אשת גדול רבני תימן: הלכה לעולמה הרבנית יונה חדד ע”ה

ברוך דיין האמת: אמש הלכה לבית עולמה הרבנית יונה חדד ע”ה – אשת הגאון רבי יוסף חדד זצ”ל מגדולי רבני תימן ורב הישוב מדיד וצלפון

במוצאי שבת האחרון, אור לי”ח שבט ה’תשפ”א, הלכה לעולמה מרת יונה חדד ע”ה, אשת חבר להגאון רבינו יוסף חדד זצ”ל, רבה האחרון של הישוב מדיד בתימן, ומרבני מושב צלפון, בת 90 בפטירתה.

הרבנית יונה ע”ה נולדה בישוב מדיד בתימן בשנת ה’תרצ”א, לאביה הגאון רבי סעדיה ערוסי זצ”ל, מחכמי הישוב מדיד בתימן ומדמויות ההוד של מושב תרום בארץ הקודש. בעלה, הגאון רבי יוסף חדד זצ”ל ניסה לעלות לארץ הקודש לבדו עם אשתו הראשונה לבית מפצ’רי ובני משפחתו, אך אשתו ילדה בדרך תאומים, ומטלטולי הדרך נפטרה היא ושני בניה התינוקות. לאחר מכן שב הגר”י חדד לעירו, ונשא בזיווג שני את המנוחה מרת יונה, הבת הבכורה לבית ערוסי. ובשנת ה’תש”ט עלו בני המשפחה והתיישבו במושב צלפון שבפרוזדור ירושלים, כאשר בני משפחת ערוסי מתיישבים במושב תרום הסמוך. [עוד על תולדותיו של בעלה הגדול, ראה בפירוט בספר נחלת אבות חלק ה’ מעמ’ שס”ג ואילך].

שנים רבות עמדה הרבנית לצידו של בעלה הגאון, שהיה המייסד של בית הכנסת ובית המדרש במושב. בחיי בעלה הרב הייתה היא עומדת על משמרת הקודש והטהרה במושב צלפון, בהיותה אחראית מקווה הטהרה במקום, וכן אחראית המטבח והכשרות בבית הספר האיזורי מתתיהו, כאשר בעלה מפקח הכשרות על המחלבה במושב.

בשנת ה’תשכ”ה, כאשר הייתה בת ל”ד שנה בלבד, נפטר בעלה הגדול הגאון רבי יוסף חדד זצוק”ל, בהיותו בן נ”ב שנה בלבד, כאשר הוא משאיר אחריו עוללים רכים. רעייתו הרבנית מרת יונה, עמדה בגבורה וגידלה לבדה את כל ילדיה במסירות נפש גדולה. במשך 56 שנות אלמנותה, היא לא הניחה לעצמה לשקוע בצערה הנוכחי, כאשר גם תפקידיה הקודמים נלקחו ממנה, ובמשך שנים רבות היא כיתתה רגליה מידי יום למכור מתוצרת שדותיה, ובכך להביא מזון וטרף לעולליה.

מידותיה נודעו לשם ולתהילה, בהיותה בעלת חסד ולב רחום, ושם שמים היה שגור תדיר על פיה. הייתה נודעת במידת הכנסת האורחים, ובכל חג היו כל אחי בעלה מתארחים על שולחנה. כמו כן, נודעה באהבת התורה, כאשר הייתה חוסכת מזון מפיה ומפי עולליה, בכדי לחנך את בניה ובנותיה לתורה ולתפילה, והיתה קונה להם מצוות בבית הכנסת, להרגילם לאהבת התורה והתפילה.

בשנים האחרונות נזדככה הרבנית יונה בייסורים קשים מזה כחמש שנים, ובכל אותה תקופה לא נשמע מפיה ולו פעם אחת מילת צער או טרוניא ח”ו כלפי מעלה, וקיבלה את כל ייסוריה באהבה ובהשלמה. זכתה וראתה זרע ברך ה’, נכדים ונינים ההולכים בדרך ה’. נכדה הוא הגאון רבי יוסף צברי שליט”א, רב ומו”צ בעיר אלעד ודיין ומו”ץ בבית ההוראה “המאורות” לק”ק תימן.

הלוייתה תתקיים היום יום ראשון בשעה 1 בצהרים, בבית העלמין בכפר אוריה, פרוזדור ירושלים.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים אמן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *