנו לא יודעים אם היא התפתחה כאן. יכול להיות שהגיעה ממקום אחר ורק התגלתה כאן".

לדבריו, היא התפשטה כבר ל-8 מדינות לפחות ואילו המוטציה הבריטית התפשטה ל-40 מדינות. "הווירוס יתפשט בסוף, גם אם נעצור טיסות בינלאומיות. זה בלתי נמנע", סיכם. "וירוסים מתפשטים ועוברים מוטציות באופן טבעי וימשיכו לעשות זאת".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *