השמאל מתאבל: בכיר הרש"פ סאיב עריקאת מת מקורונה

היה אחד מאדריכלי הסכמי אוסלו ומיועציהם הבכירים של יו"ר הרשות אבו מאזן ושל קודמו יאסר ערפאת.

בבית החולים הדסה עין כרם סאיב עריקאת, מבכירי הרשות הפלסטינית, מת היום (שלישי) כתוצאה מסיבוך של נגיף הקורונה בו נדבק.

עריקאת אושפז בבית החולים, אליו הובא בשל הידרדרות במצבו הרפואי, ובעקבות בקשה שהוגשה לישראל מצד הרשות הפלסטינית. הוא פונה באמבולנס ישראלי מביתו שביריחו לצורך קבלת טיפול רפואי מהיר. מוקדם יותר היום הידרדר מצבו פעם נוספת בשל קושי נשימתי, והוא הורדם והונשם.

הבכיר הפלסטיני, שנלחם בישראל בכל הדרכים הדיפלומטיות, היה מהפנים הבולטות של הדיפלומטיה הפלסטינית בעשרות השנים האחרונות, עבר ב-2017 השתלת ריאה בשל מחלת ריאות, ולכן היה בקבוצת סיכון עם הידבקותו בנגיף הקורונה. הוא היה אחד מאדריכלי הסכמי אוסלו ומיועציהם הבכירים של יו"ר הרשות אבו מאזן ושל קודמו יאסר ערפאת.

יו״ר העבודה עמיר פרץ אמר כי: ״עריקאת ייזכר כאיש שהאמין בתהליך וליווה את המו”מ עם ישראל במשך שנים רבות, והעדיף את השלום על האלימות. תנחומיי לבני משפחתו ולעם הפלסטיני".

מנגד, ח"כ אופיר סופר אומר כי: ‏סאיב עריקאת שיבח טרוריסטים, פעל לחרם על מדינת ישראל ואף היה ממובילי עלילת טבח ג'נין. איך אפשר בכלל לומר עליו חצי מילה טובה?

ההודעה הרשמית על מותו של עריקאת

סאיב מוחמד סאלח עריקאת או בשמו המדויק: צָאאִב מֻחַמַּד צָאלח עריקאת; היה פוליטיקאי פלסטיני, פעיל בצד הפלסטיני של ניהול תהליך השלום עם ישראל כחבר במשלחת ה"ירדנית-פלסטינית" מוועידת מדריד (1991) ועד שנת 2020.

עריקאת נולד באבו דיס, שהייתה אז תחת שלטון ירדני. הוא סיים תואר ראשון ושני במדע המדינה באוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו שבארצות הברית, ולאחר מכן קיבל דוקטורט בלימודי שלום מאוניברסיטת ברדפורד בבריטניה. לאחר סיום לימודיו החל ללמד באוניברסיטת א-נג'אח שבשכם.

בשנת 2012 חלה עריקאת במחלת פיברוזיס ריאתי. בתחילת אוגוסט 2017 נודע, שהוא החל לעבור טיפולים בבית חולים ישראלי ונמצא בתור להשתלת ריאות.[2] בעקבות הפרסום נוצרה מחאה בקרב מחזיקי כרטיס אדי.

בתגובה נמסר כי הוגשה בקשה להכליל את עריקאת ברשימת ההמתנה, לפנים משורת הדין, אך משרד הבריאות דחה אותה מסיבות חוקיות. לפיכך, כמי שאינו תושב ישראל, יוכל לקבל תרומה אם לא יימצא חולה ישראלי מתאים לקבלת האיבר, ובכפוף להסכמת משפחת התורם.

בסופו של דבר טס בספטמבר 2017 לארצות הברית, ובאוקטובר נמצא לו תורם מתאים, והושתלה לו ריאה בבית החולים "אינובה פיירפקס" שבוירג'יניה.

בתחילת אוקטובר 2020 נדבק עריקאת בנגיף הקורונה. ב-18 באוקטובר חלה הידרדרות במצבו, והוא אושפז בבית החולים הדסה עין-כרם. מת ב-[10 בנובמבר]] 2020.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *