אם החילונים עוזבים את המדינה – אף חרדי לא ישרוד

בקיצור, אם החילונים קמים מחר בבוקר ועוזבים, בקושי יישאר חרדי אחד בחיים. וגם אותו אחד שיישאר, יהיה חוטב עצים ושואב מים של הפלסטינים. גם הם לא יוכלו להעסיק אותו בהפעלת המערכת הממוחשבים המתפקדת את הרמזורים, כי אין חרדי שיודע להפעיל אותה

אם מחר קמים כל החילונים והערבים עוזבים את המדינה, ומשאירים בה רק חרדים, המדינה מתמוטטת. היא תהיה פחות מרואנדה.

מה יקרה באותו יום? כל החולים. ימותו לא יהיה חרדי אחד שידע לנתח ילד שחלילה ריסק רגל. לא יהיה מי שידע איך לטפל אפילו בדלקת ראות. יפרצו מגפות של חצבת ופוליו.

אם מערכת החשמל במדינה תשתבש, לא יהיה מי שידע להפעיל אותה. הפלסטינים יכבשו את החרדים תוך שעה וחצי. כי לא יהיה מי שידע להפעיל טנק או מטוס תקיפה. ואם ירצו להביא סיוע מחוץ לארץ, גם לא יוכלו, כי לא יהיה מי שידע לתעל את שדה התעופה.

בקיצור, אם החילונים קמים מחר בבוקר ועוזבים, בקושי יישאר חרדי אחד בחיים. וגם אותו אחד שיישאר, יהיה חוטב עצים ושואב מים של הפלסטינים. גם הם לא יוכלו להעסיק אותו בהפעלת המערכת הממוחשבים המתפקדת את הרמזורים, כי אין חרדי שיודע להפעיל אותה.

כי אם החרדים היו יודעים להטיס מטוסי אל על, הם לא היו חרדים. אם היו רופאים שיודעים לטפל בחולים. אז הם לא היו חרדים. זה או חרדיות, או אקדמיה. או חרדיות או בעלי תואר ראשון, שני ושלישי. אבל לבוא ולטעון שהחרדים מסוגלים מחר בבוקר לנהל מדינה, אין שקר גדול מכך.

אז זו האמת לאמיתה. וזה לא בושה לומר את האמת. כי הרי אם אנחנו חרדים אמיתיים, אנחנו מעוניינים, בצדק, שכל מי שיכול ללמוד תורה, שילמד תורה, ומתנגדים בתוקף להכנסת לימודי ליבה למערכת הלימוד החרדית. וגם זה בצדק.

אלא שניהול מדינה זקוקה בעיקר לאנשי מקצוע. כי מקסימום, אפשר למנות חרדי לראש ועד עובדי הנמל. אפשר אפילו למנות אותו לראש עיר. כי תיאורטית, ראש עיר או שר יכול שלא ידע קרוא וכתוב.

כל אחד מהרחוב יכול להיות עסקן. כל אחד מהרחוב יכול להיות האחראי למכירת סנדוויצ'ים בבית החולים. על ממש לא כל אחד יכול להיות בצוות הרופאים והקרדיולוגים של בית החולים. לא כל אחד יכול להיות בצוות מהנדסי עיר. מתכנני ערים. תכנני מחלפים וכבישים. מתכנני הביוב. מתכנני כבלי החשמל. טייסים. כל אלה לא יכולים להיות מהרחוב. והם צריכים לדעת קרוא וכתוב.

אז האמת לאמיתה, שהחרדים לא מסוגלים לנהל מדינה, בוודאי שלא בעידן המודרני שבנוי על ידע והבנה טכנולוגית. ועל כך היום גאוותנו ובצדק. שהרי מה שחסר בעם היהודי זה לומדי תורה והוגיה. זה אברכי כולל. אבל זה לא אומר שמותר שלא לומר את האמת. צריך לומר את האמת, לעמוד מאחוריה ולהיות גאים בה.

והאמת היא, שאם החילונים יעזבו מחר בבוקר את המדינה, אז בצהריים בקושי ישרוד חרדי אחד.
.

111 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. צודק. עיוורים למציאות הלא מחמיאה. 2022 מנשקי סוליות נעליים כמי אבותיכם במזרח אירופה, ותחזרו לכך כשלכ יהיה צה"ל אלכ חיל תורה.

    ממש לא חדש. ההודי היה מנשק סוליות נעלי הגוי, ורק בזכות כח נמנע מלהיות כזה. בסמטאות העיר העתיקה , היום וחא בעתיד, החרדים רואים מה יהיה גורל ניניהם תחת שלטון ערבי

    נו באמת, לא חדש |
    הגב
  2. איש נבון איש מאוזן רואה נכוחה .אם בן גביר וסמוטריץ יחליצו לגרום לנו לעזוב הם יחזרו לחיות בצקופת התנ"ך על כל מה שמשתמע מכך. והאמת אין לי כל רצון לחיות איתם או לצידם אעזוב,בעצמי.

    אם סמוטריץ ובן ג,יר רוצים לגרש אותנו החילונים ולהחזיר את החיים של מי שנשאר לתקופת התנ"ך שיערב להם . אני אישית ועוד הרבה כמוני נעזוב קודם ונשאיר להם לזחול על גחון ולחפש את עץ החיים. יש חיים לא רעים בכלל מחוץ לגבולות הארץ הנכבשת על ידי קיצונים וחסרי כבוד לחיים של זולתם.

    אינה גנמור |
    הגב
  3. דברי כפירה

    לענ"ד זה משפט של אנשים כופרים וע"ז נאמר בכגון דא תיפח רוחם של מחשבי קיצין וי"ל

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. אם החילונים עוזבים ברור שהחרדים עוזבים ביחד איתם! לא ישאר חרדי אחד בישראל

    ואם החרדים עוזבים מחר את ישראל אז החילונים לא ישרדו דקה!
    תעשו טובה החרדים תמיד יסתדרו יש להם את אלוקים
    החילונים הם אלה שיהיו בצרות!

    ליאורה |
    הגב
  5. עבודה קלה מהבית

    דרושים לעבודה בהזנת תוכן, וקלדנות, מדובר על עבודת מזכירות קלה שאפשר לעבוד בה גם מהבית, קורות חיים נא לשלוח באימייל [email protected]

    שרון |
    הגב
  6. מה הרעיון של הדמיונות האלה

    אתה דיי מדומיין אחי כי ביום שהחרדים והיהדות תשלוט זה יהיה אך ורק ביום שהמשיח יבוא בעז"ה ואז יענו לך על כל השאלות שלך
    וסתם אגב אתר אקטואליק סליחה שאני מלכלך אבל אתם אתר זבל שבזבלים ונגמרו לי כבר המילים עליכם.

    יקי |
    הגב
  7. פוץ

    אידיוט בליגה. לא מצליח למשוך צומי חיובי הולך על השלילי.

    יצחק |
    הגב
  8. ואו ואם כל הסינים יטוסו לירח כלכלת כל העולם תיקרוס.

    איזה קישקוש ודבר לא מציאותי על מה הוא מדבר? כולנו כל עם ישראל עם אחד. וגם בימי דוד המלך ושלמה המלך ושאול המלך ואחריהם גם רוב העם היה דתי וכן הם חיו למרות הכל ולחמו וכו והיה להם נביא והיה להם גם חורשי ברזל וכו. ואחרי הכל הכותב גם קטן אמונה מה הוא לא מאמין שאם כולם יהפכו לדתיים שיהיה יותר ברכה בעבודה והדברים יסתדרו מאליהם. הרמבן כותב שמי שלא מאמין שכל דבר בעולם הוא נס הוא כופר ועוד לא נכנס להבנת תורת ה'.

    משה |
    הגב
  9. צירופי מחשבת הס"א הם רעים ומולידים רע, ובהגלות יחודו ית' סדריה הרעים מתבלבלים ומתפרדים, ומתגלה שה' אל אמת ונמשכת שמחת עד לישראל.

    אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. הֲרֵי הַס"א מְסַדֶּרֶת כָּל הַמַּחְשָׁבוֹת שֶׁלָּהּ שֶׁשָּׁם הִיא מְצָרֶפֶת כַּמָּה צֵרוּפִים רָעִים שֶׁלָּהּ וְיוֹצְאִים מִשָּׁם לָעוֹלָם לַעֲשׂוֹת הַמַּעֲשִׂים שֶׁלָּהֶם. בְּשָׁעָה שֶׁמִּתְפַּשְּׁטִים לָעוֹלָם כָּל אֶחָד נוֹטֵל כֹּחוֹ מֵאוֹתָהּ הַמַּחְשָׁבָה הָרָעָה וְשׁוֹלֵט עָלָיו. אֲבָל הַשֵּׁם שֶׁלְּךָ כְּשֶׁמִּתְעוֹרֵר בְּתָקְפּוֹ נֶאֶמַר בּוֹ "כְּהִמֵּס דּוֹנַג מִפְּנֵי אֵשׁ יֹאבְדוּ רְשָׁעִים מִפְּנֵי אֱלֹהִים". וְכֵן בְּכָל אוֹתָם הַסְּדָרִים שֶׁהָיוּ מִסְתַּדְּרִים בְּמַחְשָׁבָה רָעָה הַהִיא הֲרֵי מְהוּמָה נִכְנֶסֶת בָּהֶם וְהֵם מִתְבַּלְבְּלִים, שֶׁכָּךְ עָשִׂיתָ לְאַנְשֵׁי דּוֹר הַהַפְלָגָה שֶׁהָיוּ רוֹצִים לְהֵעָשׂוֹת עַם אֶחָד וְשָׂפָה אַחַת נֶגֶד רְצוֹנְךָ, וּמִיָּד שֶׁנִּגְלֵיתָ עֲלֵיהֶם בַּיִּחוּד שֶׁלְךָ הֲרֵי הֵם נִתְבַּלְבְּלוּ וְנִתְפַּזְּרוּ. וְכֵן אַתָּה עוֹשֶׂה תָּמִיד לְמִי שֶׁרוֹצֶה לְהִתְחַכֵּם נֶגֶד אֻמָּתְךָ, אַתָּה נִגְלֶה עֲלֵיהֶם בְּשִׁמְךָ וּמְעַרְבֵּב אוֹתָם שֶׁלֹּא לְהִסְתַּדֵּר בְּשׁוּם סִדּוּר.

    וְכֵן צִוִּיתָ לְיִשְׂרָאֵל לִתְקֹעַ בְּשׁוֹפָר לְפָנֶיךָ תָּמִיד, וְשֵׁם הַקָּדוֹשׁ שֶׁלְּךָ מֵאִיר בָּעוֹלָם בְּ-ד' תְּקִיעוֹת שֶׁהֵם תשר"ת, בָּהֶם מִתְלַבְּשִׁים אַרְבַּע אוֹתִיּוֹת שֶׁל שִׁמְךָ הַקָּדוֹשׁ יְהוָֹה ב"ה – וּמִיָּד כָּל סִדְרֵיהֶם שֶׁל ס"א מִתְעַרְבְּבִים וּמִתְבַּלְבְּלִים וְאִי אֶפְשָׁר לָהֶם לַעֲמֹד, דִּכְתִיב "יְהוָֹה הֵפִיר עֲצַת גּוֹיִם הֵנִיא מַחֲשְׁבוֹת עַמִּים". מִיָּד נֶאֶמַר בָּהֶם "עוּצוּ עֵצָה וְתוּפַר דַּבְּרוּ דָּבָר וְלֹא יָקוּם כִּי עִמָּנוּ אֵל" – זֶה אֵל שֶׁמַּרְאֶה יִחוּדְךָ דִּכְתִיב "וְאַתֶּם עֵדַי נְאֻם יְהוָֹה וַאֲנִי אֵל", וְזֶה עוֹמֵד לִהְיוֹת מַפְרִיד אוֹתָם הָרְשָׁעִים שֶׁיֵּאָמֵר בָּהֶם "יִתְפָּרְדוּ כָּל פֹּעֲלֵי אָוֶן", וּמִיָּד יִשְׂרָאֵל נַעֲשִׂים גּוֹי אֶחָד בָּאָרֶץ שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "כֻּלֹה זֶרַע אֱמֶת", "הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם". וְזֶה אֵל אֱמֶת וַדַּאי.

    "בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי פָּדִיתָה אוֹתִי יְהוָֹה אֵל אֱמֶת", זֶה רוּחוֹ שֶׁל מָשִׁיחַ. שֶׁבְּשָׁעָה שֶׁחָטְאוּ יִשְׂרָאֵל נֶאֶמַר בּוֹ "וְהָרוּחַ תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים אֲשֶׁר נְתָנָהּ", וְזֶה בְּאֵר שֶׁהוּא בֵּית הַשּׁוֹאֵבָה שֶׁמִּשָּׁם שׁוֹאֲבִים רוּחַ הַקֹּדֶשׁ, שֶׁהֲרֵי מִשָּׁם רוּחַ זֶה מִתְפַּשֵּׁט וַהֲרֵי שָׁב לִמְקוֹמוֹ, "וְהָרוּחַ תָּשׁוּב אֶל הָאֱלֹהִים", וַדַּאי. "וְהָאֶבֶן גְּדוֹלָה עַל פִּי הַבְּאֵר" לִסְתֹּם אוֹתוֹ כְּדֵי שֶׁאוֹר זֶה לֹא יֵרֵד, וְזֶה "בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי" ר"ת בְּאֵר. אֲבָל בְּיָדְ"ךָ זֶה דָּוִד, שֶׁבּוֹ וְדָוִד מְנַגֵּן בַּיָּד, שֶׁכֵּן רוּחַ זֶה בּוֹטֵשׁ בַּכִּנּוֹר בְּחָמֵשׁ נִימִין שֶׁלּוֹ שֶׁהֵם ה' אוֹתִיּוֹת שֶׁל אֱלֹהִים, וְזֶה עוֹלֶה בְּשֶׁבַע וְיוֹרֵד בְּשֶׁבַע – וְזֶה יָד. בְּיָדְךָ אַפְקִיד רוּחִי וַדַּאי. עַד שֶׁיְּעוֹרֵר 'אֵל' זֶה שֶׁהוּא אֵל אֱמֶת לְהַעֲבִיר אֶבֶן נֶגֶף וְצוּר מִכְשׁוֹל, וּמִיָּד אֶבֶן אַחֶרֶת מִזְדַּמֶּנֶת שֶׁהִיא אֶבֶן בֹּחַן, שֶׁבָּהּ מִתְנַסִּים הַצַּדִּיקִים לְהִתְקַיֵּם בָּאֱמֶת שֶׁלָּהֶם, שֶׁנֶאֱמַר בּוֹ "הַשֹּׁמֵר אֱמֶת לְעוֹלָם", וְזֶה אֶבֶן שֶׁנֶאֱמַר בָּהּ "אֶבֶן מָאֲסוּ הַבֹּנִים הָיְתָה לְרֹאשׁ פִּנָּה", "מֵאֵ"ת יְהוָֹה הָיְתָה זֹאת" – כָּאן אוֹתִיּוֹת אֱמֶ"ת.

    רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. הֲרֵי לְיִחוּדְךָ מְקַוִּים יִשְׂרָאֵל עַמְּךָ שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "וְאַתֶּם עֵדַי נְאֻם יְהוָֹה וַאֲנִי אֵל", וְזֶה עֵד דְּשְׁמַע יִשְׂרָאֵל – פֶּתַח עֵינַיִם וַדַּאי. ד' זֶה פֶּתַח דֶּלֶת פְּתוּחָה, ע' פֶּתַח עֵינַיִם, וְאֵלֶּה ע' סַנְהֶדְרִין שֶׁעוֹמְדִים בְּזוֹ הַפֶּתַח, וְזֶה הַשַּׁעַר "אֶל הַשַּׁעַר אֶל הַזְּקֵנִים", שֶׁהֵם עוֹמְדִים לְקַבֵּל עֵדוּתָם שֶׁל יִשְׂרָאֵל לְפָנֶיךָ, וּמִיָּד "אֵל" זֶה מֵאִיר עַל רֹאשָׁם דִּכְתִיב בּוֹ "אֱלֹהִים נִצָּב בַּעֲדַת אֵל", מִיָּד יִחוּד שֶׁלְּךָ מִתְגַּלֶּה בְּכָל הָעוֹלָמוֹת "שְׁמַע יִשְׂרָאֵל יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ יְהוָֹה אֶחָד". גַּלֵּה יִחוּדְךָ לְעַמְּךָ וְיִשְׂמְחוּ בְּתִקְוָתָם שֶׁכֵּן נִשְׁאָר מִשְּׁמַ"ע אֶחָ"ד אוֹתִיּוֹת אֶשְׂמַ"ח עַ"ד, מִיָּד "יְהִי כְבוֹד יְהוָֹה לְעוֹלָם" וכו', וְזֶה 'בָּרוּךְ שֵׁם כְּבוֹד מַלְכוּתוֹ לְעוֹלָם וָעֵד', עַל כֵּן תְּגַלֶּה לָהֶם גְּאֻלָּה בַּיִּחוּד שֶׁלְּךָ בְּרַמַ"ח עוֹלָמוֹת שֶׁל חֶסֶד, שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "רַחֵם אֲרַחֲמֵנוּ נְאֻם יְהוָֹה", מִצַּד אַבְרָהָם יָמִין מְקָרֶבֶת שֶׁהֵם רְמַ"ח תֵּיבוֹת שֶׁל קְרִיאַת שְׁמַע, וְיֵאָמֵר בָּהֶם "וּמַשְׁתִּי אֶת עָוֹן" וכו'. וְזֶה אַבְרָהָם, אֶחָד הָיָה אַבְרָהָם. יְהוָֹה אַל תְּאַחַר. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

    דעת |
    הגב
  10. מה שבטוח: אם החילונים יעזבו מחר בבוקר את המדינה, החרדים אולי לא יישארו במדינת היהודים אבל הם יישארו יהודים, ההיסטוריה הוכיחה. מה שלגבי החילונים לא כל כך בטוח. עצוב =(

    מה שבטוח: אם החילונים יעזבו מחר בבוקר את המדינה, החרדים אולי לא יישארו במדינת היהודים אבל הם יישארו יהודים, ההיסטוריה הוכיחה. מה שלגבי החילונים לא כל כך בטוח. עצוב =(

    עצוב |
    הגב
    • אני מהנדס בעל תשובה לא הייתי יכול להשאר בסביבת העבודה

      ברגע שפציתי פה בנושא יהדות פוליטיקה. מצאתי את עצמי מועבר צוות.
      לצערי הכותב לא מסתכל במשקפים הנכונות ולא למרחוק.
      א. יש גם דתיים לאומיים במדינה בקידמת הרפואה והמדע
      ב. יש גם חרדים שיצאו ויוצאים ולומדים.
      ג. כרגע המצב שאדם ששומר מצוות כראוי לא יכול לצאת מהבית בקיץ. אם היה שיפור במצב הצניעות בארץ היה שיפור גם ביציאת החרדים
      ד.תמיד יהיו את אלו שבחוד החנית , למדנים. אבל הרוב רוצה להתפרנס בכבוד.
      ה. למדתי תואר שני להנדסה רפואית באחת מהאוניברסיטאות בארץ, הפרופסור לביולוגיה בשיעור התיחה נתן מונולוג על ההתנגדות שלו לעיניני דת/ אבולוציה וכו. האוניברסיטאות כמו הצבא מאוד בעייתים כי מחפשים לחנך אותך מחדש.
      ו. אם המדינה היתה שומרת מצוות. הייתי שולח את ילדי למצווה הענקית של שמירה על המדינה. הייתי שולח אותם ללמוד מקצוע.

      עלפי כל האמור הכותב הנ”ל קצר רואי בעליל.
      תנו לנו צ’נס ונביא לכם את הירח. יש לכם אומץ

      א |
      הגב
  11. https://v871.com/news-FF744.php

    1) לטענתו של הרב המקובל, חיים שבילי ז"ל (1949):

    לפני שיתגלה מלך המשיח, תהיה רעידת אדמה קשה בירושלים! כל המבנים שנבנו בהר הבית לפני 1000 שנים: יפלו!!

    הר הבית יתנקה מסימני עבודה זרה, כדי שבית המקדש ירד משמיים למקום טהור ונקי ממוסדות וממבנים של עבודה זרה – שיפלו ברעידת האדמה!

    2) דבר בית דין שמיים: גם בנין הכנסת בירושלים ייפול באותה רעידת אדמה קשה, וכך גם מבנה האוריינט האוס, מבנה נציגות הפלשתינים בירושלים!

    בדיקה עצמית |
    הגב
  12. לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

    בקשה שישפך ה' רוח חכמה על ישראל, שהרי סוף סוף יצטרך לרחם עליהם, ואסור לרחם על מי שאין בו דעה. על כן ימהר ה' לשפך רוחו עליהם.

    אֵל אֶחָד יָחִיד וּמְיֻחָד. "צַדִּיק אַתָּה יְהוָֹה וּצְדָקוֹת אַתָּה אָהֵב" שֶׁנֶאֱמַר בְּךָ "צַדִּיק יְהוָֹה צְדָקוֹת אָהֵב", אִם אֵין בָּנוּ מַעֲשִׂים, צְדָקָה עֲשֵׂה עִמָּנוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ, שֶׁהֲרֵי יִשְׂרָאֵל הֵם עֲנִיִּים בַּגָּלוּת, וְהֵם עֲנִיִּים הַמְחַזְּרִים עַל הַפְּתָחִים שֶׁהֵם שַׁעֲרֵי רַחֲמִים לְבַקֵּשׁ מִשָּׁם דֵּי סִפּוּקָם, וְהֵם צוֹעֲקִים מִחוּץ לִפְתָחִים אֵלֶּה בְּכַמָּה בַּקָּשׁוֹת בְּכַמָּה תְּפִלּוֹת בְּכַמָּה תְּחִנּוֹת וְאֵינָם נַעֲנִים וְאֵין אַתָּה מְרַחֵם עֲלֵיהֶם, וְלָמָּה כֵּן? אֶלָּא שֶׁמָּאַסְתָּ אוֹתָם לְפִי שֶׁאֵין בָּהֶם דֵּעָה שֶׁהַחָכְמָה נִסְתַּלְּקָה מֵהֶם שֶׁעָלָיו אָמְרוּ "כָּל מִי שֶׁאֵין בּוֹ דֵּעָה אָסוּר לְרַחֵם עָלָיו", וְכָךְ לֹא רִחַמְתָּ עֲלֵיהֶם כָּל אֹרֶךְ הַגָּלוּת, שֶׁבִּזְמַן אַחֵר שֶׁהָיָה חָכְמָה מִתְפָּרֶשֶׁת בְּיִשְׂרָאֵל בִּרְוָחָה לֹא הָיוּ צְרִיכִים לְחַזֵּר עַל הַפְּתָחִים הָאֵלֶּה בְּכַמָּה טְרָחוֹת, אֶלָּא שָׁלַחְתָּ לָהֶם מַה שֶּׁצָּרִיךְ לְבֵיתָם, שֶׁעַל זֶה אָמְרוּ 'גְּמִירֵי צוּרְבָּא מֵרַבָּנָן לֹא מֵיעַנִי, אַהְדוּרִי אַפִתְחֵי לֹא מְהַדְרִי'.

    רִבּוֹן כָּל הָעוֹלָמִים. "לֹא תִּקְפֹּץ יָדֶיךָ מֵאָחִיךָ הָאֶבְיוֹן", שֶׁהֵם יִשְׂרָאֵל עַמְּךָ שֶׁהֲרֵי סוֹף סוֹף צָרִיךְ שֶׁתְּרַחֵם עֲלֵיהֶם, וְאִי אֶפְשָׁר לְרַחֵם עֲלֵיהֶם עַד שֶׁתִּתֵּן לָהֶם חָכְמָה שֶׁנֶאֱמַר בְּךָ "אָז אֶשְׁפֹּךְ רוּחִי עַל כָּל בָּשָׂר", "כִּי מָלְאָה הָאָרֶץ דֵּעָה" וכו'. תִּשְׁפֹּךְ רוּחֲךָ עֲלֵיהֶם בִּצְדָקָה שֶׁתִּתֵּן לָהֶם בִּתְחִלָּה, אַף עַל פִי שֶׁהֵם אֵינָם כְּדַאי מִצַּד מַעֲשֵׂיהֶם, עִם כֹּל זֶה הֵם עֲנִיִּים הֲגוּנִים בְּנֵי טוֹבִים בְּנֵי אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב עֲבָדֶיךָ, וּמִיָּד "צְדָקָה תְּרוֹמֵם גּוֹי", בַּצְּדָקָה הַזֹּאת יַעֲלוּ אֶל מְקוֹרָם שֶׁנִשְׁרָשִׁים בָּךְ, שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "קֹדֶשׁ יִשְׂרָאֵל לַיהוָֹה", מִצַּד תִּפְאֶרֶת, תִּפְאֶרֶת יִשְׂרָאֵל וַדַּאי, שָׁם נִרְאֶה שֶׁהֵם כֻּלָּם זֶרַע אֱמֶת, וּמִיָּד נַעֲשִׂים בָּנִים לְךָ שֶׁנֶאֱמַר בָּהֶם "בָּנִים אַתֶּם לַיהוָֹה אֱלֹהֵיכֶם", "תִּתֵּן אֱמֶת לְיַעֲקֹב", וּמִיָּד הֵם בָּנִים הַנִּסְמָכִים עַל שֻׁלְחַן אֲבִיהֶם שֶׁאֵין צְרִיכִים עוֹד לִצְדָקָה אֶלָּא כְּבֵן בְּנִכְסֵי אַבוּהָ. אֲבָל בִּזְמַן שֶׁהֵם רְחוֹקִים מִמְּךָ הֵם עֲבָדִים, וְהֵם עֲבָדִים שֶׁנִּתְגָּרְשׁוּ מִבֵּית אֲדֹנֵיהֶם, עַל הֶזֵּקוֹת שֶׁגָּרְמוּ לַאֲדֹנֵיהֶם וְאֵין לָהֶם אֲפִלּוּ שְׂכָרָם הַטּוֹב, וּצְרִיכִים לִצְדָקָה עַד שֶׁיִּשְׁקֹט רוּחַ הָאָדוֹן לְהַחֲזִירָם, וַהֲרֵי לַצְּדָקָה הַזֹּאת אֲנַחְנוּ מְקַוִּים לְקַבֵּל מִמְּךָ עַד שֶׁתְּחָנֵּנוּ "וּכְעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדֹנֵיהֶם וּכְעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ כֵּן עֵינֵינוּ אֶל יְהוָֹה אֱלֹהֵינוּ עַד שֶׁתְּחָנֵּנוּ". לִישׁוּעָתְךָ קִוִּיתִי יְהוָֹה.

    דעת |
    הגב
    • צודק, ולכן תעריכו ותתפללו למען המדינה

      לכן צריך לקבל את המדינה כמדינת ישראל של היהודים

      מוש |
      הגב
  13. יש לי רעיון. בואו ננסה את זה פעם אחת חחח

    יש לי רעיון. בואו ננסה את זה פעם אחת חחח

    רוחי |
    הגב
  14. מי אתה בכלל? אפשר לדעת מהי תרומתך הקריטית למדינה?

    מי אתה בכלל אדוני

    חרדית שתסתדר |
    הגב
    • אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר

      החרדים מבינים שאם הם עוזבים את לימוד התורה, הקיום של עם ישראל בסכנה "בכל העולם",
      לא משנה לאן בורחים.

      רן |
      הגב
  15. הזכרת לי אתפרדיננד שגרש מספרד את החרדיים וחשב שספרד תשגשג....

    ברור כי מזלזלים באינטלגנציה המדהימה של חרדים שומרי תורה ומצוות. מדירים אותם ממקומות עבודה. גם מפקחות מזרחיסטיות לא מקבלות חרדיות שעושות את העבודה ביותר מסירות ומקצועיות נקודה. תאמין לי שהחרדים יסתדרו.

    דוסית עובדת מדינה וקודם כל עובדת השם |
    הגב
  16. בושה שאתם מעלים דעות מסולפות שכאלה! אבדה הבושה!

    ולידעתך, אם הארץ הייתה רק ביהודים שומרי תורה ומצוות, לא היה צורך ברופאים, כי לא היו חולים…

    תמי |
    הגב
    • החילונים מדברים על זה כל הזמן. רטצים להבריח מךה את הילדים ולהשאיר את החרדים והערבים לבד.

      זו שיחה קבועה בין חילונים- איך חהציל את הילדים ולהוציא אותם מכאן.

      כבר שנים |
      הגב
  17. מי שחרדי ושכל בראשו,מבין שצריך רופאים ,מהנדסים ואנשי מדע אך לעם ישראל אין קיום גם ללא תורה.

    מי שחרדי ושכל בראשו,מבין שצריך רופאים ,מהנדסים ואנשי מדע אך לעם ישראל אין קיום גם ללא תורה.לכן האמירה שאם כל החילונים יעזבו אינה מעשית.הם לא עוזבים.רק ראוי שאדם ישר,יגיד גם שללא תורה,לא יעזרו כל אנשי המקצוע.

    דניאל |
    הגב
    • אלוהים= מוות חילוניים=חיים

      אני מסכים שללא החילוניים, החרדים ירצחו, ישדדו ויאנסו פה, אלה שירדו ימירו את דתם או יהפכו לשפחות מין של המוסלמים. אלוהים, הפסל הוירטואלי של המאמינים, רק מביא מוות ושינאה על מאמיניו, לעומת זאת, תמיד היהןדים שרדו בזכות אותם מתונים בחברה שיאפרו חיים נורמלים תוך שיתוף פעולה עם העולם. כאשר פגעו באותם מתונים שפויים, הם הביאו על עצמם אסון וחורבן. זה בדיוק מה שיקרה לחרדים במדינת ישראל, אבל זה גם מה שהם רוצים. החרדים הם אנטי ציוניים ונגד קיום המדינה. אפילו המתונים שבניהם מקבלים את המדינה בחוסר ברירה. הם פועלים להשמדת המדינה ובעצם להשמדת העם היהודי היושב בישראל. זו תוכניתם וזה הדבר היחידי שהאל שלהם מצליח לעשות כל פעם מחדש. אל המוות.

      קובלי אליה |
      הגב
      • מילא שמביאים את הלברטל כדי להעלות רייטינג אבל למה מכניסים תגובות אנטישמיות???

        אני בהלם שזה נקרא אתר חרדי. אפילו דתי לא הייתי קוראת לו. הלברטל ידוע כאחד שכותב כל דבר שיכניס לו צומי, והאתר מנצל את זה מסחרית, וזה בסדר, אבל זה שמאשרים תגובות של אנטישמיים זה כבר עליבות נפש וגסות רוח. בושה.

        ריקי |
        הגב
  18. תחזקנה ידך

    סוף סוף מישהו שאומר כבל עם ועדה את האמת ושם מראה אל מול פניהם של העסקנים הדתיים בעיקר, ואף אחד לא יכול לטעון לאנטישמיות. תחזקנה ידך כבוד הרב.

    אבנר ישראל מור |
    הגב
  19. שכחת לציין שחרדי גם לא יכול להיות שר בממשלה

    כי הוא פוגע בעצמו ובקהילה שלו על חשבון… עצמם.
    כי שר בריאות חולה קורונה ושר פנים גנב? זה לא חרדים. גם לא יהודים

    חילונית |
    הגב
  20. שאלה מיותרת ועל המתנבא כבר נאמר...

    שוטה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  21. קטן אמונה. תסתכל איך שרדנו עד כה

    עובדה שעם ישראל ביהדותו שרד עד כה.

    ישנן כל מיני אפשרויות לחיים – למשל הסכם יששכר וזבולון.
    מתנה משמיים כמו אוצרות טבע (בנסיכויות המפרץ יש לפעמים רוב מוחלט של תושבים זרים שעובדים בשאיבת הנפט ותפעול כל המדינה – ואילו הדובאיניקים המקוריים חיים ברווחה עצומה).

    וגם אם חלילה נגזר עוני – אז זה משקבעו ורע לא יורד מהשמיים. הכל חסד

    אסף |
    הגב
  22. חסר אמונה בסיסית

    יש סיפור נפלא על החפץ חיים , כשהציגו בפורים שיש מלחמה , ואז יש קול קורה שאומר מי האיש הירא ורך הלבב , ואז כולם נעלמים ורק נשארו שני זקנים,,,, וכולם צוחקים כמו אלברטל הטיפש,,
    ואז החפץ חיים אמר ,כן שני הזקנים האלה ינצחו את המלחמה.
    דהיינו מי שחושב כוחי ועוצם ידי, הוא חסר אמונה שורשית יהודית.
    לך ללמוד עם הארץ, חסר אמונה יהודית שורשית.

    אתה באמת מאמין שהחילונים מעמידים את המדינה ? |
    הגב
  23. נחלת העבר של ישראל - היא נחלת האש על כל הגוים

    זה מה שקורה כשהאיש הנ"ל דב הלברטל לא יודע היסטוריה יהודית של יותר מ-2000 שנים,
    שבהם בני-ישראל עברו קשיים גדולים ותלאות מסחררות בלי מדינה, בלי צבא, בלי "משטרת"-ישראל, ואיך חיו? ואיך התפרנסו? ועוד במהלך הרדיפות, פוגרומים, פרעות ת"ח, מסעי צלב ימ"ש וכו',
    מר דב הלברטל היקר – למה אתה מתכחש להיסטוריה הזו?
    אם עברנו את כל התלאות במהלך יותר מ-2000 שנים,
    אז כשנהיה פה בלי כל החילוניות המלוכלכת עם חוסר הצניעות שבה, וכל התרבות המטומטמת החילונית שאנשים בה הולכים כמעט ערומים, עושים קעקועים, פירסינגים, סרטים מטומטמים מאלי ארס לחינוך ח"ו ילדים,
    כלומר מה אתה מעדיף? את כל התרבות החילונית המגעילה הזו????
    ח"ו,
    אתה יודע מה:
    בסדר מר הלברטל… – לא שאני רוצה את זה, אבל נניח שהחילוניים יעזבו, ורק החרדים ישארו,
    הייתי רוצה לראות שאתה במו עיניך תראה את סגולת ישראל,
    איך שערביי הארץ נכנעים לנו ונפטרים לגמרי ממחבלים,
    וה' ברחמיו ימטיר עלינו שפע של כל טוב למען קירוב הגאולה אמ"ן.

    יהושע חנניה |
    הגב
  24. צודק בהחלט!!!

    אכן, החרדים כולם פאראזיטים, ואלמלא החילונים הם לא היו יכולים להתקיים! הם שמרו על החרדים מאז מתן תורה דרך בית ראשון ושני, ובמשך כל הגלות. הם הקימו את המדינה רק כדי שיהיה מקום לחרדים איפה להיות. הם מנסים לחלן את החרדים רק כדי שיהיו מספיק חילונים לשמור על החרדים. אוי ואבוי מה יקרה אם החילונים יעזבו את המדינה. מי ירצח? מי ישדוד? מי יהרוג חולים מתוך חוסר אחריות? מי יכבה את השלטרים בשעת שביתה? החרדים? הרי היטלר כבר אמר על החרדים (הוא קרא להם: "יהודים") שהם המציאו שתי רעות חולות: מוסר ומצפון. אז באמת החילונים הצדיקים דואגים לקיומו של עם ישראל, ומורידים מהחרדים את הנטל של עולם העשייה, כדי שהחרדים הפאראזיטים יוכלו ללמוד תורה, שהיא כנראה בזבוז זמן משווע לדעתו של הרב (???) הלברטל.

    בן משה |
    הגב
  25. הלברטל .וההזיות

    הלברטל הליטאי מתהדר כאירופאי מתקדם בנוצות לא לו .לו אנשים כמוהו היו מנהלים את המדינה .. אז היינו חיים פה ברמת חיים של ליטה !.ליטא אינה גרמניה ..או בריטניה ..צרפת או שוויץ

    דיד |
    הגב
  26. שרה

    לא ברור הסינון שלכם.מתפלאה ששילה מלאה הסתה מובאת כאן.מדד ההסתה נגד דתיים הולך ועולה .ודי לנו

    שרה רבקה |
    הגב
  27. שרה ר קה

    לא ידעתי שאתה רב .
    מלא לשון הרע על ראשך.והסתה פרועה .ממני .עובדת סוציאלית תאר שני בהצטינות .
    בעלי מורה ומחנך .חרדי שירת בצבא סיכן את חייו בכל המלחמות יותר ממך .
    מזעזע .
    לא הזקן קובע ולא הכובע

    שרה רבקה |
    הגב
  28. שרה רבקה

    מי זה החכם שחטשב שאומר אמת .
    א.לא אומרים חילוני .כי חילוני משמעותו זר. כולנו יהודים.
    בבקשה מי מנהל את המחלקה הקשה במעיני הישועה .מי הנשים החרדיות מהנדסות תעופה .
    אנחנו עם אחד שלצערי מסתכסך על מה שלא חשוב כמו הדרה .
    אגב אין חוק כזה .אם אתה דתי אולי תחשוב מה כתוב ברמבם בהלכות מלכים.
    ובינתיים מי שפוגע בנו אלה האוטו אנטשמיים על מגזריהם.
    מצדי הם בכמת יכולים לצאת מכאן עם ישראל ימשיך לחיות בלעדיהם

    שרה רבקה |
    הגב
  29. התגובוצ פה מרתקות

    קודם כל חשוב לומר, במבט הלא משוחד דב צודק. הלא חרדים אחראים על כל המערכות המקיימות את המדינה בבטחון תעשייה בריאות וכו'. כמובן שיש גם חרדים עובדים אבל רובים בחינוך כתיבת סת"ם וכו' ורק מיעוטם הזניח במקצועות שתורמים למימד החומרי של המדינה.
    על דבי הבסיס הזה ישנן כמה סוגי טענות:
    1. שדב צודק, ובמובן מסויים הוא אכן צודק.
    2. קללות וגידופים שלא תורמים מאומה לדיון אלא מעידים על רמת המגיב.
    3. דב טועה. אך כיצד ליישב את הסתירה מול המציאות? כאן יש כמה סגנונות תגובה:
    א. המדינה בכל מקרה דפוקה (כאילו שאותם מגיבים היו מוכנים עכשיו לעבור למדינה אחרת…),
    ב. הקב"ה שומר עלינו – שימו לב שכאן יש הנחה סמויה, שהקב"ה ידאג באופן ניסי לקיום המדינה. מי יודע שאכן כך יהיה? וכי אנחנו יודעים מחשבותיו של מקום? ואיך זה יעבוד? פתאום יגיעו המוני סינים ויעבדו בחינם?

    מה שמפתיע הוא שאף אחד לא מעלה אפשרות נוספת והיא שהקב"ה נתן לנו מדינה, ולכן הוא מצפה שאשכרה ננסה לבנות אותה ולקיים אותה בכוחות עצמינו. שכדי להחזיק בה צריך ללמוד את עולמות החול ולבנות אותם. ברור שיש סיעתא דמשיא, אך היא באה על גבי העבודה המעשית הבסיסית שלנו, ואת זה הקב"ה מברך ומעצים. אין אף חרדי פה שבין את המושג של לקיחת אחריות, למרות שכל מי שקורא תנ"ך ורואה מה היה המצב בבית ראשון מבין בבירור שהיו אנשי מעשה רבים וביניהם הלכו נביאים ואני קודש.
    בניגוד לקיום בגלות ששם רק שרדנו עאן אנחנו צריכים לבנות וךפתח, האחריות היא בידיים שלנו, והיא אינה סותרת את האמונה אלא משלימה אותה.

    לצערי למדתי צהתגובות שהדרך לבניין אמוני קצת מתקדם יותר שמסוגל לאחד את החיבור לחול והאמונה בה' ביחד עוד רחוק מלהתגשם

    המגיה האנונימי |
    הגב
  30. אם..אם..ואם לסבתא היו גלגלים

    קראתי את המאמר שכתב דב הלברטל.אני מלא רחמים על איש כזה ,שמוצא עצמו, מתנצל! נכון להגיד ש"חרדים"תלויים ב"חילונים",ובאותה מידה "חילונים" תלויים ב" שומרי תורה ומצוות". חברים עם ישראל שרד בגלות 2,000 שנה, לא בזכות הרופאים הטייסים המהנדסים ה"חילוניים". הוא שרד , כי רצון הבורא היה שנשרד.כל אחד יכול ללעוג לאימרה זו.ומי שילעג שימשיך ללעוג. אלה הם עובדות הסטוריות שאין מה להכחיש.קראו את התנ"ך, למי שיש לו אמונה קלה בספר הספרים. ראו עובדה מעניינת לכל אורך ההיסטוריה היהודית. כל פעם שעם ישראל שמר על מסורת התורה, הוא ישב לבטח!! נצח במלחמות עם כלכלה פורחת והישגים בכל התחומים.והפלא ופלא, כשהמצב הצטיין בשיגשוג, חל מהפך. "וישמן ישורון ויבעט" .והתגובה של יוצר העולם לא איחרה לבוא. לצערי הרב ,חווינו לפני כ-80 שנה ,תזכורת כל כך כואבת וקשה. אותו נאצי ימ"ש לא הבחין בין חרדי לחילוני. הוא חיסל 1/3 מהעם היהודי. מסקנתי האחת והיחידה היא אחת- עלינו להבין ,אנחנו תלויים זה בזה חילוני וחרדי. עלינו לכבד זה את זה. עלינו לתת לכל אחד לחיות בהתאם לתפיסת עולמו בד' אמותיו. אל לנו לדרוך אחד על השני!! אל לנו להכתיב לשני מה לעשות!! עלינו לכבד זה את זה!! תנו לבורא עולם לנהל את העולם!! בורא עולם רוצה שנכבד זה את זה. ומכאן כל מה שכתב אותו איש : אם החילונים היו עוזבים את המדינה. …." כל כך לא מדוייק.באותה מידה יכתוב איש חרדי" אם החרדי יעזבו את המדינה לא ישרדו החילונים" החילונים תורמים למדינה בדרכם ובאמונתם,והחרדים תורמים בדרכם ובאמונתם.לכל אחד יש את היחודיות והזכויות שלו בקיום המדינה.

    אליהו לוי |
    הגב
  31. ממש דמגוגיה זולה אים ואים אים הגברים יעזבו כולם ימותו המבוגרים יעזבו. כולם ימותו אים בעלי הזקן יעזבו. גם לא יסתדרו מה זה המאמר המטופש הזה.

    ממש דמגוגיה זולה אים ואים אים הגברים יעזבו כל הנשים ימותו אים הג'ינג'ים יעזבו לא יהיה לי לחם (בעל המאפיה בשכונה ג'ינג'י ) שטויות.

    דודו |
    הגב
  32. כול הכבוד לך,מר הלברטל,שאתה אומר את האמת!

    אני מודה לך על האומץ להגיד את האמת הקשה בימים אלה!
    אכן,ללא לימודי ליבה אין אפשרות לנהל מדינה מודרנית!
    השאלה הגדולה היא,למה מנהיגי החרדים שמודעים לדברים אינם עושים שום דבר לשינוי המצב?(ידוע שבמקומות אחרים בעולם החרדים משתלבים בחברה כאזרחים מהשורה יחד עם לימוד התורה),

    עדי |
    הגב
  33. עוד מסטול

    עוד מסטול מי שישמע איזה מדינה יש פה .רוב השופטים בישראל שופטים לפי שוחד וכוח ויחסים עם עורכי דין
    אולי אולי מדינת הלכה תציל את המשפט בישראל

    ו |
    הגב
  34. גם אם במעט אתה צודק אבל אם אתה היית יורד מהמדינה היה עוד פחות שנאה שבטית

    זה הכי בטוח וזה כבר חשוב מאווווווד לגופו ב החילונים ברובם היו בעבר או אבותיהם יהודים שומרי מצוות כי קודמיהם כבר התבוללו ואין זכר מהם לכן לפחות שהחרדים ישמרו בקנאות את מה שיש להם בהדרגה עד שהיו רוב וכשכבר היום הם נמצאים בכל התחומים לאט לאט ובטוח כדי שיזכרו כוולם שהיהדות קיימת ותפרח וכל זה אתה לא מבין וזה התרומה הגדולה ביותר לעם היהודי אחרת למה צבא ולמה מדינה אם לא תהייה יהדות

    בני הפרנק |
    הגב
  35. הציץ ונפגע.

    הקרבה שלו לחילונים גרמו לו לחשוב כמותם.
    לא ממש כי הוא נגד הלהטב חזק.
    הוא שומר על ערכי המשפחה.הוא שקול וקר רוח.

    דבל'ה כמו גיל הר |
    הגב
  36. ואם כל החרדים יעזבו?

    החדינה תשגשג ותפרח. יאללה – להיות טפילים אפשר גם בגולה.

    שלי שלי |
    הגב
  37. החרדים

    דב הלברטל רשע מרושע שכמותך…אדם שמביע תמיכה בחמאס!!!סתום את פיך המסריח ומיד!!!ואל לנופף במרן הגרי ש אלישיב זצל להפצת דעותיך האנטישמיות

    יונתן שוורץ |
    הגב
  38. דמגוג אמירותיו המרושעות על הנערים החטופים עדיין מעורר חלחלה

    דמגוג אמירותיו המזעזעות והמרושעות על הנערים החטופים עדיין מעוררות חלחלה הרי הוא כלומניק……
    לא טייס לא רופא לא מהנדס לא איש מחשבים לא הייטק אלא דברן קשקשן התורם כלום לחברה רק מקלקל והורס טימטום ורישעות במסווה של כביכול "אינטלקטואל" בושה וחרפה גזענות של אדם קטן בעל ראייה צרה ..כיצד הוא עצמו היה מתקיים על אי בודד ללא החילונים והחרדים…הרי הקופים היו מסתדרים טוב יותר סייג לחכמה שתיקה

    כלומניק לא טייס לא מהנדס לא הייטק לא רופא תורם אפס לחברה |
    הגב
  39. כאילו רק החילוניים מחזיקים ניתוחי, ומחשבים בישראל, מה, זה רב זה, זה בררה.

    כאילו רק החילוניים יודעים לנתח ילדים ולהםעיל רמזורים דרך מחשבים, מה, זה רב זה? זה בררה לטעמי

    גרשון |
    הגב
  40. היית בעבר עילוי לדעתי, כעת אמרת דברי הבאי, מי עוזב את כלוב הזהב, הערבים שאחיהם פירקו מדינותיהם? יעזבו הערבים לסוריה? לאן? החילונים נוטשים את העולם, ועולים לישראל, מה, רק החילוניים הם עילוי? בניתוחי ילדים ובמחשבי רמזורים, סליחה, איזה מן רב אתה, כנראה קנית את תעודת הרבנות שלך, או שתית מדי שיכר, לטעמי דברייך כשל אדם שיכור.

    היית בעבר עילוי לדעתי, כעת אמרת דברי הבאי, מי עוזב את כלוב הזהב, הערבים שאחיהם פירקו מדינותיהם? יעזבו הערבים לסוריה? לאן? החילונים נוטשים את העולם, ועולים לישראל, מה, רק החילוניים הם עילוי? בניתוחי ילדים ובמחשבי רמזורים, סליחה, איזה מן רב אתה, כנראה קנית את תעודת הרבנות שלך, או שתית מדי שיכר, לטעמי דברייך כשל אדם שיכור.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  41. הצחקת אותי

    תעשה בדק בית
    תעשה תחקיר לפני שאתה מוציא מאמרים
    הבן שלי חרדי . העולם שלו כל כך רחב אבל ערכי ואיכותי

    מזך |
    הגב
  42. חשבתי שאתה חכם הוכחתה בדיוק להפך

    חשבתי שאתה חכם הוכחתה בדיוק להפף ועוד מחשיב את עצמך ירא שמים

    הילה |
    הגב
  43. דב הרבלטל

    שוב האדם השמאלני הזה מדבר לא לעניין, אני לא חושבת שהחילוניים הם שמחזיקים את המדינה אלא , מחזיקי התורה ולומדיה, אני מבינה מדבריו שכוחי ועוצם ידי ילכו מכאן אז לחרדים "המסכנים" לא יהיה מי שיגן אליהם. בושה האיש הזה מגדיר עצמו כדתי , אולי , אבל נראה (סליחה) שהאמונה שלו ממש לא חזקה הוא נתלה על "כוחי ועוצם ידי" במקום להיתלות על הקב"ה יתברך.

    יהודיה |
    הגב
  44. חוכמולוג

    אתה בטח התבללת ולא מכיר את ההיסטוריה של העם היהודי ובמידה ולא יהיה צדיק אחד בדור אתה לא תשרוד לך תלמד קצת היסטוריה ותחזור למקורות האמיתיים שלך אם אתה בכלל יהודי

    אזרח מודאג |
    הגב
  45. לא מובן מה הוא רוצה לומר בזה. ומה עם אמונה ובטחון בבורא עולם יתברך שמו

    מה הוא רוצה בזה

    יצחק |
    הגב
  46. חרדים

    שניה אחרי עזיבת החילוניים יושמדו החרדים.
    90% מהחרדים הושמדו באירופה ובזכות בעלות הברית שרדו 10% מהנותרים.

    דוד |
    הגב
  47. נו..

    חז"ל אמרו כל תורה שאין עימה מלאכה סופה בטילה.. כשהיינו בגולה אז כל יהודי עסק בתורה ובמלאכת כפיים וכך היה מצב שעיירות שלימות היו רק בניהול יהודי. אבל הגענו לארץ וכל מיני רבנים החליטו בשביל הציבור שרק ללמוד תורה והשם יעזור.. ולמעשה אני מלא הערכה למי שבאמת לומד כל היום ורואה ניסים אבל מה עם כל האחוזים ששם רק בגלל מה יגידו או לחץ חברתי או סתם עצלנות.. וממתי נשמע עוול כזה שנשים הם המפרנסות העיקריות כשאישה כבודה בביתה ולהיות עם הילדים. עולם הפוך.

    אלי |
    הגב
  48. לא להעלב

    לא להעלב יש צדק מסוים בדבריו. התכנים במערכת הלימודית החרדית ברמה יותר נמוכה. ובענין אחר התרבות דיור גם נמוכה מאוד אין טיפוח וניקיון סביבתי וזה יוצר חילול השם. פשוט להפיק לקחים ולא להעלב

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  49. יכול להיות פה שלטון חרדי תחת הנהגת האו''ם

    או תחת שלטון ארה"ב ואזרחים אמריקאים יתפעלו את המדינה

    יוסי לוין |
    הגב
  50. יש הרבה רופאים דתיים וגם חרדים

    ויש מדענים, ובעלי מקצועות חופשיים רבים
    גם מתוך החוזרים בתשובה.
    למה מביאים את האדם הזה עם דעותיו?

    יעקב |
    הגב
  51. צודק בהחלט

    והאמת שדי נמאס לנו לשאת אתכם על כתפינו, לכלכל אתכם במיסינו, לשמור עליכם מאוייבינו, לממן את תעשיית הכשרות והדת ההזויה והבזויה שלכם אשר כל כולה בצע כסף ואחיזת עיניים. אם יש אלוהים הרי שהוא בוש בכם ובעובדה שאתם מתיימרים להיות נציגיו עלי אדמות.

    אילי |
    הגב
  52. האמת

    האמת שאף אחד לא סובל אותך משני הצדדים לא החילונים ולא החרדים .
    לכן אתה מיואש וחסר אמונה .
    אני בא מהעולם החילוני ואני אומר לך מבלי לזלזל באף אחד ואם כל הכבוד להשגים שעשו הם לא יכולים לזוז בלי החרדים .אנחנו היחידים שעוד נשאר להם משהו מהדת והם יודעים את זה .

    דב |
    הגב
  53. "שיוויתי השם לנגדי תמיד"

    מחר אם החילוניים מחליטים לעזוב את המדינה אז סוף כל סוף תקום מדינה על פי ההלכה היהודית !!

    הוראות הכיצד יש לשמור על העולם ועל הבריות שבתוכו קיבלנו לפרטי פרטים בתוך התורה שנתן לנו "בורא העולם" כאשר סוף כל סוף "נשמע ונעשה" בדיוק כפי שהבטחנו לו בזמנו אך ורק בזכות אותם החרדים שישארו במדינה !!!! (לאותם החרדים שישארו כאן לנהל את המדינה יש דוקטורט או אפילו פרופסורה בתורתו של בורא העולם מה יותר טוב מיזה בשביל לנהל את עולמו של הקדוש ברוך הוא ???)

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  54. לעומת זאת, אם החרדים יעזבו את הארץ - המדינה תצמח ותפרח עוד יותר.

    לעומת זאת, אם החרדים יעזבו את הארץ – המדינה תצמח ותפרח עוד יותר.

    עמי |
    הגב
  55. חחח

    יה חולי נפש איפה האמונה שלך עם ישראל שרד אלפי שנים בלי החילונים מאיפה באתה מהקוף?

    אריק |
    הגב
  56. א

    דב עם ישראל אלפי שנים שרד בלי החילונים יה חולי נפש תחליט אתה מאמין בהנחה או בקופים

    אריק |
    הגב
  57. ראשון לציון

    מי זה המיתנסה הזה?
    בדיוק הפוך עים אין תורה העולם יחרב

    אלון |
    הגב
  58. וסביביו נשערה עד מאוד

    אין בין גן עדן לגיהנום אלא כחוט השערה בלבד. מצד אחד על פי ההיגיון הפשוט אתה צודק לגמרי אבל מצד שני….

    שי |
    הגב
  59. קריאת מציאות עקומה ומקוממת

    טוב אז ככה רוב מוחלט של החרדים עובדים
    עובדה
    אני חרדי שבמקרה לומד במגמת הייטק
    ולפחות שלושה דודים/דודות שלי סיימו לימודי הנדסת תוכנה וחלקם עובדים בזה
    רופאים חרדים לא מצאתם?
    יש רופאים ערבים
    טוב החרדים באמת לא יכולים להפעיל מערכות נשק אבל הערבים כן מה עושים?
    מה שעשינו 700 שנה בערך פשוט נותנים לערבים לשלוט וזה ההבדל בינינו לציונים הטיפשים אנחנו כבר סגרנו דיל עם מלך ירדן לפני מלחמת העצמאות תשלוט אתה ואנחנו נגור
    נשמע לכם אופציה רעה?
    מה שעדיף לכם זה היה סכנת השמדה טוטאלית?
    טוב עברנו את זה אבל עדיין עם עשרות אלפי הרוגים
    ומדינה שהשקיעה טריליונים בהגנה שלקחה מאיתנו…
    כיום זה אופציה רעה גם לדעתי אבל אפשר לסגור את הדיל הזה שוב..

    מישהו שכןן קורא מספרים |
    הגב
  60. הרברטל הזוי -

    גם צבי מ – 2 וגם דב הרברטל הזויים , ואם יעזבו החילוניים את הארץ ? הכוונה של הרברטל האדיוט שלא יהיה מי שילחם לנו , שמאלן בתחפושת חרדית גם אתה וגם צבי מ-2 טיפשים.

    יהודיה |
    הגב
  61. חחחח ומה אם החרידים יעזבו

    המדינה שלך תסריח ממתים כי רק חברה קדישה קוברים מלא עניים ימותו מרעב או חולים בבתי כי עזר מציון, הצלה, יד שרה, עזרא למרפא, זק"א, מאות בתי תבשיל בארץ יסגרו שמאכילים ודואגים לחוליםמחילונים וערבים אנחנו ביום אחד מעמידים את כל הבתים שלנו למכירה ומחליטים למכירה ומוכרים רק לערבים נראה מה ישאר מהחילונים בוא נלך פשוט יותר נחליט 3 חודשים לא משלמים משכנתא כל המדינה החולנית ושונאת דת שלך מתמוססת תחשוב שאם אנחנו רוצים להקים מדינה בתוך מדינה אין לנו בעיה בכלל מחכים רק להוראב של גדולי ישראל אז לפני שאתה פותח תפה תחשוב טוב על הכח שיש לנו

    ליאור |
    הגב
  62. סוף חרדי שאומר את האמת

    סוף סוף חרדי שאומר את האמת שהחרדים הם עם של אנאלפביתים שלא יודעים קרוא וכתוב
    חבורת עלוקות פרזיטים שלא תורמת למדינה
    ולא משלמים מיסים
    כל הכבוד הרב הגאון הלברטל
    על האומץ לומר את האמת
    בקול רם

    צבי |
    הגב
  63. דוב הלברטל מותר לא לומר את האמת

    מי שכתב את הכתבה הזאת הוא או טיפש או חילוני…
    לא מתווכח איתך על גבי האתר בנושא אבל ידוע הסיפור של החפץ חיים בתגובה שלו על ההצגה של המשכילים… שהציגו מלחמה שתתנהג בהתאם לכתוב בצורה…
    התורה ורק התורה מגינה על עם ישראל…
    והאמת היא, שאם כל החרדים ירדו מהארץ… שום טנק ושום מטוס לא יצליח להגן על החילונים שיישארו כאן…
    כי לא בכוח… כי אם ברוחי…

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  64. ארמגדון

    ואם הקדוש ברוך יחליט לעזוב את עם ישראל ? נחזור ל1940 !

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  65. לא הבנתי

    אתה טוען שאם כל מי שלא חרדי יעזוב את המדינה אז לא תשרדו שעה וחצי(הערבים יכבשו אתכם…) ואז אתה אומרת שזה טוב כי מה שחסר במדינה זה אנשים שלא יכולים לשרוד לבד… לא הבנתי את ההגיון, מה עם זה שאב חייב ללמד את בנו מקצוע כדי שלא ילמד ליסטות? אתם החברה הכי צבועה במדינת ישראל והקשר שלכם ליהדות תמוהה מאוד, אולי כדאי שתתחילו להתייחס לכל מה שכתוב בתורה ולא רק למה שנותן לכם אישור למצוץ את הדם של עם שלם. גם הציונית הדתית לומדת תורה אבל גם יודעת לקרוא ולכתוב ויודעת מטמטיקה ומעורבת בחיי העם הזה. רק אתם מתבדלים חושבים שמגיע לכם משהו כי אתם לובשים חליפות מימי הביניים. אין גבול לחוצפה

    לא חרד ולא חרדתי ואין לי קולות בראש |
    הגב
  66. אני יכול גם לכתוב טור אצלכם??

    ובכיכר השבת כבר לא נותנים לי במה

    יש לי הרבה שטויות למכור |
    הגב
  67. מי שלא מאמין מפחד

    אם בגלל האמונה צאסקא אכלה אותה ,אז בזכות האמונה אנחנו כאן ,ומי שעדיין חילוני אין לא מספיק ביטחון ואמונה ,הוא לא יודע מזה רוחניות ושקט נפשי

    אלי און |
    הגב
  68. חיים

    עד שגם להם ימאס והם גם יברחו

    הדתיים יצילו ויחזקו את המדינה , צבא מדע וכו |
    הגב
  69. דתי לאומי

    אפשר גם וגם….
    כמו שעשו רבותינו בכל הדורות ודאי הספרדים
    רק בדור האחרון המציאו את הפטנט של לא לעבוד…

    מיכאל |
    הגב
  70. דב אתה כופר בעיקר

    אתה בטוח שהחילוני הוא זה שמקיים את המדינה, ולא זה שנותן לך חיים כל בוקר, אז אתה כופר בעיקר ואין לך חלק באלוקי ישראל, אל תשכח שסבך היה שואב מים, וסבתך הייתה טוחנת ברחיים, אתה בז לעצמך שוטה.

    שפיץ |
    הגב
  71. דב אתה כופר בעיקר

    אתה בטוח שהחילוני הוא זה שמקיים את המדינה, ולא זה שנותן לך חיים כל בוקר, אז אתה כופר בעיקר ואין לך חלק באלוקי ישראל

    שפיץ |
    הגב
  72. לדעתי אתה צריך לבקש סליחה

    פגעת בציבור שלם!!!!
    הכפשת את שמו!!!
    ואתה עוד קורא לעצמך חרדי?!

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  73. היסטריה ודמגוגיה

    קולמוסו פלט היום המון קשקושים, בדרך כלל הוא אדם שקול ומאוזן, כמה הגזמות. הוא כן יודע ומכיר אנשי רפואה, טכנולוגיה, מחשבים וכל המקצועות שהם לא חילונים.

    אלטמן |
    הגב
  74. מישהו אמר שכן?

    מה באת לומר? שרופא לא יכול להיות חרדי?
    או שהמציאות היא כך?
    האם באת להגיד שאנחנו צריכים להכיר להם טובה שהם חילונים כי אחרת הם לא היו אנשי מקצוע?!
    "אם היית חרדי" האפשרות ההיפותטית הראשונה שהיה עולה לך בראש: מה היה קורה לו כל החילונים היו חוזרים בתשובה מחר בבוקר, האם זה פחות מסתבר?

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  75. איזה אנשי מקצוע הקימו את המדינה

    יש היום אלפי אנשי מקצוע חרדים, ולעומת כן יש אלפי אנשי מקצוע בארץ ערבים ומכל מיני אומות שבאים לעבוד כאן מיום קום המדינה ועד להיום. ומי הקים את הכור הגרעיני ועוד מערכות מסועפות לוי אשכול או גולדה מאיר, אדון הלברטל לך לקרוא הסטוריה ותרגע קח דפי זהב או גוגל ותמצא הרבה מבקשי עבודה שיבואו לעבוד בינהם גם יהודים שעדיין אינם שומרי כל המצוות.

    חיים |
    הגב
  76. גיבובי שטויות קלאסיים של דב

    כרגיל פותח את פי האתון ומדבר שטויות , כלבה שלימה על כלום , מי צדבר על העפת כל החילונים , ומי אומר שחרדי עובד אינו חרדי , אנחנו בסך הכל חצי מיליון אנשים מתוך 9 מיליון…..
    שטויות ושטויות

    שלמה |
    הגב
  77. הלוואי שהחילונים ילכו

    הקב"ה יתן לנו ללמוד בלי הפרעה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  78. אין שום קשר וצורך לכך.

    מה הקשר בין עזיבת החילונים לניהול המדינה עי החרדים? מי בכלל יבקש מהחרדים לנהל את המדינה? עדיין ישנם 70% מסורתיים ודתיים שלהם יש את היכולת וזה מה שקורה בפועל נכון להיום. רוב החילונים נמצאים בצד השמאלי של המפה הפוליטית ולמעשה כמעט ונכחדו ממפת הפוליטיקה של מדינת ישראל.

    יחיאל כהן |
    הגב
  79. למה אתם נותנים במה למפגר הזה

    מסכן מי שלוקח אותו שיהיה עורך דין שלו. כותב שטויות שאפילו לפיד לא יכול להתחרות איתו. אני מכיר חרדים רופאים, אחראים על תעבורה בצמתים, מהנדסים, מפתחים חלליות בראשית לירח, מפתחי צוללות גרעיניות. אז או שצריך להחליט שהם כנראה לא חרדים אלא מתחזים או שדב הלברטל מתחזה לחרדי. תחליטו אתם מה יותר הגיוני

    דור2000 |
    הגב
  80. חסר לך צומי?

    אולי תמצא משהו יותר מעניין לעשות מאשר
    לכתוב קישקושים כדי לקבל יחס וירטואלי

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  81. דמגוגיה בגרוש

    מה הפואנטה?
    שהציבור החרדי לא יכול לחיות בארץ ישראל תחת שלטון זר חוץ מזה של מדינת ישראל?
    ממתי מר הלברטל הנכבד עם ישראל לאורך 2000 שנות גלות בחר להתעסק בניהול ותפעול מערכות אזרחיות מכל סוג שהוא? ועובדתית, ישנם אנשי מקצוע חרדיים / שומרי מצוות בכל התחומים שהזכרת, רק חלקם הוא קטן יחסית לגודל הציבור החרדי באוכלוסיה. אז די לקשקשיאדה שלך.

    יוסי |
    הגב
  82. צדק

    אם בחילונים עוזבים עסקינן אז עד רבה מר דובי תעזוב ראשון עם הזקן המזויף ותפסיק ללקק

    מוסר |
    הגב
  83. כולכם עניתם ב לחי הגיון כלל ואתם יודעים זאת הוא צודק. 10 בטלנים ממלאכה בכל עיר הא ותו לא. נקודה.

    קפיש רבוייסיי??? הגיון בבקשה

    מחשבה בריאה |
    הגב
  84. אנא שים לב לאבחנה הבאה!

    בבקשה תסביר: האם לפי דעתך חרדי אינו יכול להיות חרדי וגם רופא \ עורך דין \ טכנאי ?
    אבל אין סתירה בין חרדיות לבין איש מקצוע! נכון, אברך כולל אינו רופא טייס או אינסטלטור, אבל אם יהיה חרדי שישתלם במקצוע כלשהו הרי שעדיין הוא חרדי אם הוא מדקדק במצוות מתוך יראת שמים טהורה ! לכן המסר שאתה מנסה להעביר לא ברור די צורכו! צריך להבחין בין 'חרדי' לבין 'אברך בן תורה'! בעוד שבן תורה שכל עיסוקו אינו אלא בתורה אינו מסוגל לעשות מה שלא למד כגון לטכנאות וכיו"ב, חרדי שלמד את אותו מקצוע – מסוגל גם מסוגל. אני בטוח שאתה עורך דין ואני בטוח שאתה חרדי !
    אשמח לתגובתך.

    קוגעל מאכער |
    הגב
  85. קצת התבלבל

    חרדים יכולים גם אנשי מקצוע
    כגון רבי יוחנן הסנדלר, ר' יצחק נפחא (המפח),
    וכו' וכו
    הוא אולי מתכוון לתלמידי חכמים, שגם להם יש מקצוע להבדיל, והורץכ לימוד התורה. כעדוע תורתם=אומנותם.
    כך המושג חרדים מיצג רמה רוחנית שאינה סותרת כישו מקצועי, אדרבא, יפה תורה עם
    מלאכה,
    וצא ולמד מחסידי חב"ד, ועוד רבים ערכים ושלמים המקדשים שמים בכל מקום עבודתם

    בת קול |
    הגב
  86. קצת התבלבל

    חרדים יכולים גם אנשי מקצוע
    כגון רבי יוחנן הסנדלר, ר' יצחק נפחא (המפח),
    וכו' וכו
    הוא אולי מתכוון לתלמידי חכמים, שגם להם יש מקצוע להבדיל, והורץכ לימוד התורה. כעדוע תורתם=אומנותם.
    כך המושג חרדים מיצג רמה רוחנית שאינה סותרת כישו מקצועי, אדרבא, יפה תורה עם
    מלאכה,
    וצא ולמד מחסידי חב"ד, ועוד רבים ערכים ושלמים המקדשים שמים בכל מקום עבודתם

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
    • יהודי

      שטיות ברוטב עגבניות.
      לא הבנתי האתר הזה אמור להיות חרדי לא??
      כי זה נראה שהפכתם לאחד מערוצי התעמולה נגד חרדים.
      איך אתם נותנים במה לדעות כאלה??? תתביישו!!!

      יהודי |
      הגב
  87. ההפך

    ומה יקרה אם כל החרדים יעזבו מי יגן על המדינה מכל אוייביה מסביב?

    יואל |
    הגב
  88. בא נגיד שהצדק בדבריך

    אבל האם יש לך מחשבה שהשם מלמעלה מרוצה מהמצב? הרי בטוח שכל המדינה עם כל המומחים שלה לא מוסיפה נחת לבורא עולם כל עוד שאין המדינה דואגת לשמירת שבת ועל כל דברי קדושה

    אלחנן |
    הגב
  89. יש ערבים מדענים

    מה הבעיה ערבים יהיו רופאים ,מדענים ואנחנו נלמד תוייירה בלי הפרעה

    חרדי |
    הגב
  90. ואם לא יהיו חרדים אז אין יהדות אז למה יש צדק במדינה אפשר לחיות באמריקה

    כל אחד ותפקידו וכיום יש יותר ויותר חרדים גם בתעשיות הבטחוניות ובכלכלה ובכל מקום אפילו החללית אחד מראשיה הוא חרדי

    בני |
    הגב
  91. לכל אדם יש מחליף והחרדים יסתדרו.. יש המון חרדים מקצועיים תבקש סליחה מהציבור אותו אתה מכפיש.

    כבר גרמת בכתבה הזו לחשוב על החרדים כאנאלפבתים .. אתה מר הלברטל שבעצמך לימדת מאות חרדים באקדמיה אז אין חרדים מקצועיים.. ??? אני חושב שאתה צריך לבקש סליחה מציבור שלם שאתה מכפיש אותו ..כאשר אתה בעצמך בא ממנו.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  92. דפוק במוח

    אין שרוט יותר מהאיש הזה
    ותמוה שבכלל נותנים במה להזוי הזה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  93. הגהה דחוף

    אבל הוא צודק. והייתי שמח אם היו עפים לברוקלין

    שימי |
    הגב