"אנו במרחק נגיעה מ־61 מנדטים"

עירית לינור התלוותה לראש הממשלה בדרכים – וזכתה להצצה על נתניהו שהציבור לא מכיר. רגע לפני הבחירות, הוא מצהיר: "יש התעוררות גדולה בליכוד, אנו במרחק נגיעה מ־61 מנדטים"

עירית לינור התלוותה לראש הממשלה בדרכים – וזכתה להצצה על נתניהו שהציבור לא מכיר. רגע לפני הבחירות, הוא מצהיר: "יש התעוררות גדולה בליכוד, אנו במרחק נגיעה מ־61 מנדטים".

לינור מתארת, כשהצטרפתי לרכב הסוואנה שלו בדרכו לאסיפות במגדל העמק ובעפולה, קצת הופתעתי למראה ראש הממשלה אוכל המבורגר ושואל: "רוצה חצי?" כיוון שהיה מדובר בהצעה מנומסת – סירבתי בנימוס, ויצאנו לדרך בשיירה ארוכה של מכוניות.

ראש הממשלה, למי שמתעניין בדברים כאלה, מצונן. הוא מצויד בחבילת ממחטות נייר ובטיפות אף, ומעביר בלי להתכוון מסר סמוי אך בוטה לגברים שמנצלים תנאים כאלה להשתקעות במיטה.

לשאלה האם הוא ממעורר רגשות עזים מאוד באנשים. ד"ר אבישי בן חיים טוען שהוא הסמל של מאבק בין ישראל הראשונה, האליטה, לבין ישראל השנייה שאתה הנציג שלה, עונה על כך נתניהו:
"זה מאוד מדבר אליי, במיוחד כשקראתי את זה בעיתון 'הארץ'. רוית הכט כתבה בריש גלי שכחול לבן מייצגת את הניסיון של ישראל הראשונה להנציח את מעמדה. 'הבת המחוטבת של מפא"י', שפעלה להבטיח שכל האנשים האלה, שהם עכשיו שרים והם מעדה מסוימת, לא יחלמו אפילו להיות בתפקיד הזה. אני לא יכול לקבל את ההפרדה הזאת של ישראל הראשונה וישראל השנייה. צריך לבטל את הפריפריה החברתית, ואם על זה יצא קצפם של יריביי – שיבושם להם".

עוד אמר: "אני חושב שיש עוד סיבה: אילו הייתי מייצג עמדה פוליטית שמאלית – על אף הכל היו מחבקים אותי. כיוון שאני מייצג עמדה פוליטית נוגדת, לא של הרכנת ראש אלא של זקיפות קומה לאומית – הרי שני הדברים חוברים יחד, כנראה להתנגדות עזה, אבל גם לתמיכה עזה".

על הטענה שהוא לא מאוד ימני והוא מאוד ישראל הראשונה. האם נתניהו יכול להיות ראש ממשלה של השמאל. על כך אומר ראש הממשלה נתניהו:
"אולי אני מואשם בקריסת חלום העוועים שנמסור שטחים ונקבל שלום. סירבתי ועמדתי בתוקף מול שני ממשלים אמריקניים שניסו לדחוק אותנו לקווי 67'. אולי אני אשם שלא נתתי לחלום הבלהות הזה להתגשם. הם עדיין לא נגמלו מזה. אבל הם מציגים את עצמם כימנים,פסבדו־ימנים".

על כך שהוא עבד עם גנץ, יעלון, ליברמן ולפיד. למה אין ממשלת אחדות איתם עונה נתניהו ואומר:
"תשאלי אותם. הצעתי לגנץ, אבל הוא סירב. אני חושב שאנחנו בטווח קרוב של ניצחון. גנץ רחוק, לגנץ חסרים 11 מנדטים, ואין לו דרך להשלים את הפער בלי לקבל את התמיכה של הרשימה המשותפת בכנסת. אנחנו בטווח נגיעה מה־61. יש התעוררות גדולה של הליכוד".

בראיון עימו, שיתפרסם במוסף "ישראל השבוע", מתייחס ראש הממשלה גם למצבו המשפטי. "הצדק והאמת איתי, והאמת תצא לאור", אמר, "אני גם לא חושש מהמשפט, משום שייקח לפחות שנה עד שנתיים עד שנתחיל ממש את המשפט עצמו. והיכולת שלי, מה שאני עושה בשעה אחת – אחרים לא עושים בשנה או לא עושים בכלל. כמו שאת רואה, ההספק שלי הוא שונה מזה של חבר הכנסת גנץ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *