ארהב: מתנגדים להחלטת בית הדין בהאג שתאפשר לחקור את ישראל

בכיר ישראלי: נערכים לספק הגנה לכל אזרח אם ירדפו אותו משפטית. בשלב זה טרם נפתחה חקירה ולא נשקף סיכון לאף אזרח ישראלי באופן מיידי • שגריר ישראל באו"ם ובארה"ב ארדן: "החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות"

לאחר שאמרו בארצות הברית שהם מודאגים מהפסיקה ובוחנים אותה. דובר משרד החוץ האמריקני הודיע שארצות הברית מתנגדת להחלטת בית הדין הפלילי הבין-לאומי בהאג שמאפשרת לחקור את ישראל בעניינים הנוגעים ליהודה ושומרון ולרצועת עזה.

שגריר ישראל באו"ם ובארצות הברית, גלעד ארדן, כינה את ההחלטה "חרפה" והוסיף שישראל דוחה אותה על הסף. "זו החלטה פוליטית שנגועה באנטישמיות", אמר ארדן. "לא במקרה גם ישראל וגם ארצות הברית אינן חברות בגוף המעוות הזה. במקום לחקור פשעי מלחמה אמיתיים כפי שנקבע במנדט המקורי של בית הדין, הוא בעצם נותן פרס לטרור ולסרבנות הפלסטינית".

גורם ישראלי בכיר התייחס להחלטה והבהיר: אנחנו נערכים לספק הגנה מלאה לכל אזרח ישראלי במקרה שבו תיפתח חקירה נגד אישים ישראלים, אם בית הדין ירדוף אותו רדיפה משפטית. הגורם הדגיש כי בשלב זה טרם נפתחה חקירה וכי החלטת השופטים קובעת כי יש סמכות שיפוט טריטוריאלית בתיק המדובר – ולא נשקף סיכון לאף אזרח ישראלי באופן מיידי. יו"ר ועדת החוץ והביטחון צבי האוזר אמר שיכנס דיון דחוף של הוועדה: "נדרוש תשובות מיידיות באשר לדרכי הפעולה שבכוונת ישראל לנקוט".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *