"אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות עד להפלת נתניהו": נאום הבכורה של גנץ

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם היום (שני) לראשונה במשכן הכנסת ותקף בנאום חריף ומהוקצע את ראש הממשלה נתניהו

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, נאם היום (שני) לראשונה במשכן הכנסת ותקף בנאום חריף ומהוקצע את ראש הממשלה נתניהו. בתחילה הוא בירך אותו על הישגו בבחירות ואמר: "נשוב ונברך את נתניהו על הישגו אבל נזכיר לו: אנחנו לא זזים מכאן".

במילים הללו פתח גנץ את נאומו: "אני עומד כאן בפניכם – נרגש. היום נפתח באופן רשמי פרק חדש של חיי". גנץ הוסיף: "המסלול שעברתי, בין כפר אחים לכפר הירוק, משורות הצנחנים ללשכת הרמטכ"ל הכשיר אותי, עם כל רגב וכל שעל, עם כל לילה ארוך של קרב וכל בוקר מפכח של בחינת מאזן הכוחות – לשרת את ארצי".

"עם עזיבתי את המערכת הצבאית, הבנתי אט אט כי זוהי התכלית שלי", אמר גנץ. "בפשטות, אין דבר אחר שאוכל לעשות, שארצה להקדיש לו את חיי – מלבד עמי, מלבד החברה בה אני חי. אחרי 38 שנים שבהן שירתי את מדינת ישראל במדי צה"ל, אני שב, בתחושת זכות גדולה, לשרת אותה כחבר בכנסת ישראל. אני שב לשרת את המדינה ויוצא למאבק על דמותה, על נפשה ועל צלמה של מדינת ישראל".

גנץ הבהיר: "אינני עומד כאן לבדי, אינני עומד כאן רק בשמי. אני עומד כאן בשם 1,125,881 הנשים והגברים אשר הצביעו כחול-לבן. אל הבית הזה מסתכלים, למעלה ממיליון ישראלים אשר הצביעו עבור שלום פנימי, עבור שלום חיצוני ועבור אחדות, אחווה ודרך ארץ. יש למעלה ממיליון בוחרים – מכל שכבות החברה הישראלית, ללא הבדל דת גזע ומין, שהצביעו עבור מדינה יהודית, דמוקרטית, חזקה, צודקת ומשגשגת".

לאחר מכן פתח במתקפה חריפה נגד הממשלה: "עומדים כאן למעלה ממיליון פטריוטים, שבונים, משרתים ואוהבים את המדינה אבל מרגישים שממשלתם מנסה להשתיק אותם ורואה בהם מטרד מייגע. כך בשקט בשקט, הם ואנחנו, מאבדים מדי יום עוד פיסה קטנה מישראל שהכרנו ושעליה גדלנו, מתרחקים עוד פסיעה מחברת המופת שביקשנו להיות, מחברת המופת שאנו צריכים להיות".

עוד הצהיר גנץ: "מדינת ישראל ראויה למנהיגות צנועה ולא מתנשאת, שלא נחשדת בשוחד, שפנויה כל כולה לצרכי המדינה, שמשרתת את כל אזרחיה ולא את צרכיה האישיים. מגיע לה יותר מראש ממשלה בחצי משרה והנהגה שמבקשת להיות מעל החוק".

 

לדברי גנץ "האיום על תפקודה של המערכת הדמוקרטית ומוסדותיה המשפטיים והחוקתיים של המדינה והשסע הפנימי בחברה הישראלית. כמות החשדות שמנסים להדחיק באמצעות הסכמים פוליטיים מעידים כי שלטון החוק אינו מעניין כלל את העומד בראשה של הממשלה הקיימת ושל זו המסתמנת".

"כמות המאמצים המוקדשים לקידום פסקת ההתגברות וחוק החסינות כדי לכונן לו קואליציה של מבצר משפטי, מעידה כי הוא, נתניהו, מציב עצמו לפני הכול", ציין. "כשרה"מ ממנה את איש אמונו כיועמ"ש ואחר כך תוקף אותו כאשר הוא מבצע את חובתו, זה מעיד כי הממנה מצפה לנתין צייתן ולא למשפטן מקצוען: האינטרס האישי גובר על השיקול הממלכתי".

גנץ הבטיח בשלהי נאומו כי מפלגתו תיאבק להפלת הממשלה,"אנחנו ניאבק ברחובות, בכיכרות, בשכונות, בבתי הספר, בזירה התקשורתית והמשפטית על שלטון החוק. אחרת, מדינת ישראל תימצא עצמה בימים החשוכים ביותר שידעה".

לסיום התייחס גנץ לעתיד מפלגתו ואמר:"כחול לבן כאן כדי להזכיר כי האופוזיציה אינה בבחינת מיעוט נדרס אלא אלטרנטיבה שלטונית. אני בטוח כי בשנים הקרובות, נמשיך להכין את השטח, לעבוד את השדה הציבורי והפוליטי, לזרוע, גם בעת קושי, ואפילו בדמעה לעיתים, אך לא נוותר ונזכור – שיבוא היום, והוא לא רחוק, בו ברינה נקצור".

עם תום נאומו כל חברי הכנסת של כחול לבן קמו לברך את בני גנץ על נאומו למעט יאיר לפיד שנשאר לשבת על מקומו ואף לא הביט לעברו.

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *