אני לבוז'י: המסע של נשיא המדינה בבני ברק

מחיידר קרלין עד בית הגר"ח: המסע המרתק של נשיא המדינה בבני ברק

נשיא המדינה יצחק הרצוג פתח היום, יום שני, א' באלול, את שנת הלימודים החרדית במערכת החינוך בעיר בני ברק. לרגל א' באלול ביקר הנשיא את תלמידי כיתה א' במוסדות החינוך החרדיים ונפגש עם מנהיגי הציבור החרדי. את הביקור ליווה ראש העיר בני ברק אברהם רובינשטיין.

הנשיא התחיל את ביקורו בתלמוד התורה 'קרלין סטולין', ומשם המשיך לביקור אצל תלמידי הכיתות הנמוכות בתלמוד התורה 'אור גאון' ואת תלמידי הישיבה הגבוהה במרכז. במהלך הביקור בעיר קיבל הנשיא ברכות ממרן הגר״ח קנייבסקי, מרן הגרי״ג אדלשטיין ומרן הגר״ש בעדני שליט"א. כמו כן ביקר באגודת ״עזרה למרפא״ שם פגש את מייסדה הרב אלימלך פירר.

את הנשיא קיבלו בתלמוד התורה 'קרלין סטולין׳, ילדי כיתות ב׳ בשירה עם השיר ״אחת שאלתי מאת ה׳ שבתי בבית ה׳ כל ימי חיי״ ולאחר מכן השתתף הנשיא בשיעור ראשון של תלמידי כיתה א׳ ובירך אותם לרגל פתיחת שנת הלימודים.

בסוף הביקור העניקו מבית הספר לנשיא מכתב שכתב סבו, הרב יצחק אייזק הלוי, הרב הראשי לישראל. במכתב, שכתב סבו לסוכנות היהודית בתום השואה, מבקש הרב לפעול ולזרז את הגעתו של האדמו"ר מקרלין ובתו בארץ לשם הצלתם. האדמו"ר ובתו היו השורדים האחרונים מכל משפחתם אשר נרצחה על ידי הנאצים.

הנשיא המשיך את ביקורו בתלמוד התורה ׳אור גאון׳. את הנשיא קיבלו תלמידי כיתה א׳ בשירה:״ברוך הבא בשם ה׳ אורך ימים ושנות חיים יוסיפו לך.״

הנשיא ישב עם תלמידי בית הספר ואמר להם: ״כשאדם הולך לבית הספר ולומד ושוקד על לימודיו כמו שנאמר במסכת יומא, אהבת ה' באמת זה להיות תלמיד חכם. אז אני מאחל לכולכם שתהיו תלמידים חכמים ותלמידי חכמים. תזכו להדיר תורה ומצוות ולאהוב את מדינת ישראל וצבא ההגנה לישראל וכל מה שמקיים את החיים היהודים הנפלאים במדינת ישראל,״ עוד הוסיף הנשיא ובירך אותם כנשיא המדינה: ״אני מאחל לכולכם לימודים טובים ומוצלחים כאן בעיר הקודש בני ברק, תודה רבה לכם.״

לאחר מכן ביקר הנשיא את תלמידי הישיבה הגבוהה 'באור גאון' וסיפר להם על סבו, הרב יצחק אייזק הלוי הרצוג: ״לימוד התורה איננו עוד מקצוע, הלימוד הוא סוד היהדות. סוד כוחנו, ומשאת נפשו. בחורים המצויינים שנמצאים כאן בישיבה. אני אספר לכם על משהו שאמר סבי, כמה מילים על הארץ שאני גאה מאוד לשאת את שמו. הרב הרצוג הקדיש את כל חייו לחיזוק התורה, ההלכה, אהבת ישראל ומדינת ישראל. סבי אהב מאוד את העיר בני ברק. לא הוסחו מדעתו של רבי יצחק גרשטנקורן, ראש העיר הראשון של בני ברק, הדברים שאמר לו סבי בתגובה למימרת-כנף שהשמיע רב מפורסם לאמור: 'בטחוני שהמשיח יבוא לבני ברק תחילה עד שיבוא לירושלים'. על כך הגיב הרב הרצוג זצ״ל: ״אני אינני בטוח שאמנם יבוא תחילה לבני ברק אבל בדבר אחד בטוחני, מי יתן כל הישוב כבני ברק באור תורה ובשמירת קדשי ישראל, כי אז בטוח אני שבוא יבוא משיח צדקנו במהרה בימנו,״ אמר הנשיא והוסיף: ״ששוקדים על הלימוד, חוזרים למקורות ומעבירים תורה, אהבת ישראל ואהבת לרעך כמוך, זה מה שהופך אותנו לעם אחד שמכבד את כולם. זכינו בעזרת השם למדינה שיש לו ריבונות ועצמאות לעם ישראל, מדינת העם היהודי ועלינו לשמור עליה מכל משמר ולעשות בו חיל, וזה מה שאתם עושים. אני מאחל לכם שנת לימודים פורייה ותודה רבה לכם.״

בביקורו התייחס הנשיא לגל הקורונה הנוכחי ואמר: ״העלייה בתחלואה מחייבת את כולנו להקפיד על ההנחיות וללכת להתחסן. אני קורא לכל הציבור לכו תתחסנו בכדי שנוכל לחגוג את חגי תשרי הקרבים ובאים בבטחה עם משפחתנו ובבתי הכנסת ובכל מוסדות החינוך. אני מברך ומכבד את הרבנים ומנהיגי הציבור שמקפידים בנושא החיסונים כפי שראיתי במהלך ביקורי בבני ברק.״

בתום הביקורים הגיע הנשיא למרן הגר"ח קנייבסקי, שם שוחחו השניים על חשיבות קבלת החיסונים ושמירה על הנחיות משרד הבריאות, ולבסוף אף קיבל הנשיא ברכה להצלחתו והצלחת אזרחי ישראל כולם.

לאחר מכן המשיך הנשיא גם למרן הגרי״ג אדלשטיין. הנשיא בירך את הרב אדלשטיין על תחילת שנת הלימודים המוצלחת והוסיף כי התרשם רבות מביקוריו במוסדות העיר. לאחר מכן הדגישו הנשיא והרב את חשיבות ההישמרות על ההנחיות לטובת בריאות אזרחי המדינה.

הנשיא המשיך את ביקורו ונפגש עם מרן הגר״ש בעדני שליט״א. השניים שוחחו על הקשר העמוק אותו חולקים ליהדות התפוצות ועולם התורה וחשיבות שימור הקשר בין יהדות התפוצות למדינת ישראל.

צילום: קובי גדעון/ לע״מ

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *