"אתם נהדרים": רה"מ נפגש עם החרדים המשרתים

טקס מיוחד התקיים היום במשרד ראש הממשלה בירושלים * ששת המצטיינים החרדים של השירות הלאומי אזרחי הגיעו למשרדו של נתניהו * מדוע היה היום של ראש הממשלה עמוס כל כך? * ומה אמרה רעיית ראש הממשלה למצטיינים החרדים? * חרדים לשירות

 

היום (שלישי) התקיים אירוע מיוחד במשרד ראש הממשלה בירושלים. באירוע אירח ראש הממשלה בנימין נתניהו את ששת מצטייני השירות האזרחי החרדים שנבחרו מתוך 1500 משרתים בסך הכל. גורם שהשתתף בטקס סיפר לנו כי המשרתים שנבחרו הם הטובים שבטובים מבין כל החרדים המשרתים בשירות הלאומי אזרחי. במהלך הטקס קיבל ראש הממשלה את המצטיינים שאף נעמדו לתמונה בחדר הממשלה. גם רעיית ראש הממשלה הגברת שרה נתניהו התפעלה מאוד מהמצטיינים, "איזה נפלאים אתם, איזה נהדרים אתם במה שאתם עושים למדינה". היא ממש התרגשה. מספר לנו אחד הנוכחים בטקס הנדיר.

הארגון שאחראי על כל משרתי השירות הלאומי אזרחי בני האוכלוסיה החרדית בישראל הוא ארגון 'חברים', ארגון שמנהל עבור מדינת ישראל את כל מערך התפעול של השירות הלאומי עבור המגזר החרדי. כאמור, ראש הממשלה קיבל בחמימות את ששת החרדים שמשרתים שירות אזרחי בצורה נפלאה, שניים מהם אף היו גם מצטייני הנשיא ביום העצמאות האחרון.

אחד המשתתפים בטקס סיפר לנו על המצטיינים: "יש לנו כאן כאלו שעשו עבודה טובה מאוד, יש כאן בחור במג"ב שאחראי על מאה שוטרים במג"ב, זה משהו עצום שלא ראינו קודם. יש לנו בחור שיושב בטייסת כיבוי, הוא ערני לכל מצב חירום מול הכוחות בשטח, והכל מרחב התעופה של כוחות הכיבוי, יש כאלה שעושים עבודה נהדרת במגן דוד אדום, איחוד הצלה ו'לב מלכה' ועוד רבים כאלה.

ששת המצטיינים הם יצחק קוט מירושלים, נהג אמבולנס בלב מלכה, יואל לב מבית שמש, מתנדב באיחוד הצלה, ראובן שערבני מרמת גן, שנבחר כמצטיין מתנדב באגודת הרפואה במחלקה האונקולוגית בתל השומר, משה ליטוואק ממודיעין עילית, מצטיין מתנדב במד"א תורן מוקד עולה מחבר העמים, משה בלעדי מקריית גת, משרת באיזור המועצה האיזורית יואב. והמצטיין האחרון הוא שלמה זייר מביתר עילית, מצטיין מתנדב בכיבוי אש ומזניק יחידת הכיבוי האווירית, יחידה החביבה מאוד על ראש הממשלה שהיה בין הגורמים להקמתה לאחר אסון השריפה בכרמל.

 

ששת המשרתים קיבלו את ההערכה על השירות שלהם במשרד ראש הממשלה למרות היום שהיה לחוץ ועמוס מאוד בלשכת נתניהו. הסיבה: בנוסף לבחירות המתקרבות, היה היום דיון בטחוני דחוף וכן התקיימה האזכרה של יוני נתניהו הי"ד. זה היה יום עמוס מאוד אך הנושא היה חשוב מאוד לראש הממשלה, "אני מצדיע לכם בשם אזרחי מדינת ישראל, בשם כל הקהילות ובשם כל המגזרים, תמשיכו לעשות טוב", אמר נתניהו למצטיינים.

ראובן פינסקי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי אזרחי אמר: "אני שמח ונרגש לעמוד יחד עם ראש הממשלה במעמד של הוקרה והערכה למשרתי השירות האזרחי החרדים. תרומתם המיוחדת של המתנדבים לשירות האזרחי מהווה מנוף משמעותי לעשיה למען הקהילה וכנראה שבכל פעם שתפגוש קושי צורך או מצוקה, תפגוש לידם מתנדב של השירות האזרחי שנותן יד ומסייע בחסד, בהצלת חיים, בחינוך ברווחה ועוד.
אני גאה לעמוד בראש המערכת של השירות האזרחי ומודה מקרב לב לראש הממשלה על שמצא לנכון להודות למשרתים ולומר לכל אזרחי ישראל את הערכתו למשרתים אלו" סיים פינסקי.

השירות הלאומי עושה מאמצים רבים על מנת להתאים מסלולי שירות רבים מאוד עבור בני המגזר החרדי. הכולל התחשבות בכל חיי הדת, הצביון החרדי ודרישות ההלכה. ניתן לשלב את השירות הלאומי אזרחי גם תוך כדי לימודים בכולל או לימודים לתואר במכללה או באוניברסיטה. המשרתים נהנים ממגוון הטבות בזמן השירות ולאחריו, שיכולות לעזור להם משמעותית בשוק העבודה בישראל.

השירות הלאומי עצמו פועל במגוון תחומים, ביניהם בריאות, רווחה ביטחון ועוד, ישנם מסלולים חברתיים ויש מסלולים בטחוניים אך בכולם כאמור ישנה האפשרות לשרת ללא שהזהות החרדית של המשרת תיפגע. זאת בזכות ארגון 'חברים', ששנבחר במכרז לגוף המתפעל של השירות הלאומי-אזרחי לאוכלוסייה החרדית, בין היתר הארגון מאפשר להרחיב את גודל הפעילות הקיימת בקרב האוכלוסייה החרדית המעוניינת להצטרף לשירות הלאומי-אזרחי, להעלות את רמת הקשר האישי, השירות והזמינות לכל אחד מהמשרתים, לסייע במציאת מקומות שירות הולמים ומעניינים לכל בן שירות בהתאם למצבו האישי, וכן לאפשר היכרות עם עולם התעסוקה הישראלי למשרתים לקראת שחרורם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *