האשה שמתרוצצת בשבילכם: "הנשים מתנדבות כמו הגברים"

"אני גאה להיות כתומה" כתבה בפוסט מרגש גיטי ביר על עומסי הפקקים שהיו אתמול, ועל העזרה של החברים בכתום לכל מי שהיה צריך, מלקנות מטרנה לתינוק בן שנה וחצי ועד חלוקת מים לשתיה בין הרכבים הרבים שעמדו בפקקים // השראה

גיטי ביר, הקימה לפני 4 שנים את יחידת החובשות באיחוד הצלה. במקום שהיא הרגישה שחסר נשים במיוחד באיזורים חרדים, כשיש קריאה של לידה או חלילה הפלה ויש רק גברים בשטח, החלטתי שזה המקום שלנו כנשים לפעול, ואני גאה להיות כתומה ולסייע לאנשים ולנשים בפרט בכל מצב.

בעידן הנוכחי, בשיח שעוסק בהדרת נשים ובצורך בהתאמה תרבותית, החובשות החרדיות משתלבות מצוין. מצד אחד הן מטפלות בכל אדם שנזקק לעזרתן ללא הבדל דת וכמובן מוקפצות לאירועים גם בשבתות ובחגים. מצד שני, במגזר החרדי, כאשר אין מקרה דחוף ולמקום מגיעים חובש וחובשת, תינתן עדיפות לאישה לטפל באישה ולגבר בגבר. “הנשים מתנדבות כמו הגברים אבל הן עושות זאת עם כבוד כלפי הציבור שהן עובדות למענו”, מסבירה ביר.

אנחנו עושים משהו שלא נעשה עד כה, הבאנו שירות שמתאים כמו כפפה ליד לאוכלוסיה. אני רוצה להגיע למצב שאישה תרגיש בנוח להתקשר ולבקש טיפול מאישה. ברוב המקרים זה לא משנה, אבל  אם יש אישה שצריכה ורוצה מטפלת אישה, שתמיד תהיה חובשת זמינה לטפל. שתמיד יהיה לנשים לאן לפנות. זה החלום שלי".

אתמול ראיתי כמה אנחנו כיחידת חילוץ עזרה וסייע למאות אנשים בפקקים וזה חימם את ליבי.

כשחתן עמד בפקק שעות והיה צריך להגיע לחתונה, הגיע כונן כתום על אופנוע ודאג להעביר את החתן לחופה. ועוד גברת אחת שנתקע בפקק עם תינוק בן שנה וחצי ללא מטרנה, קיבלנו במוקד קריאה וכמובן בלי להסס כונן כתום בשם פולישוק טס לרכוש מטרנה והעביר לאמא המותשת ולתינוק הרעב והציל אותם ממש כך, והיו אתמול עוד ועוד חברים שעזרו וח'לקו מים לאנשים בפקקים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *