"משפילים את הצדיקים": אלפי חסידי גור מחו בבני ברק

לאחר הדיון בבית המשפט גדשו המוני חסידי גור את רחובות בני ברק

בנו של האדמו"ר מגור ושורת ראשי ישיבות ורבנים נתבעו לבית המשפט, אלפים כעת במחאת ענק בבני ברק.

מעל 10 אלף חסידי גור משתתפים כעת בהפגנה ברחובות בני ברק לאחר שהבוקר ישבו על ספסל הנאשמים בנו של האדמו"ר מגור ושורת רבנים וראשי ישיבות.

הרבבות מוחים על התביעה חסרת התקדים של בן האדמו"ר מגור ושורת רבנים וראשי ישיבות במטרה "להתערב בחינוך הטהור, למרות רצונם של הנתבעים ללכת לדין תורה.", כטענתם.

בחסידות גור מסבירים כי מוטלת עלינו חובת המחאה בשל פנייה לערכאות, תביעת רבנים ואישי חינוך והתערבות בחינוך הטהור.

ההמונים ממלאים כעת את רחוב חזון איש בבני ברק ונושאים שלטי מחאה בהן נכתב "רבנים ומחנכים על ספסל הנאשמים" ו"דעת השופטים לא תקבע את עמדת החינוך".

מנגד , בצד הפורשים כי הם דורשים שהצד השני יפסיק להלך עליהם אימים ויאפשרו לתפקד ככל הקהילות בישראל.

הגאון הגדול רבי אריה זילברשטיין, רב חסידי גור בבני ברק אמר בעצרת: "הערב הזה אנחנו מוציאים את התיבה לרחובה של עיר, משפילים את הצדיקים, משפילים את התורה הקדושה". הגר"א זילברשטיין פרץ בבכי במהלך נאומו "לוקחים בן של הרבי לבית משפט, לשנות את החינוך שלנו".

הגאון הגדול רבי מאיר פלקסר, ראש ישיבת חידושי הרי"ם נשא קול זעקה: "אנחנו לא זזים מהתורה הקדושה. מורי ורבותי מה עוד יכול להיות הפוך מנעשה ונשמע מללכת לערכאות, התורה אומרת ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם אומר המדרש ולא לפני ערכאות. נצהיר בקול רם נעשה ונשמע בקול רבותינו הקדושים".

הגאון רבי דניאל ליברמן, ראש ישיבת נזר ישראל, אמר: "רוצים להכרית את הסמכות הרוחנית של מנהיגי ישראל. השורש של ערכאות הוא כדי לא להיות משועבדים לגדולי ישראל מנחילי התורה. זו בדיוק המטרה של התביעה הזו. אם לא יבינו את הסכנה יש סיכון ליסודות היהדות".

במעמד הוקרא מכתבו של עמוד ההוראה הדיין הגר"נ נוסבוים, אב"ד הישר והטוב ואהבת שלום. "לקהל שהתכנס למחות על כבוד הצדיק. ברצוני לציין עדות אישית כי חברי הוועדה של חסידות גור התדיינו בבית דין בכל פעם וגם בפעם זה ביקשו להתדיין בבית דין וביקשו שיהיה רק על פי דעת תורה".

דברי נעילה נשא הגאון רבי אברהם מרדכי לנדאו, מראשי ישיבת שפתי צדיק: "קיימנו פה חובת מחאה על המעשה החמור שנעשה כאן. אנחנו שתקנו מעל שנתיים וכעת באנו לומר את האמת שלנו על פי דרכה של תורה.

"נפל דבר בישראל, אנשי הקבוצה העזו לתבוע תביעה פלילית נגד בן כ"ק מרן אדמו"ר שליט"א ונגד רבנים וראשי ישיבות ואנשי החינוך וזאת כדי שההנהגה הרוחנית תהיה ממושמעת לשופטי בית המשפט.

"מוחים אנו על הליכה לערכאות נגד דין תורה וכמו שכתב הרמב"ם כאילו חירף וגידף והרים יד בתורת משה.

"מצהירים אנו כי בכל תביעה שתהיה אנו נבוא להתדיין בבית דין על תורתנו הקדושה".

המעמד נערך בסדר מופתי והקהל התפזר לביתו במהירות על פי הנחיות המשטרה.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בוקר טוב

    מה חשבתם שזה ידלג עליכם
    השפילו את הרשל"צ הרב יצחק יוסף לא מחיתם
    משפילים ומחריבים את הרבנות לא מחיתם.
    ברוכים הבאים למציאות
    עם ישראל הוא עם אחד נשמה אחת
    אחד סובל כולם סובלים

    איציק |
    הגב