אלי ישי מסביר: "מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, החלטנו לתמוך ביהדות התורה"

כשעה לאחר הפרסום כי אלי ישי העביר את תמיכתו ליהדות התורה יו"ר יחד אלי ישי, הוציא הודעה שבה נימק את פרטי ההחלטה הדרמטית

כשעה לאחר הפרסום כי אלי ישי העביר את תמיכתו ליהדות התורה יו"ר יחד אלי ישי, הוציא הודעה שבה נימק את פרטי ההחלטה הדרמטית:

ישי בירך בפתח הודעתו על ההסכם עם יהדות התורה, "לאחר שבועות של עבודה נמרצת לחזק את תנועת 'יחד', הגענו ב"ה להישג של למעלה ממאה אלף תומכים שנרשמו והביעו תמיכה בדרכו של מרן ראש הישיבה גאון ישראל רבי מאיר מאזוז שליט"א, ובדרכה של תנועת 'יחד'. ועל כך תודתי הרבה לכל הפעילים המסורים שרק בזכותם הגענו ליעד זה".

"כפי שהבטחנו", אמר ישי, "תנועת 'יחד' לא תסכן את הימין והצביון היהודי, בטח לא במערכת בחירות קריטית זו".

ישי גולל בהודעתו את השתלשלות האירועים שהביאה אותו לתמוך ביהדות התורה. "לפני כעשרה ימים החלו מגעים לתמיכה ב'יהדות התורה' בתיווכו של סגן השר הרב מאיר פורוש. לאחר ששקלנו את הנתונים ובחינת האפשרויות העומדות בפנינו, הבאנו בפני מרן ראש הישיבה רבי מאיר מאזוז שליט"א את המצב לאשורו נכון לרגע זה, עם כל ההשלכות והאפשרויות. כפי שנהגתי במשך כל שנותי בפוליטיקה ביושר ובאמונה, כאשר ביקשתי מהרב כי טובתי האישית לא תהיה צד כלל וכלל בסל השיקולים.

לדבריו,"הרב בחן את הדברים, בדק וחקר את ההתחייבויות לשמירה על דרכה של תנועת 'יחד', וקיבל החלטה מתוך דאגה לעולם התורה, מתוך אחריות להצלחת גוש הימין, ולערכים המלווים את תנועת 'יחד', למשוך את רשימת 'יחד' מהתמודדות לכנסת הנוכחית, ולהביע תמיכה ברשימת 'יהדות התורה' שסימנה ג'".

"מתוך כל האפשרויות שהצגנו בפני הרב",כותב ישי, "קבע הרב כי אופצייה זו היא הטובה ביותר בכדי לשמר את הדרך בה אנו מאמינים".

לסיום, כותב ישי,"אנו יוצאים לדרך זו, מתוך הכרה והבנה כי זו הדרך הבטוחה והטובה ביותר למען תורת ישראל, עם ישראל, ולמען שלמות ארץ ישראל. יחד כל בית ישראל ספרדים ואשכנזים, חרדים חילונים ושומרי מסורת, וכל מי שחשובה לו צביונה היהודי של המדינה".    

הערב בשעה 20:00 תתקיים הצהרה לתקשורת בבית מדרשו של הרב ברחוב עוזיאל 44

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בסימן טוב ובמזל טוב.

    בחינוך "הֶחָכָם עֵינָיו בְּרֹאשׁוֹ – וְהַכְּסִיל בַּחֹשֶׁךְ הוֹלֵךְ". (קהלת ב, יד )

    לעיתים להחלטה שלנו בחינוך הילדים עלולה להיות השלכות לדורות, ולעיתים אף לדיראון עולם ח"ו. הנה סיפור מופלא, מתוך ספר 'קול דודי דופק' לגאון הרב שלום שבדרון זצ"ל, ובו ניתן ללמוד מוסר השכל על ענין החינוך בזמנינו.

    מעשה בגבאי באחת העיירות, איש נכבד, בעל בעמיו, שבא פעם לראדין, אל הכהן הגדול הגאון רבי ישראל מאיר הכהן – החפץ חיים זצוק"ל.

    כשנכנס בדחילו ורחימו אל הקודש פנימה, אמר לו החפץ חיים "אינני רוצה להביט על פניךָ כלל, צא מביתי!" והוא גורש מביתו של הח"ח בבושת פנים.

    היהודי נבהל לשמע הדברים, ולא הבין מדוע קיבל יחס שכזה, ניגש אל הצדיק ושאל: רבי, מה עשיתי?, על מה ומדוע גורשתי מביתך? השיב לו ה'חפץ חיים': "אתה הוא שּאשם בכך ששלושה מיליון יהודים נחנקים, נאנקים, ומובלים לכפירה תחת שלטון הבולשביקים! ובכל שאר הצרות הרעות הגדולות, שעוברים עליהם, נמצא שאתה הוא האשם בהן!"

    חיל ורעדה אחזו ביהודי בשומעו אשמה כה נוראה יוצאת מפי כהן גדול, תמה ושאל: "מדוע הרב מאשים אותי במעשים אלו חלילה? לא זו בלבד שאיני אשם בכך, ולא סייעתי חלילה לרעה, אלא אף אני מתאנח ובוכה כל הימים, כמו כל היהודים, על כך!" נענה ה'חפץ חיים' ואמר: "אכן, עכשיו אתה בוכה, אבל מה עשית בעבר? כלום גם אז בכית?!"

    למראה פניו של הגבאי המשיך הרב והסביר: תרענן נא את זיכרונך. לפני שנים רבות אתה היית גבאי (מנהל) של תלמוד תורה בעיירה פלונית, והיה שם ילד יתום מאביו שהיה ילד שובב, שהיה קשה מאוד לסבול את תעלוליו. וכשפקע כוח הסבלנות שלכם, שקלתם והכרעתם להרחיקו, לסלקו מהתלמוד תורה, בך הייתה תלויה ההכרעה, ואתה הוא זה שפסקת, שיגרשו אותו מהתלמוד תורה! האם אתה זוכר מה היה שמו של הילד??? לייבל'ה טרוצקי! וכיוון שגירשתם אותו מתלמוד התורה, לקחה אותו אימו האלמנה, ונאלצה לרשום אותו לבית הספר של גויים, האם אתה יודע מה נעשה ממנו? הוא ליאון טרוצקי המנהיג של הבולשביקים רח"ל!
    נו…", סיים ה'חפץ חיים', "עכשיו תאמר לי אתה, הלא הוא היה בעל כישרון, ואילו לא הייתם מגרשים אותו מהתלמוד תורה, הוא היה יכול להיות ראש ישיבה גדול, ולהציל רבים מישראל, ואילו עכשיו, כשגירשתם אותו שלא כהלכה, הוא נהיה עוכר ישראל, נמצא, שאתה הוא זה שאשם בכל אותן צרות רבות ורעות על כלל ישראל, ע"י ליאון טרוצקי על שלושה מיליוני יהודים! ועתה, איני רוצה לראותך! צא מביתי!".

    ועתה אמר לו החפץ חיים זי"ע, "איני רוצה לראותך! צא מביתי!"

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב