אשה חרדית התקשרה למשטרה בשבת: "בעלי מכה אותי. אני בסכנת חיים"

זה היה יכול להיגמר באובדן חיי אישה חרדית אלמלא תושייתה ותושיית השוטר הקהילתי באחת משכונות ירושלים. השוטרים הוזעקו לדירה ועצרו את הבעל המכה

זה היה יכול להיגמר באובדן חיי אישה חרדית אלמלא תושייתה ותושיית השוטר הקהילתי באחת משכונות ירושלים.

הכל החל בשעות הצהרים המוקדמות כאשר שוטר קהילתי באחת משכונות ירושלים מקבל למכשיר הטלפון שלו מיסרון ובו שאלה "האם אתה השוטר הקהילתי"? השוטר שמאשר את תפקידו מנסה להתכתב עם הפונה ומבקש ממנה לענות לטלפון אולם היא עונה כי אינה יכולה מאחר ועכשיו שבת.

השוטר הקהילתי מבין כי מדובר במקרה חריג שמאחוריו מסתתרת ככל הנראה מצוקה קשה.

האישה המתכתבת מתחילה לשתף את השוטר במספר פרטים שמהם השוטר מבין כי היא נתונה בסכנת חיים מוחשית. אולם למרות ניסיונותיו אין היא מוכנה בשלב זה לשתף אותו לגבי הכתובת בו היא נמצאת.
לאחר מספר ניסיונות שכנוע היא מוסרת את כתובת הדירה בו היא שוהה והתמונה מתבהרת. מדובר באישה שהותקפה באלימות וחוששת להתקשר כי הסכנה עדיין מוחשית. האישה מבקשת מהשוטר כי השוטרים שיגיעו למקום יעשו זאת ללא רעש וללא בולטות. ברגע הזה בו מעגל המיידע נסגר השוטר הקהילתי מזעיק צוות שוטרי סיור ומנחה אותם להגעה מהירה ושקטה לעבר הדירה המדוברת. השוטרים מבינים את רגישות האירוע ומגיעים תך מספר דקות לעבר הבניין חונים במרחק שימנע את זיהויים ונכנסים לדירה. המראה שניגלה לעיניהם לא מותיר ספק באשר לטרגדיה שהתרחשה כאשר דקות בודדות שקדמו לקריאת המצוקה של האישה, היא וילדיה הותקפו באלימות.

השוטרים עוצרים את הבעל בחשד לאירוע האלים ומסייעים לאישה ולבני הבית האחרים שהיו בו באותה העת.

מסתבר כי השוטר הקהילתי באותה שכונה הפך ברבות השנים לבן בית ברוב המשפחות המתגוררות האזור והוא המענה הראשוני של צרה וכל מצוקה בה נתקלים תושבי האזור. בשיחה איתנו סיפר השוטר כי כל פעילותו במשך השנים באזור מכוונת לסייע לכלל הציבור וברגע קרות אירוע חרום הוא האיש הזמין בכל שעות היום לתת מענה מציל חיים.

פרויקט השוטרים הקהילתיים הינו אחד מההצלחות הגדולות של משטרת ישראל בקשרי הקהילה כאשר ההיכרות האישית בים המשפחות לבין השוטר מסייעת לפתרון סיכסוכים עיסקיים להשכנת שלום בית ולמגוון נושאים בהם המשטרה מסייעת לאזרח. במשטרה קוראים לציבור לא להסס ובכל אירוע גם אם הוא גבולי להיעזר בכל בשוטרים הקהילתיים שמספרי הטלפונים שלהם מופצים בכל מקום בו הם שוהים.

3 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. נסיון נואל לתקן את שמם אחר מכות הרצח שדחפו לנער האומלל

    לאחר שגילו כולם את פרצופה האמיתי של המשטרה שלנו כשחמישה שוטרים הפליאו מכותיהם בנער לקוי, כעת הם מנסים לתקן את היח"צ שלהם בהמצאת סיפורים שלא היו, תוך כדי פגיעה בציבור כולו.
    לא נשכח ולא נסלח

    דוד |
    הגב