אלימות השוטרים: פינדרוס הצטרף לאייכלר, אבל בשס הפילו את ועדת החקירה

נדחתה הצעת יהדות התורה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה

מליאת הכנסת דחתה את הצעתו של חבר הקואליציה יצחק פינדרוס (יהדות התורה), בדבר הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת התנהלות משטרת ישראל באכיפת תקנות הקורונה. 12 ח"כים תמכו בהצעה מול 36 שהתנגדו. בהם חברי סיעת ש"ס שלא אהבו את המלחמה שמוביל אייכלר כנגד השוטרים בעוד הקהילה שלו לא מקפידה על כללי הקורונה.

ח"כ יצחק פינדרוס טען בישיבה: "בסוף ימצאו חיסון לקורונה, אבל לא לשסע שגורמות התמונות האלה, את השנאה והאיבה שנגרמים מאותן תמונות של המרדפים אחרי ילדים ואחרי נשים. צריך שהביקורת הזו תישמע והנושא ייבדק על ידי גורם מחוץ למשטרה. אנחנו צריכים משטרה טובה וחזקה, זה אינטרס של כולנו, אבל שיפעלו מתוך גישה של שירות ולא של כותרות. אני מקווה שכל החברים בבית הזה שמנסים לשכנע אותנו שהם בעד הציבור החרדי, שיצביעו בעד הקמת ועדת החקירה הזו."

ח"כ מיקי לוי צעק לעברו: "המשטרה היא זו שגורמת לשסע? אתה לא מתבייש? אתה הופך את המשטרה לשק אגרוף".

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה השיב בשם הממשלה: "אם לא די לשוטרים במה שהם חוטפים ברחוב בזמן שהם נופלים מהרגליים ומסכנים את עצמם ואת בני ביתם, ובזה שהם שומעים ברחוב קריאות "נאצים, רוצחים במדים" ועוד קללות נאצות וגידופים, אז עכשיו הם נאלצים לחטוף גם בכנסת. שמענו השבוע השתלחויות קשות מאוד מעל הדוכן הזה כנגד שוטרים במילים שקשה לשמוע, כשאחד מחברי הכנסת העדיף להתיישר עם הטון של מיעוט קטן וקיצוני.

מתוך עשרות אלפי מפגשים בין שוטר לאזרח שעוברים בשלום, מה שמגיע לתקשורת ולצערי גם למליאה כאן, אלה אותם אירועים שבהם השוטרים מפעילים כוח. המשטרה אכן מפעילה לעתים כוח, מה ציפיתם שהממשלה והכנסת יחוקקו חוקים והמשטרה לא תאכוף אותם? מה נעשה באותם המקרים שבהם הציבור לא נשמע להוראות המשטרה? לא נאכוף? צדיק ורע לו רשע וטוב לו?
יש בשולי הדברים גם מקרים של הפעלת כוח לא סביר והמקרים הללו מטופלים משמעתית ובמקרים שיש צורך גם נפתחת בדיקה פלילית. ועדיין המקרים הללו הם יוצאי הדופן, הם מקרים נדירים ולא מאפיינים."

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "אל מול הציבור החרדי יש אלימות שאי אפשר לקבל בחברה דמוקרטית. לא זורקים כלי ילד, לא נותנים בירכיות ואגרופים לפרצוף, לא עושים את זה במדינה דמוקרטית. וזה קורה כי הם חרדים, לא כי הם עוברים על החוק, גם החילונים עוברים על החוק. כמו שזה קרה למתנחלים שפיצצו את הצורה כשחסמנו כבישים לפני הגירוש מגוש קטיף, מה שלא עושים לאף מגזר אחר במדינת ישראל. אי אפשר להתעלם מן הדבר הזה ואת זה צריך לחקור."

ח"כ סמוטריץ' פנה לח"כ פינדרוס והוסיף: תפסיקו עם המשחקים האלה בנדמה לי, אם ח"כ גפני יגיד עד שלא קמה ועדה, אין וועדת כספים, תאמי לי שתקום".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *