אמא של אושרי מאשימה את שיבא: "בית החולים משתיק מחדל"

במשפחת אסולין מאשימים את בית החולים שיבא ברשלנות רפואית בטיפול באושרי אסולין שהלך לעולמו לאחר סיבוך לב וריאה כתוצאה מנגיף הקורונה

במשפחת אסולין מאשימים את בית החולים שיבא ברשלנות רפואית בטיפול באושרי אסולין שהלך לעולמו לאחר סיבוך לב וריאה כתוצאה מנגיף הקורונה.

חלי אסולין, אמו של אושרי אסולין שנפטר מסיבוך נדיר של נגיף קורונה, סיפרה בריאיון לאולפן ynet את מה שהתרחש בבית החולים שיבא שבו אושפז. "הייתה העברה מפנימית ג' ישנה. אמרו שסוגרים אותה, שאלתי אותם איך מעבירים את אושרי? אמרו ש'מעבירים אותו כמו את כל החולים, אולי רבע שעה העברה'".

כאן היא סיפרה על הרשלנות הרפואית, "שמו אותו בחדר רבע שעה בלי לחבר, בלי כלום, רק הטכנאים שהעבירו אותו היו שם ואני צעקתי לרופאים 'תקשיבו, כל המדדים יורדים. בבקשה תבואו מהר לחבר את השקעים', הוא עבר שלוש-ארבע החייאות, יצאנו משם ואמרו לנו שהוא חי והוא עבר את ההחייאות".

היא תיארה על הרגע בו הוא פונה לבית החולים, "ביום רביעי האבא התקשר אליי שיש לו חום מאוד מאוד גבוה והוא פשוט פחד ללכת לבית החולים. אמרתי לו 'אושרי, לך לבית החולים', אבא שלו לקח אותו עם אמבולנס. מיום רביעי הוא עשה בדיקות קורונה שיצאו שליליות. הוא אמר לי 'אמא, אין לי קורונה ובכל זאת אשפזו אותו על דלקת במעיים". אושרי התאשפז, קיבל תרופות, אנטיביוטיקה ובמוצ"ש – כך מספרת האם – התחיל להרגיש קושי בנשימה.

"קראתי לרופאים ואמרתי להם שיש לו פריחה בגב ויש לו קוצר נשימה ושיעשו לו משהו. שמו לו מנשם קטן בפה וזה לא עזר, ב-2:30 בלילה אושרי לא הרגיש טוב, לא יכול היה לישון ולא כלום, אמרתי לו שאני אלך ואחזור כי אני צריכה ללכת והוא אמר לי 'בסדר, אם תעזבו אותי מה אני אעשה פה?'. עניתי 'אני אגיד לרופאים שיטפלו בך. אל תדאג מאמי אל תפחד'. הוא אמר שהוא בסדר. ב-9:30 בבוקר אושרי התקשר אליי ואמר לי 'אמא, תשובה רביעית שלילית לקורונה'.

"ב-10:00 בבוקר אושרי התעלף וקרס, הוא הרגיש ממש לא טוב. רצו לעשות לו איזו בדיקה ולהנשים אותו, עשו לו חתך בריאה להכניס צינורית, הוא היה מונשם ושכב שם עד 17:00-16:00".

האם האשימה את בית החולים כי בעת המעבר למחלקה ג' הוא קרס. "ההעברה הזאת לא הייתה צריכה להתבצע, לא מעבירים ילד מונשם עם חוסר ציוד וחוסר רופאים. הרופאים המומחים היו צריכים להעביר אותו, היו צריכים מהר לחבר, הוא לא היה צריך להגיע לשלוש החייאות שפגעו לו בראש חד-משמעית".

לדבריה, "הוא היה קודם גם במחלקת לב, חשבו שיש איזושהי בעיה לבבית, משם ב-2:30 בלילה ביום ראשון אמרו לנו שאנחנו צריכים ללכת לבידוד, שיש לו קורונה. איך קורונה? כנראה שמשהו קרה במוח עם כל ההחייאות שעשו לו והחליטו שזה קורונה, בסדר, אין בעיה,
ורידו אותו למטה למחלקת טיפול נמרץ קורונה.

"בכל יום קיבלנו דיווח מהרופאים שכל יום משהו משתנה בו, אבל הם לא יודעים עדיין מה הפגיעה המוחית. הם לא יודעים להגיד לנו מה קרה למוח. אחרי שבוע, כשהוא יצא מקורונה, העבירו אותנו לפנימית. הייתה איזו בדיקה שמראה שיש לו מוות מוחי, אמרתי איך? מכלום? הוא בא עם כאבי בטן והם רצו לעשות איזו ועדה לקבוע את מותו – ואנחנו לא הסכמנו. אמרו שהוא לא יכול להישאר בטיפול נמרץ ונעלה לפנימית, אמרנו שאין בעיה, לפחות נהיה עם הילד שלנו. אולי הוא יתעורר. חשבנו שאולי יקרה נס, אבל לצערנו לא".

בתל השומר טענו כי מדובר בתסמונת קווסאקי נדירה שהגיעה מהקורונה, זה לא מה שהיה שם?

"ממש לא, הם אמרו בכל התקופה הזו שהם לא יודעים עדיין מה הפגיעה המוחית מההחייאות, וסיפרנו על ההעברה. מה שקרה בפנימית זה שעשו לו החייאות, אבל הרופאים כנראה לא יודעים את זה, הם לא שמעו על זה".

"כל התקופה הזאת ישבנו איתו בפנימית א', טיפלנו במסירות נפש בבן אדם שלא מגיב, שמנו לו שירים באוזן, דיברנו איתנו, לא קרה כלום. מוות מוחי זה מוות מוחי לכל דבר, ולאט לאט המצב הידרדר. וכשאומרים מוות מוחי, מבחינה רפואית כל המערכות יקרסו.

"אתמול בצהריים ניסו שוב לעשות לו החייאה ולא הצליחו להציל אותו, פה לא הייתה קורונה. טיפלתי בו ונישקתי אותו. אין קורונה, זה כשל בטיפול הרפואי חד-משמעית, פגעו לו בראש. גם הרופאים בפנימית וגם הרופאה הבכירה אמרו שזה מוות מוחי, כמה שניות שלא עובר חמצן למוח זה מוות מוחי. הוא בא בריא לחלוטין, היו יכולים לטפל בזה".

חלי אסולין קוראת לציבור להיבדק באם יש חשד. "שהילדים ישמרו על עצמם, אם יש טיפת חום – ללכת לבית חולים, לא לזלזל, בבקשה, תצילו את עצמכם, השם ישמור אתכם ותעוף הקורונה בעזרת השם".

בשיבא סירבו להגיב לטענות קשות, אך ד"ר איתי פסח מהמרכז הרפואי שיבא בתל השומר, מנהל המערך לטיפול נמרץ קורונה ומנהל בית החולים לילדים, שטיפל באושרי אסולין, אמר בתגובה לוינט כי "זה ברור לי שמשפחה שמאבדת איש כל כך צעיר בנסיבות כל כך טרגיות קשה לה, אבל קורונה זו לא שפעת. יש אנשים, בעיקר צעירים, שהמחלה לפעמים מתייצגת באופן לא טיפוסי ומאוד סוער. היא עושה פגיעה מאוד סוערת שמתקדמת מאוד מהר, שגורמת לפגיעה בכל המערכות והמשפיעות, ובהן הלב והריאות. זה מה שהיה במקרה הזה".

לדבריו, "אושרי הידרדר מאוד מהר במחלקה פנימית וקיבל טיפול מאוד הדוק ואינטנסיבי בהידרדרות שלו, אבל הפגיעה הראשונית הייתה מאוד קשה. לכן העלינו אותו על מכשיר אקמו מאוד מהר. המערכות שלו קרסו תוך זמן קצר מאוד, וזה מאוד אופייני להתייצגות הזו. המערכת שנפגעת הכי מהר זה הלב. כשזה קורה והלב מפסיק לפעול, החולה מאוד מהר מידרדר וזה הטיפול שהוא קיבל.

"הוא עבר החייאה כשהוא מחובר למכונת לב-ריאה, ובמשך כל התקופה הזו נלחמנו כדי להציל את החיים שלו, אבל הנזק שנגרם מאותה קריסה ראשונית ומאוד נדירה היה כל כך אינטנסיבי והוא לא הצליח להתאושש ממנה. בסערה של הידרדרות כזאת של חולה, אדם שעומד מהצד לא תמיד יכול להעריך נכון את הצעדים שננקטים ואת הזמן שעובר, וזה מבלי שאני מתייחס למקרה הספציפי."

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פנימית ג' -זלזול בחיי אדם

    בפנימית ג' בתה"ש – חיי אדם שווים לכלום .במיוחד זקנים. רק מחכים שימותו. משקרים ומפברקים את הגליון הרפואי.רושמים ככל העולה על רוחם והכל שישמש אחר כך כסתח לפעלותיהם. ראש המחלקה בשיחה נוקבת לא מתבייש להקליט שיחות אחרי שמכתיב בכוונה מילים וטענות שמתאימות לו.
    זלזול תהומי בחיי אדם.
    הרגו את אמא שלי ע"ה ועוד תירצו אחר כך שהמשפחה ביקשה להימנע מטיפול.כל רופא דיקלם את מה שהשקרן הראשון כתב ועיוות את דברינו.

    אבי |
    הגב