ארגנטינה: נעצר ראש הכנופיה שתקפה את הרב הראשי

רשויות ארגנטינה עצרו הלילה את מנהיג הכנופיה שתקפה את רבה הראשי של ארגנטינה הרב דוידוביץ'לאחרונה, ושני חברי כנופיה נוספים. המשטרה: "השוד היה מתוכנן. זוהו בזכות טביעת אצבע"

משטרת ארגנטינה עצרה הלילה את מנהיג הכנופיה שעמדה מאחורי השוד והתקיפה של הרב הראשי בקהילה היהודית, הרב גבריאל דוידוביץ', לפני כחודשיים. יחד איתו נעצרו עוד שני חברים בכנופיה, ולמעשה בכך המשטרה עצרה את כל המעורבים לאחר שעצרה שני חברי כנופיה נוספים לפני פחות מחודש.

לפי הדיווח המקומי, שלושת העצורים זוהו בעקבות ניתוח מצלמות אבטחה מהאזור שבו מתגורר הרב וממסלול ההימלטות. כמו כן נעשה שימוש במעקב טכנולוגי אחרי התנועות של חברי הכנופיה בימים האחרונים.

במבצע המעצרים נטלו חלק שוטרים פדרליים לצד שוטרי הבירה. מנהיג הכנופיה מקסימיליאנו אוליבה מכונה "קוקו מקס", עצור נוסף מכונה "יקר" ולא ידוע מהו כינויו של העצור השליש. ברשותם נתפס סכום כסף בדולרים ופריטים ששייכים לרב. המעצר בוצע בשלוש שכונות שונות בבואנוס איירס. עוד בוצעה פשיטה על דירה בשכונת רקולטה ושם נמצאו פריטים שנגנבו מבית הרב. שני העצורים הקודמים הם "הסיני" ו"האקדח".

סגן ראש המחוז האחראי על הביטחון בבירת ארגנטינה, דיאגו סנטילי, מסר: "עם מעצר שלושת החשודים, יש בידינו את כל חברי הכנופיה. השקענו עבודה קשה בפרשה, והמטרה שלנו בכלל היא שלכל אירוע פלילי יהיה מענה מהיר ואפקטיבי".

בהתייחס למנהיג הכנופיה, נמסר שהוא אותר ונעצר בשכונת "וילדה". החקירה של החשודים העלתה שהשוד היה מתוכנן היטב. מדובר בכנופיה שמתמחה בהתפרצויות לבתים בשכונות יוקרה, והיא פעלה באזור בית הרב במשך מספר חודשים. התפנית שהובילה לתפיסתם הייתה לא רק בגלל זיהוי הרכבים במסלול ההימלטות ועדותם של עוברי האורח ברחוב שראו אותם יוצאים מבית הרב, אלא גם בזכות טביעת אצבע על אדן החלון בבית הרב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *