אלפים מלווים את הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל

אלפים מתושבי טבריה מלווים בשעה זו את הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך בן מרן גאון ישראל הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצוקלל״ה, שנתבקש לישיבה של מעלה והלך הבוקר לעולמו

״הלא תדעו כי שר וגדול נפל היום בישראל״: אלפים מתושבי טבריה מלווים בשעה זו את הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך בן מרן גאון ישראל הגאון רבי שלמה זלמן אויערבך זצוקלל״ה, שנתבקש לישיבה של מעלה והלך הבוקר לעולמו והוא בן 86 שנים.

הרב אשר ישב על מדין עשרות שנים ושפט את עם ישראל בעיה״ק טבריה.

נולד בשכונת שערי חסד בירושלים, לרב שלמה זלמן אוירבך זצ"ל. למד בישיבת עץ חיים והחל משנת תשי"ב בישיבת סלבודקה בבני ברק. בא' באלול תשט"ז (1956) נישא ליפה מרים, בתו של הרב אשר זאב ורנר, אב"ד טבריה וחסיד סלונים. לאחר נישואיו התגורר בירושלים ולמד בכולל של הרב רפאל רייכמן.

בשנת תשי"ח (1958) לאחר פטירת חותנו, נבחר הרב אוירבך לכהן תחתיו. המינוי נעשה על דעת משרד הדתות ואושר בידי הרבנות הראשית.

הרב שאהוד היה על תושבי ורבני טבריה, כונה "רבה של טבריה". בתי מלון בטבריה שתחת השגחת הרב אוירבך, מקובלים על חלקים מהציבור החרדי על אף שאין להם תעודת כשרות של בד"ץ אלא כשרות מקומית בלבד. גם מערך כשרות בתחום השחיטה. הוא היה מקובל על חוגים מסוימים בציבור החרדי. בשנת השמיטה תשנ"ד שימש כאב בית הדין של אוצר הארץ של חברת תנובה, ועמו הרב יעקב אריאל והרב בנימין אדלר.

כאמור, הרב אוירבך נפטר ביום א' באלול ה'תשפ"א לאחר שסבל מדלקת ריאות.

הוא הותיר את אשתו, הרבנית מרים, ניהלה בית ספר מקצועי לבנות תחת בית יעקב] בנו הרב אהרן יוסף הוא ראש כולל אברכים ומחבר ספרים תורניים, שבגינם זכה בפרס לספרות תורנית בני ברק. בנו הרב אריה ליב הוא ר"מ וראש קיבוץ בישיבת מיר מודיעין עילית ורב בית כנסת בשכונת הר נוף.

הרב הראשי לישראל דוד לאו, ספד: "קיבלתי בצער רב את הבשורה הקשה על פטירתו של גאב"ד טבריה ומגדלור רוחני לכל אזור הצפון, הגאון הגדול רבי אברהם דב אויערבך זצ"ל. גאונותו ופקחותו בכל מכמני התורה כדין וכרב בישראל נודעו למרחוק ועליו נאמר "חבל על דאבדין ולא משתכחין".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *