אשת התקשורת החרדית על הוירוס המסתורי: "בתי החולים מפוצצים בתינוקות"

בשל העלייה הניכרת בתחלואה נשימתית בקרב תינוקות וילדים – משרד הבריאות צפוי לערוך מחר דיון אם להקדים חיסון לילדים נגד וירוס נשימתי. אשת התקשורת החרדית יעל צין טוענת כי משרד הבריאות מסתיר את הוירוס החדש

בשל העלייה הניכרת בתחלואה נשימתית בקרב תינוקות וילדים – משרד הבריאות צפוי לערוך מחר דיון אם להקדים חיסון לילדים נגד וירוס נשימתי. החיסון הספציפי נקרא חיסון rsv שניתן בדרך כלל בחורף לפגים, תינוקות וילדים עם מחלות רקע אך נשקלת האפשרות להרחיב ולהקדים את מתן החיסון כבר לעכשיו עקב הופעתו הנדירה של הנגיף בקיץ. נער בן 12 מגבעתיים הגיע לבית החולים שיבא בתל השומר לפני מספר ימים לאחר שנדבק בנגיף נשימתי, והיום (רביעי) הודיעו בבית החולים בצער על פטירתו.

אשת התקשורת החרדית יעל צין צייצה בטוויטר על בנה שנדבק בגלל הוירוס המסתורי. "באלי לצרו ! כבר שבוע וחצי אנחנו בהלוך חזור אצל הרופאים וכמוני עוד מאות שהתלוננו, ורק משתיקים את המצב העגום אליו נקלענו! על אף ההוכחות והנה לצערי, מקרה של מוות "מהנגיף הנשימתי הנדיר " , היא תיארה.


צין פירטה על הוירוס, "הקטן שלי אוריאל בן השנה וחצי עם דלקת ריאות חמורה, הגענו ל "טרם" לרפואה דחופה , תקשיבו לי טוב, מפחיד ומבהיל מה שהולך פה!המחלקות מפוצצות בתינוקות עם דלקת ריאות וקוצר נשימה ,לדברי הרופאים במקום, התופעה קיימת מספר שבועות ומושתקת , נראה לכם תקין?".

אתמול התגלה בבית ספר במודיעין כי 11 ילדים נדבקו בנגיף, 140 תלמידים יעברו בדיקות וייכנסו לבידוד. אחד מהילדים נדבק מאביו שחזר מחו"ל.

מאז תחילת חודש מאי חלה עלייה משמעותית באשפוז במחלקות הילדים. יותר מ-67 אחוזים מהדגימות שנלקחו לסובלים מדלקת ריאות – נמצאו חיוביות לנגיפי נשימה.
. פרופ' דוד גרינברג, יושב ראש חטיבת הילדים ומנהל היחידה למחלות זיהומיות ילדים בסורוקה, תיאר את המצב: "המחלקות אצלנו מלאות עם תפוסה של מאה אחוזים ומעלה. הילדים שמאושפזים סובלים מכל מיני מחלות זיהומיות – רובן מחלות דרכי נשימה. אחרי שהקורונה ירדה, הופיעו וירוסים אחרים שחלקם היו מדוכאים בתקופת הקורונה כמו RSV ו-HMPV ונגיפים אחרים ממשפחת הקורונה. כעת בולטים אצלנו במחלקות וירוסים כמו 'רינו' ו'אדנו'. זו ודאי לא התקופה האופיינית להופעתם בשנה, לאחר שבתקופת הקורונה חלה ירידה דרמטית".

לדבריו של פרופ' גרינברג: "ככל הנראה מדובר בתופעה ביולוגית של 'תחרות' בין הווירוסים וכתוצאה מהתפשטות קוביד-19, נגיפים אחרים מתנהגים באופן שונה כדי לשרוד".

במרכז הארץ מזהים את העלייה החדה בתחלואה מנגיפים אצל ילדים. ד"ר אורי בלה, מנהל המחלקה לרפואה דחופה ילדים בבית החולים קפלן, תיאר בשיחה עם N12: "יש עלייה ניכרת בכמות הילדים שפונים עם מחלות חום, ובמיוחד ביחס לחודשי הקורונה. יש כל מיני וירוסים שונים ואחד מהם, והבולט במיוחד, הוא וירוס ה-MPV, שהתסמינים שלו הם חום גבוה ותחלואה הדמויה לדלקת ריאות, קוצר נשימה, כאבים בחזה, בחילות והקאות. זה מאוד לא אופייני לתקופת הקיץ ומדובר בתחלואה שבדרך כלל אנחנו רואים בחורף. אנחנו חושבים שאולי מדובר באפקט פוסט-קורונה. כשמסתכלים על נתוני חצי הכדור הדרומי שנמצאים כעת בעונת החורף ניתן לשער שגם לנו צפוי להיות חורף קשה מבחינת תחלואה בשפעת".

6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. ככה זה כשמנסים להיות אלוהים

    נגיפים היו ויהיו. סגרים,מסכות, ליסונים ויתר המרעין בישין מחזקים יצירת מוטציות… מגיפת הנגיפים אינה מפתיעה.

    א |
    הגב
  2. חרדיות מודרניות

    מה הקשר בין המראה שלכן לאמהות הקדושות או בכלל …

    תמר |
    הגב
  3. אסור לאשה נשואה ללכת בפאה נכרית. ויש שנתלו בדברי השלטי הגיבורים )שבת סד, דף כט מדפי הרי"ף( שכביכול התיר יציאה בפאה נכרית, אולם המעיין בדבריו יראה שלא התיר אלא בחצר, אבל לא ברשות הרבים, ורוב רבותינו כתבו להחמיר בענין פאה נכרית, וכל-שכן אצל בני ספרד שמעולם לא היה מנהג זה.

    אסור לאשה נשואה ללכת בפאה נכרית. ויש שנתלו בדברי
    השלטי הגיבורים )שבת סד, דף כט מדפי הרי"ף( שכביכול התיר יציאה
    בפאה נכרית, אולם המעיין בדבריו יראה שלא התיר אלא בחצר, אבל
    לא ברשות הרבים, ורוב רבותינו כתבו להחמיר בענין פאה נכרית,
    וכל-שכן אצל בני ספרד שמעולם לא היה מנהג זה.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  4. כתוב בגמרא בגלל פריצות וניבול פה בחורי ישראל מתים. אז עשי חשבונפש גברת פאה-אדום בושה

    בושהההההההההההההההההה

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב
  5. דר רבינוביץ מכללית ברכפלד אכן אמרה לי שזה המצב

    יש כרגע וירוס רציני שמסתובב אצל ילדים גם לבן שלי היה חום גבוה ושיעול רציני

    שי |
    הגב