אנטישמיות בארגנטינה: אלמונים תקפו את הרב הראשי

לפנות בוקר: אלמונים תקפו את רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', זאת לאחר שפרצו לביתו לפנות בוקר והיכו אותו באכזריות. "אנחנו יודעים שאתה רב היהודים"

פחד בארגנטינה: אלמונים תקפו לפנות בוקר את רבה הראשי של ארגנטינה, הרב גבריאל דוידוביץ', זאת לאחר שפרצו לביתו לפנות בוקר והיכו אותו באכזריות.

רבה הראשי של מקסיקו, הרב שלמה טאוויל, סיפר הבוקר (שלישי) על תקיפת חברו הרב גבריאל דוידוביץ', רבה הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה, בראיון לגלי צה"ל.

הרב טאוויל סיפר כי התוקפים עלו מהגג ואמרו לרב דוידוביץ': "אנחנו יודעים שאתה הרב של היהודים. הם שברו לו תשע צלעות. באשתו לא נגעו. גנבו לו הרבה חפצים וכסף מהבית.

"נולדנו יחד בארגנטינה. אני מכיר את הרב מבית הספר. אחרי התקיפה הוא לא היה עדיין בטיפול נמרץ, התקשרתי ובנו ענה לי. ביקשתי לדבר איתו ושוחחתי עם הרב אולי דקה, ואז אמר שהוא חלש ושהוא לא יכול לדבר. אחרי שעתיים-שלוש הוא נכנס לטיפול נמרץ".

עוד הוסיף הרב טאוויל: "אני לא יכול להיות בטוח ב-100% שזה פשע אנטישמי, אבל ממשיכים לגלות דברים שנוגעים לפשעים כאלו, גם לפיגוע בשגרירות, ואולי יש קשר".

האלמונים פרצו לביתו של הרב דוידוביץ' בשעה 2:00 בלילה (שעון מקומי) ותקפו אותו באכזריות. כעת, הרב דוידוביץ' סובל מחבלות חמורות ומאושפז כעת בבית החולים.

אשתו של הרב הראשי היתה בבית בזמן הפריצה. תלונה הוגשה למשטרה.

השר לשירותי דת חה"כ יצחק וקנין מגנה בחריפות את התקיפה המזעזת של הרב דוידוביץ ואישתו".
השר וקנין: הזדעזעתי לשמוע על התקיפה של הרב דוידוביץ ואישתו, אנו מתפללים מכאן לשלומם ומאחלים להם רפואה שלימה במהרה. בתקופה האחרונה אנו עדים לגל אירועי אנטישמיות ברחבי בעולם, אני קורא למנהיגי המדינות לטפל ביד קשה ובענישה מחמירה כנגד מבצעי פעולות אנטישמיות, וכן אני קורא לממשל בארגנטינה לתפוס במהרה את התוקפים ולהעניש אותם בחומרה.

מארגון הקהילה היהודית המקומית נמסר: "הלם זעזוע בקהילה היהודית בארגנטינה, שוד בביתו של הרב הראשי של ארגנטינה הרב גבריאל דוידוביץ שליט"א.

"כנופיית אלמונים תקפו את הרב הראשי של הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, הרב גבריאל דוידוביץ שליט"א ב-2 לפנות בוקר ופצעו אותו קשה. במהלך השוד קשרו האלמונים את רעייתו, והשמיעו דברי נאצה.

"ארגון הקהילה היהודית בארגנטינה AMIA, עומד בשעות אלו בקשר עם גורמים בממשל הארגנטינאי וכוחות הביטחון בכדי לחקור מיידית את האירוע האלים, ולמצות את הדין עם הפורעים העומדים מאחורי השוד האלים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *