אלימות קשה בחומש – המשטרה הפעילה כוח רב כלפי תלמידי הישיבה

יוסי דגן "הממשלה מתנהלת כמו פירומנית – אני קורא לבנט תתעשת ותעצור את מכונת ההרס"

במהלך פעילות אכיפה של כוחות הביטחון במאחזים עוז ציון וחומש נעצרו 5 חשודים בגין תקיפה והפרת צו.

הבוקר הכוחות ביצעו פעילות אכיפה לפינוי מספר מבנים בלתי חוקיים במאחז עוז ציון. במהלך הפעילות מספר חשודים תקפו את הכוחות כתוצאה מהתקיפה נפצעו 2 לוחמי מג"ב באורח קל וטופלו בשטח. נעצרו 5 חשודים.

במהלך הפינוי שני מתיישבים התבצרו באחד המבנים וריתקו עצמם למבנה באמצעות מתקן ברזל ובטון תוך סיכון חיים.

לוחמי מג״ב יחד עם צוות חילוץ מיוחד של פיקוד העורף פעלו שעות רבות תוך נקיטת משנה זהירות על מנת להוציא את המתבצרים ללא פגע.

בנוסף, במהלך הפינוי הוצתו מספר עצי זית סמוך למאחז ובעקבות כך התפתחה שריפה אשר כובתה לאחר הזנקת צוות כב״ה יו״ש ע״י הלוחמים.

מוקדם יותר היום בחומש הגיעו הכוחות להחרמת חומרי בנייה במקום. במהלך הפינוי מספר מתיישבים חסמו רכב של כוחות הביטחון תוך שהם פוגעים ברכב, תולשים את ידיותיו, נכנסים מתחת לרכב ואוחזים בגלגלים שלו. בנוסף ביצעו חסימה של הציר באמצעות אבנים ורכב.

הכוחות פינו את המתיישבים וכתוצאה מהעימותים נפגעו 6 לוחמים באורח קל וטופלו במקום.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן, הנמצא כעת במאהל המחאה בירושלים כנגד פינוי חומש, הגיב לאלימות הקשה אשר מפועלת כנגד תלמידי הישיבה "הממשלה מתנהלת כמו פירומנית בכדי להבעיר את השטוח בכוונת מכוון. חוזרים פה למראות הגרוש וההתנתקות, שולחים את אחינו החיילים לבצע פעולות שיטור, באלימות קשה. אני קורא לבנט – תתעשת, תעצור את מכונת ההרס שמיום הרצח פועלת ועושה הכל כדי לגרש שוב את היישוב חומש, אל תתנו פרס לטרור, אל תשלחו איש באחיו", קרא דגן.

נזכיר כי אתמול הפגינו מאות רבות של מפגינים מול ישיבת הממשלה כחלק מהמאבק כנגד פינוי חומש והפגיעה בהתיישבות הצעירה. בהפגנה השתתפו רבנים, אישי ציבור וראשי מועצות ביו"ש בהם ראש מועצת בית אל שי אלון, ראש מועצת קדומים חננאל דוראני, ראש מועצת קרית ארבע אליהו ליבמן, וראש מועצה אזורית שומרון יוסי דגן. כמו כן למקום הגיעו גם חברות הכנסת אורית סטרוק מהציונות הדתית וקטי שטרית מהליכוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *