אם אין קמח אין תורה: הנתונים נחשפים – כמעט מחצית מתקציב עולם הישיבות צפוי להחתך

יממיה אחרי שדיווחנו על הגזרה שמרחפת מעל ראשם של אברכי הכוללים ותלמידי הישיבות, המספרים המדוייקים נחשפים ונראה כי עולם התורה עומד לספוג מכה קשה, בינתיים ראשי המפלגות החרדיות טרם שברו את הכלים מול ראש הממשלה

כבר מס' ימים שאנו עוסקים בגזרה החדשה שמונפת על עולם התורה, אמש פרסמנו באתר 'אקטואליק' כי כבר מספר ימים שבמפלגות החרדיות מנסים לשכנע את משרד האוצר לא לקצץ בתקציב התמיכות של המוסדות החרדים, אך לשווא. לעת עתה נראה כי גם בלשכת ראש הממשלה טרקו את הדלת בפני המפלגות החרדיות.

אם לא יקרה משהו מיוחד בימים הקרובים, תקציב הישיבות שיחולק לעולם התורה יגיע לשפל שאין שני לו, ובעקבות פרסום אמש בגוף תקשורת חרדי מספרים שאינם מדוייקים, החלטנו לבדוק את המספרים האמיתיים.

על פי בכירים במשרד החינוך ובמשרד האוצר תקציב עולם הישיבות והכוללים עומד כעת על 762 מיליון ש"ח, במקום מיליארד ומאתיים אלף שקלים, בחישוב מהיר מדובר על קיזוז של כ- 40% מהתקציב המקורי.

משמעות הדברים הם שערך הנקודה לפי החישוב החדש יעמוד על כ-250 שקלים לבחור ישיבה ו 450 ש"ח לאברך כולל, כאשר רק לפני שנה בחור ישיבה קיבל 424 ש"ח ואברך כולל 763 ש"ח.

למרות חשיפת הנתונים המזעזעים הללו, לא נראה שבמפלגות החרדיות מתרגשים יתר על המדיה, ונכון לעכשיו הם לא מפעילים לחץ כבד על הממשלה בה הם שותפים על מנת לשנות את רוע הגזרה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *