ארועי יום הזיכרון בצל הקורונה

הפעם נוכחותם של ההורים השכולים נפקדה

ארועי יום הזיכרון נפתחו בצל הקורונה בטקס המרכזי בכול המערבי כאשר הפעם נוכחותם של ההורים השכולים נפקדה.

כבכל שנה, פתח נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין את אירועי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה, בדברים שנשא בטקס הממלכתי ברחבת הכותל המערבי. בטקס נשא דברים גם הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי.

מדברי הנשיא: "והשנה, השנה אתם לבד בחדרים, מקשיבים להדי קולם. איננו יכולים להגיע אל בתיכם, איננו יכולים לעמוד לצידכם בחלקות הצבאיות. איננו יכולים לחבק אתכם, לאמץ אתכם לליבנו כשהצפירה מפלחת את השקט, קורעת את הלב.

והנה באה עלינו תקופת המגפה, ופתאום נדמה שהעולם מסתובב לאט יותר. בידוד כזה, ימים שכאלה, מציפים אצל כולנו את מה שיש. אבל הם מציפים עוד יותר, אני יודע, את מי שאינו. הם מציפים עוד יותר, את החלל, את הגעגוע, את הכאב.

השנה יותר מתמיד, ניתן להם כולנו חיים. נהיה אנחנו נרות הזיכרון של החיים שכבר הספיקו לחיות, ושל החיים שלא יספיקו עוד לעולם. נחבק אתכן משפחות יקרות, מרחוק, לבנו אחוז בשלכן. נפשינו קשורה בנפשכם. אני מבקש לשלוח מכאן, בשם כולנו, כוחות לפצועי צה"ל וכל מערכות הביטחון, ללוחמים וללוחמות שמלאו את תפקידם ועכשיו מסע ארוך של החלמה עוד לפניהם. יהי זכר בנינו ובנותינו, צרור בצרור החיים, ונצור בלוח ליבנו לעד."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *