אסון ביבנה: 3 הרוגים בקריסת מנוף באתר בנייה

אסון: שלושה פועלים נהרגו מקריסת חלקי מנוף באתר בנייה ביבנה. פועל נוסף נלכד על מנוף: מצבו קשה והכוחות מנסים לחלצו

אסון ביבנה: מנוף קרס היום (א') בשדרות ז'בוטינסקי ושלושה פועלים נהרגו מפגיעת חלקים ממנו. פועל נוסף נלכד על המנוף וכוחות מד"א מנסים לחלצו. מצבו מוגדר קשה. כוח משטרה במקום ונסיבות האירוע נבדקות.

האסון אירע בשכונת יבנה הירוקה בפרויקט של חברת נאות שמיר בע"מ. במשרד הרווחה אמרו כי העגורן שקרס נמצא בהליך פירוק, וככל הנראה פירוקו לא התבצע כפי שצריך לאחר סיומו. עוד צוין כי שוטרי יחידת פלס ומפקדי מנהל הבטיחות במשרד העבודה והרווחה נמצאים במקום.

הדיווח על חלקי מנוף שקרסו באתר בנייה התקבל בשעה 10:00 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון. חובשים ופרמדיקים של מד"א דיווחו מהמקום על שלושה פועלים מחוסרי הכרה ללא סימני חיים וקבעו במקום את מותם. במקום פועל לכוד על המנוף בתהליכי חילוץ.

פרמדיק מד"א אלון מלמה סיפר: "מדובר באתר בניה גדול עם שני בנייני מגורים שבמרכזם עומד מנוף. חלקו האחורי של המנוף התפרק וקרס על הקרקע. שלושה פועלים שהיו בסמוך נפגעו באורח קשה מאוד בכל חלקי גופם, תוך כדי פעולות החילוץ שלהם ביצענו בדיקות רפואיות אבל הם היו ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותם. פועל נוסף, שנלכד על המנוף בגובה של עשרות מטרים, מחולץ ברגעים אלו על ידי כוחות הכיבוי שהגיעו למקום".

בחברת "אבי מנופים" מסרו בתגובה ראשונית כי "אנשים שלנו בדרך לזירה, וכרגע אנחנו עוד לא יודעים כלום. ברגע שנדע – נעדכן".

שר הרווחה חיים אמר בתגובה לאסון כי "גם שלושה הרוגים זה יותר מדי. מחר בבוקר נתכנס עם כל הצוות שנוגע לעניין. אנחנו רואים שהתאונות קורות בזוגות – בשבוע שעבר אחד בבני ברק ואחד בפתח תקווה. צריך ללחוץ ולקנוס ולראות איך בולמים את התופעה. אנשים מסתובבים בגובה ולא תמיד קשורים".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *