אנטרקטיקה: היבשת היחידה ללא קורונה – ד"ר דרור מנור

אנטרקטיקה נותרה היבשת האחרונה שנגיף הקורונה לא הגיע אליה. זאת כאשר היבשות האחרות סובלות רבות מהתפשטות הנגיף הקטלני. אנטרקטיקה היא חלקת ארץ ענקית, שבה אנשים יכולים להסתובב ללא מסכות ומבלי לשמור על ריחוק חברתי. האנשים המתגוררים בה יכולים לצפות מרחוק כיצד המגפה החדשה משנה את חייהם של מיליוני בני-אדם אלפי קילומטרים מאנטרקטיקה. אולם כעת, עם בוא הקיץ ומשלחות של חוקרים, גם היבשת הקפואה עלולה להידבק בקורונה. על כן, המשלחות הקיימות עושות כל מאמץ על מנת שדבר כזה לא יקרה.

כעת עם בוא הקיץ ליבשת, יוצא לדרך מסע עולמי חשוב שתפקידו לוודא שמשלחות המחקר החדשות שאמורות להגיע לשם בקרוב, לא יביאו עמם את נגיף הקורונה. חוקרים רבים חוששים, כי המצב הקיים באנטרקטיקה לא יימשך עוד זמן רב. חשוב לציין כי בתקופה שלפני התפרצות המגפה החדשה, שאר היבשות התייחסו לחוקרים שהגיעו ליבשת הקפואה כאל הרפתקנים שנאלצים לחיות חיים קיצוניים הכוללים בידוד, סיפוק צרכים עצמאיים והתמודדות עם לחץ נפשי קשה. אולם כעת החוקרים יכולים לעשות ככל העולה על רוחם: להתרועע אחד עם השני, לצאת לסקי, לרוץ לכל מרחק ולהתאמן בחופשיות במכון הכושר.

לאורך החודשים האחרונים עקבו משלחות המחקר באנטרקטיקה אחרי התפשטות נגיף הקורונה בשאר היבשות, ורבים מהם מנסים להבין איזה חיים יחכו להם כאשר ישובו למדינותיהם. חברי המשלחות עומלים רבות כדי להסביר לאלה שיבואו אחריהם ליבשת הקפואה כיצד עליהם להיערך. כמובן שגם חברי המשלחות שיחזרו מאנטרקטיקה ייאלצו להסתגל לחיים חדשים לחלוטין, שיכללו שמירה קבועה על היגיינה ועל ריחוק חברתי.

חברי משלחות המחקר מוכנים כעת לערוך בדיקות קורונה לאלה שיגיעו בקרוב להחליף אותם. יש לציין כי הגעתן של משלחות המחקר החדשות התעכבה במשך מספר שבועות בגלל סופר ענקית שהשתוללה ברחבי אנטרקטיקה, אבל כנראה שבזמן הקרוב יוכלו החוקרים החדשים לצאת לדרכם. אם מישהו מהם יידבק בנגיף הקורונה, יינקטו מיד צעדים מחמירים, תוכרז כוננות, והפעילות המחקרית תצומצם באופן משמעותי.

אין ספק כי הפעולות שנוקטות משלחות המחקר, הפועלות כעת באנטרקטיקה נגד התפשטות אפשרית בעתיד של הנגיף הקטלני, היא חשובה ביותר. לחברי המשלחות מגיע כל הכבוד על פעילותם הנרחבת. הרי בוא הקורונה ליבשת הקפואה עלול לגרום לאסון: היות וביבשת נמדדות הטמפרטורות הנמוכות ביותר בעולם ונושבות בה רוחות חזקות מאוד, לנגיף יש פוטנציאל להשלכות איומות, במיוחד במקום שבו יש מעט ציוד רפואי מתוחכם.

ברור כי על משלחות המחקר לפעול מיד על מנת למנוע את הגעת הקורונה ליבשת, לאור העובדה שהאנשים המגיעים ליבשת הקפואה עושים זאת רק באמצעות מטוסים או אניות. כמובן שעל חברי המשלחות שיגיעו בקרוב להימנע ממגע כלשהו עם תיירים. כנראה שתיירים לא יוכלו לבקר בזמן הקרוב באנטרקטיקה. בנוסף, סביר להניח כי יימנעו ביקורים של חברי משלחות הפועלים באזור מסוים עם חברי משלחות הפועלים באזור אחר.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *