אנטישמיות גלויה בעצרת ניאו-נאצים בספרד: "היהודי תמיד האשם והאויב". צפו

הצועדים עברו בכמה רחובות בעיר מדריד, כשהם נושאים כרזה עם סמל החטיבה הכחולה ועליה הכיתוב "כבוד ותהילה לנופלים". המשתתפים צעדו בתהלוכה בבית העלמין עד לאנדרטת הזכרון לדיוויזיה הכחולה, הצדיעו במועל יד ושרו שירים פאשיסטיים.

כ-300 איש צעדו במדריד בשבת האחרונה לעבר בית העלמין בלמודנה כדי לחלוק כבוד לדיוויזיה הכחולה הספרדית שלחמה תחת היטלר במהלך מלחמת העולם השנייה. ארגון "הנוער הפטריוטי", ארגון ניאו נאצי מדרידאי, יזם את האירוע ואליו הצטרפו קבוצות נאציות ופאשיסטיות נוספות כגון המפלגות "ספרד 2000" ו-"הפלנגות".

בכל שנה בתאריך זה נפגשות במדריד קבוצות נאציות מכל רחבי ספרד, כדי לצעוד ולציין יחד את יום השנה לקרב קרסני בור (קרוב ללניגרד, היום סנט פטרסבורג), בו לקחו חלק החיילים הספרדים בשירות הנאציזם, לפני 78 שנה.

הצועדים עברו בכמה רחובות בעיר מדריד, כשהם נושאים כרזה עם סמל החטיבה הכחולה ועליה הכיתוב "כבוד ותהילה לנופלים".

המשתתפים צעדו בתהלוכה בבית העלמין עד לאנדרטת הזכרון לדיוויזיה הכחולה, הצדיעו במועל יד ושרו שירים פאשיסטיים.

כפי שניתן לראות בסרטון, אחת הנואמות בטקס, איזבל מ. פראלטה, פנתה בחולצה כחולה לקהל כשהיא מוקפת בדגלי ספרד: "זוהי חובתנו העליונה להילחם למען ספרד, להילחם למען אירופה, שעכשיו חלשה ומוכה על ידי האויב. האויב תמיד יהיה זהה, גם אם הוא לובש מסכות שונות: היהודי. היהודי הוא האשם והדיוויזיה הכחולה נלחמה עבור זה".

לאחר מכן נערך טקס דתי מול האנדרטה והונח עליה זר פרחים עם צלב קרס נאצי. הכומר גם פנה לנוכחים באופן הבא: "המרקסיזם, כמו בעבר, ממשיך לנסות ולהפריע לשלום החברה שלנו, להפריע לשלום הרוח ובעיקר לסלק את נסיך השלום"..

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *