אלי ישי: "בבחירות הבאות 'יחד' תרוץ לבד"

יו"ר יחד אלי ישי, שהודיע על פרישה מהמרוץ לכנסת, אמר לרשת ב' אמנם הפעם 'יחד' לא נכנסה לכנסת, וגם לא בפעם שעברה, אולם בפעם הבאה היא תרוץ לבד. בדבריו הטיל ביקורת על דרעי שמנע מנתניהו הבטחה לשר עבור ישי

יו"ר מפלגת יחד, אלי ישי, אמר היום (חמישי) ברשת ב' כי לפני סגירת הרשימות לכנסת בבחירות הקרובות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הבטיח למנותו לשר – בתנאי שיחבור לאיחוד מפלגות הימין. "היינו ממש לקראת הסכם, אך לאחר הפגישה נתניהו אמר לי שאריה דרעי הטיל וטו על המינוי ולכן זה לא יכול לצאת לדרך", טען ישי בתוכנית של ירון דקל ועמית סגל.

בנוסף, הכריז גם היום ישי בראיון כי 'יחד' אמנם לא עברה את אחוז החסימה בפעם שעברה, ובבחירות הנוכחיות חברה ל'יהדות התורה', אולם בבחירות הבאות, שלהערכתו יתקיימו בתוך השנתיים הקרובות, 'יחד' כבר תרוץ לבד. "אנחנו מתכוונים להתחיל לעבוד על כך – החל מיום לאחר הבחירות".

כזכור, אתמול הודיע ישי על פרישת מפלגתו מהמרוץ לכנסת ה-21, ועל העברת תמיכתו אל מפלגת יהדות התורה. ח"כ משה גפני הודיע על כך בפתיחת מטה יהדות התורה בחיפה, וזמן קצר אחר כך פרסם ישי הודעה בעניין מטעמו.

ישי כתב כי מפלגתו צברה יותר מ-100 אלף תומכים. "כפי שהבטחנו, תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו" הוסיף ישי. לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש.

"כפי שנהגתי במשך כל שנותי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב מאזוז כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים", כתב ישי.

"הרב מאזוז שקל את בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת 'יחד', וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת 'יחד', למשוך את רשימת 'יחד' מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה'".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *