"אפשרו עבודה מהבית במקומות תעסוקה שבהם זה ניתן"

נוכח מאפייני תפוצת האומיקרון, השרה אורנה ברביבאי שוחחה עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד והשניים הסכימו כי על מעסיקים שיכולים לאפשר לעובדיהם עבודה מהבית – לעשות זאת כבר כעת

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי ויו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שוחחו שוב הערב (א') על ההשפעה של גל התחלואה הנוכחי על המשק, ובתום השיחה יצאו בקריאה משותפת לאפשר מעבר לעבודה מהבית במקומות התעסוקה שבהם הדבר מתאפשר. "אנחנו קוראים לכלל המעסיקים במשק לאפשר, למי שניתן, לעבור לעבודה מהבית", נאמר בהודעה המשותפת של השניים.

הקריאה מגיעה כאמור נוכח מאפייני תפוצת האומיקרון, ולאור ההתמודדות עם מגפת קורונה במהלך השנתיים האחרונות. השינויים במצב התחלואה הובילו לצורך להגיב בהתאם לאירועים, וביתר שאת כעת – לנוכח גל ההדבקה המהיר שאנחנו חווים. לפיכך, עד שיתקבלו החלטות ממשלה רשמיות בעניין, יצאו ברביבאי ובר-דוד בקריאה להתיר למי מהעובדים שיכול לעבוד מהבית לעשות כן – תוך שמירה על הכללים וההנחיות מהמעסיקים. באשר למגזר הציבורי, במידה ויופעלו תקנות, הן יהיו בהתאם למה שנחתם מול המדינה והמעסיקים, הן לגבי הבידוד והן לגבי נוהלי עבודה מרחוק.

שרת הכלכלה והתעשייה אורנה ברביבאי: "הממשלה מובילה מדיניות של כלכלה לצד קורונה תוך פגיעה מינימלית ככל הניתן בעסקים ובעובדים אשר מהווים מנוע צמיחה עיקרי במשק. אנחנו ערים לקשיים שעולים כתוצאה מהגל הנוכחי ונבחן את מנגנוני הסיוע הנדרשים יחד עם משרד האוצר על בסיס מודלים בהם נהגנו בעבר.

עם צאתי מישיבת הממשלה שוחחתי עם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד ואנו קוראים יחד למעסיקים, נוכח תפוצת האומיקרון, להעדיף עבודה מרחוק היכן שניתן".

השרה הוסיפה כי יינתן היתר כללי להעסקה בשעות נוספות במקומות עבודה חיוניים במקרים שבהם 20 אחוז מהעובדים נמצאים בבידוד. "מטרת המהלך היא להבטיח מינימום פגיעה ביכולת התפקוד ובאספקה של שירותים ומוצרים הכרחיים לאזרחים ולמשק", סיכמה.

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "זוהי שעה שבה על כולנו לגלות אחריות ויצירתיות לנוכח הגל הקשה שפוקד אותנו. אני קורא למעסיקים לשמור על בריאותם ועל בריאות העובדים, ולא להמתין להחלטה רשמית. מי שיכול לאפשר עבודה מהבית – שיפעל בהתאם.

במקביל, אני מברך על כוונת הממשלה לבנות תוכניות פיצויים, ויפה שעה אחת קודם. התוכנית צריכה לבחון את כל הענפים שנפגעו מהמצב, ולא לתת לאף אזרח להיות בחוסר ודאות כפי שהיה בגלים הקודמים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *