"אתקוף את איראן כמוצא אחרון": ביידן העניק ראיון ליונית לוי

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העניק ריאיון ליונית לוי שבו התחייב שאיראן לא תהיה גרעינית במשמרת שלו, ואיים כי אם לא תהיה ברירה הוא אף יתקוף את איראן. צפו

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן העניק ריאיון ליונית לוי שבו התחייב שאיראן לא תהיה גרעינית במשמרת שלו, ואיים כי אם לא תהיה ברירה הוא אף יתקוף את איראן. בריאיון, ששודר הערב (רביעי) ב"המהדורה המרכזית", התייחס ביידן לאפשרות שיתמודד שוב ראש בראש עם דונלד טראמפ ב-2024, תקף את הקולות האנטי-ישראליים במפלגה הדמוקרטית ואמר: "אוכל לעבוד עם כל ראש ממשלה ישראלי שייבחר".

"הזדמן לי לפגוש את כל ראשי הממשלה מאז גולדה מאיר. גולדה אמרה פעם דבר מדהים – נפגשנו לאחר המלחמה (יום הכיפורים), היא ישבה ליד השולחן, לידי ישב העוזר שלה, בחור בשם רבין… סיפור אמיתי! היא ישבה ליד השולחן ופרשה את המפות, והיא דיברה על כל הנזק שנגרם (בחזית), ופתאום היא שאלה, 'אתה רוצה תמונה?'. אמרתי 'כן, גברתי ראש הממשלה'. היא הביטה בי ואמרה 'אל תיראה עצוב כל כך'. אמרתי, 'גברתי ראש הממשלה, תיארת מצב קשה'. הסתכלנו קדימה. והיא אמרה 'יש לנו נשק סודי'. חשבתי שהיא עומדת לספר לי אז הסתובבתי, והיא אמרה 'פשוט אין לנו מקום אחר ללכת אליו'. זה נכון, ולכן אני חושב שחשוב כל כך לשמר את הקשר עם היהודים".

מדוע אתה נחוש לחזור להסכם?

"מפני שהדבר היחיד שגרוע יותר מאיראן של היום זה איראן עם נשק גרעיני, ואם נוכל לחזור להסכם ו'להחזיק אותם קצר'… לדעתי הנשיא הקודם טעה בענק כשעזב את ההסכם, איראן קרובה יותר כעת לפיתוח נשק גרעיני משהייתה בעבר. אין קשר לשאלה אם 'כוח קודס' ימשיך לפעול או לא באזור. אנחנו יכולים לפעול נגדם ועדיין להגיע להסכם שירסן את תוכנית הגרעין. אני עדיין חושב שזה הגיוני. ניגשנו לשולחן המשא ומתן, ניסחנו הסכם, הצענו אותו וכעת זה תלוי באיראן".

ואתה מתחייב להשאיר את משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור אפילו אם זה יחסל את ההסכם?

"כן".

אמרת בעבר, ואתה אומר שוב, שתעשה הכול כדי להבטיח שלאיראן לא יהיה נשק גרעיני. זה גם אומר שתפעל בכוח נגד איראן אם יהיה צורך? זו הכוונה?

"כמוצא אחרון – כן".

אתה תעבוד עם ישראל על זה? קיבלת איזושהי הבטחה מישראל?

"לא אעלה השערות בנושא, אבל אסור שלאיראן יהיה נשק גרעיני".

קיבלת איזושהי הבטחה מממשלת ישראל, מבנט או לפיד, שהם לא יפעלו בלי ידיעתך?

"לא אדבר על כך".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *