אפנה בקרוב את חומש: גנץ אכזב את סילמן ועלול להרתיח את חברי ימינה

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש עם עידית סילמן בבסיס הקריה בתל אביב. הפגישה שנקבעה לבקשתה של סילמן עוד לפני הדרמה הפוליטית שהיא יצרה ובסופה היא יצאה מופתעת מכך שגנץ מסרב לבוא לקראתה. במועצת יש"ע זועמים על גנץ

שר הביטחון בני גנץ נפגש אמש עם עידית סילמן בבסיס הקריה בתל אביב. הפגישה שנקבעה לבקשתה של סילמן עוד לפני הדרמה הפוליטית שהיא יצרה ובסופה היא יצאה מופתעת מכך שגנץ מסרב לבוא לקראתה.

על פי הדיווח של עמית סגל בחדשות 12, שר הביטחון עדכן אותה כי אישור המאחז הבלתי חוקי אביתר ייקח עוד זמן רב. לטענת אנשי הימין זה בניגוד למתווה שסוכם עם תושבי היישוב – שאכלוס הישוב יהיה במקביל לתהליך הבירוקרטי.גנץ הסביר לסילמן שהוא רק מקיים את החלטת היועץ המשפטי לשעבר אביחי מנדלבליט, שלפיה תתבצע הכרזה על האדמות כאדמות מדינה – אבל יינתן זמן של 45 יום לעררים ושרק בתום ההליך – שיכול לקחת גם יותר מ-45 יום.

גנץ גם בישר לה כי חומש תפונה בקרוב: לטענתו של גנץ, כלל השותפים בממשלה – כולל ימינה וסער – מכירים את העניין והוא לא יתפשר על כך.
במפלגת הציונות הדתית הגיבו בזעם ואמרו כי דבריו של גנץ הם פרס לטרור: "כניעה רודפת כניעה ושקר רודף שקר. הודעתו של גנץ על פינוי חומש כפרס לטרור לאחר רציחתו של יהודה דימנטמן הי"ד, בניגוד מוחלט להתחייבויות של שקד ואורבך, ועל עיכוב שיכול להתמשך שנים בהקמת אביתר, בניגוד להסכם שהממשלה חתומה עליו הם שיא חדש של התרפסות בפני הטרור.

עוד הוסיפו: "ממשלת הבלהות נכנעת לטרור בהר הבית ובירושלים, באביתר, בעזה, בחדרה, בחומש, בבאר-שבע ובבני ברק, ומעניקה רוח גבית לטרור. מול הקווים האדומים שיודעת התנועה האיסלמית לשרטט ולהכניע את שותפיה בממשלה, לאגף שבעבר הגדיר את עצמו ימני אין שום קו אדום ושום מנוף על גנץ והשמאל. הציונות הדתית תעשה הכל כדי להחליף בעזרת השם בקרוב את הממשלה הרעה הזו בממשלה ציונית, יהודית ולאומית".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן מגיב בחריפות על הדיווח על דברי השר בני גנץ לח"כ עידית סילמן ומאיים על הממשלה במאבק ש"יזעזע את המדינה":

"הפרת הסכם אביתר ע"י נפתלי בנט ובני גנץ היא קו אדום. אם הסכם אביתר יופר – נצא למאבק ציבורי שיזעזע את המדינה. ההתיישבות בשומרון לא תהיה אסקופה נדרסת של אף מאבק פנימי פוליטי ציני בין מרכיבי הממשלה הזו.
אני מציע מכל הלב לפוליטיקאים בממשלה הזו שלא להביא את ציבור אוהבי ארץ ישראל לנקודת הקצה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *