אלפים צפויים להגיע להילולת הרש"ש הקדוש

נשלמות ההכנות לעליית האלפים להילולת הרש"ש בהר הזיתים

במועצת בתי העלמין הושלמו ההכנות האחרונות לקראת עלייתם מחר של אלפי יהודים לשפוך שיח ולבקש רחמים בהילולת הרש"ש הקדוש בהר הזיתים. לקראת ההילולא הופעל מערך הסעות חינם שיצאו כל שעה עגולה החל מ-8:00 ועד 17:00 מתחנת האבן ברחוב שמואל הנביא 79 בירושלים.

לרשות המתפללים יעמוד אוהל תפילה סגור שבו יוכלו להתפלל ולהתחנן באין מפריע מהרוחות והגשמים. מעמד התפילה המרכזית יתקיים בשעה 16:00 בהשתתפות רבנים ומקובלים שיעתירו לפני שוכן מרומים שבזכות הרש"ש הקדוש יחוס וירחם על שארית ישראל ויחיש את גאולתם. כפי שהבטיח הרש"ש "שכל מי שזקוק לישועה יתפלל על קברי ותפילתו תתקבל"

ההכנות להילולא נעשו בשיתוף פעולה הדוק של  משרד הדתות, הנהלת מועצת בתי העלמין בירושלים שבראשות הרב הלל הורוביץ, אגף מבני דת בעיריית ירושלים שבראשות הרב יצחק הנאו וחברה קדישא הספרדית.

מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים הרב הלל הורוביץ אמר כי במועצת בתי העלמין נערכים להגעתם של אלפי אנשים להתפלל ולפקוד את קברו של הרש"ש הקדוש ביום ההילולא. הרב הורוביץ ציין כי משנה לשנה גובר זרם העולים להר הזיתים, זאת אודות לשיפור הדרמטי שחל במצב הביטחוני בהר הזיתים. בעבר יהודים שעלו להר הזיתים נתקלו בוונדליזם בשבירת מצבות וביידוי אבנים. כיום התופעות הללו נעלמו לחלוטין. השינוי התחולל בעקבות השקעה מסיבית בתשתיות של גידור ותאורה במקביל לתגבור מסיבי של האבטחה המשטרתית בהר הזיתים.

בד בבד לשיפור בתשתיות והאבטחה בהר הזיתים, החל לפעול קו 84 מתחנת הרכבת הקלה בגבעת התחמושת להר הזיתים. פעילות הקו א- ה, בין השעות 08:30 עד 19:45 הגדילה מאוד את מספר העולים להר הזיתים לאורך כל ימות השנה הבאים לפקוד את קברי יקיריהם וקברות הצדיקים הטמונים בהר הזיתים. הגברת הנוכחות היהודית בהר הזיתים תורמת לביטחון ולמניעת וונדליזם בהר הזיתים. לאור הצלחת הקו, פנה לאחרונה  מנכ"ל מועצת בתי העלמין בירושלים הרב הלל הורוביץ לחברת 'אגד' בבקשה להרחיב את פעילות הקו לשכונות החרדיות. במועצת בתי העלמין הביעו תקווה, כי כבר בקרוב יוכלו לבשר לציבור על הרחבת פעילות הקו, בשיתוף פעולה עם חברת 'אגד'.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *