אף יריב פוליטי לא מתקרב לקרסוליים של דרעי • דב הלברטל

מה הם לעומת דרעי – מאת: דב הלברטל

הרבה ביקורות נשמעו על דרעי בעניין הצעתו לבחירות ישירות לראשות ממשלה. בין המבקרים בלשון בוטה, רמטכ"ל לשעבר וידוענים נוספים. לא אכנס לעצם הדיון בהצעה. אבל הגיע הזמן לומר דבר ברור ביחס לדרעי: בעוד שהוא ייזכר לדורות כמושיע עדות המזרח, המבקרים אותו יקבלו בקושי הערת שוליים.

אפשר כמובן לבקר את דרעי, וגם אני לא נמנעתי מכך. אבל האמת צריכה להיאמר. לאחר אריכות ימיו ושנותיו של דרעי, ואני מאחל לו אריכות ימים ושנים ושיצא חף מכל אשמה, הוא ייחשב כמי שיצר את המהפכה המזרחית הגדולה ביותר בתולדותיה, והאיש שהשפיע על המגזר יותר מכל אחר בהיסטוריה של יהדות המזרח, וספק אם יקום כמוהו. נראה לי שלא יקום.

הוא יהיה אז מוערץ על כל יהדות המזרח (ולא רק) בארץ ובעולם, ברמה שמרן הרב עובדיה מוערץ. שמו יהיה נישא לדורות בפי כל, בהערצה שאין כמוה. יישכחו לו כל טעויותיו, וטוב שכך, וישפטו את פעולותיו במכלול. בהקשר זה, יש להזכיר את דברי הרב ש"ך שאמר שמה שעשה האיש הצעיר הזה בארבע שנים לא עשו העסקנים האשכנזים בארבעים שנה.

דרעי. צילום: פלאש 90

הוא זה שבפועל הקים את ש"ס. הוא רומם את הרב עובדיה יוסף לפסגות הראויות לו. הוא פתח מאות מוסדות, הקים רשת חינוך, הנהיג את ש"ס להישגים חסרי תקדים, הביא תקציבי עתק לתועלת הציבור המזרחי. הוא אבי המהפכה המזרחית בארץ ישראל ובעולם, והוא האחראי לזקיפות קומתם של יהדות ספרד.
דורות על דורות יהיו חבים לו הכרת הטוב על פועלו. בלעדיו, לא היה מתקיים כלום, וספק אם ש"ס היתה שורדת עד היום. נכון, היו לו ימים קשים גם בקרב המגזר. זה היה כשש"ס הצטרפה לקואליציה עם אלוני ושריד, אנשי מרץ, ועם מפלגת העבודה. זה היה גם כשש"ס נמנעה בהסכמי אוסלו. דרעי סבל אז מרורים גם מבני עדתו וגם מהחרדים האשכנזים.

הוא הוקע, בניו הוכו ולא התקבלו למוסדות בהם חפץ. היו הפגנות מתחת לביתו. הוא נאלץ אפילו להסתתר. אלא שהוא למד לקח, ומאז הוא נאמן לחלוטין לבייס המזרחי, וחזר להיות אהוב ונערץ. דרעי לא חף מטעויות. יתכן שהוא גם סבל מרדיפה עדתית מהפרקליטות ובית המשפט. אך כל אלה, בצדק, לא ייזכרו לו.
הוא כן ייזכר כפוליטיקאי ואיש מעשה ענק, כבעל כריזמה בלתי רגילה, וכמי שדובר עליו, שחוץ מביבי, הוא האיש הראוי להיות ראש ממשלה. ובאמת דעתו נחשבה עוד מצעירותו על ידי כל ראשי הממשלה והשרים הבחירים. כך עד עצם היום הזה.

זו הסיבה שכל מבקריו, גם אם רבי מעלה פוליטית, לא מגיעים לקרסוליו. מוטב שישתקו, כי ממילא ביקורתם היא לא עניינית ונגועה גם בגזענות. הם לא ייזכרו בהיסטוריה. אבל הוא, ייזכר לדורות ולנצח, כמי שהשפיע על מיליוני מזרחים. כאבי המהפכה המזרחית.

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. פעם שנייה שאני נאלץ להסכים עם הלברטל.

    מה יהיה….. קרה כאן משהו אצל הרבטל או שזה זמני . ועוד בגיל הזה שלא משתנים כל כך..

    בני הפרענק |
    הגב
  2. מסכן דרעי שהלברטל משהח אותו. דרעי תתחיל לפשפ במעשיך

    אתה צריך להיות מודאג. הבא בתור יהיה אמסלם?

    תמי |
    הגב