באוצר התנגדו למס על השתייה הממותקת אך ליברמן "רצה ללמד לקח" את הציבור החרדי

סבר פלוצקר דיווח בטורו ב'ידיעות אחרונות' כי כלכלנים בכירים באוצר התנגדו להטלת המס על החד-פעמי והשתיה הממותקת אך נסוגו לאחור וזה לאחר ששר האוצר ליברמן ביקש לדבריו "'ללמד לקח' את הציבור החרדי

הפרשן הכלכלי סבר פלוצקר דיווח בטורו ב'ידיעות אחרונות' כי כלכלנים בכירים באוצר התנגדו להטלת המס על החד-פעמי והשתיה הממותקת אך נסוגו לאחור וזה לאחר ששר האוצר ליברמן ביקש לדבריו "'ללמד לקח' את הציבור החרדי.

פלוצקר ביקר בטורו בממון את ההיגיון הלא ברור מאחורי המס על החד-פעמי והשתיה הממותקת. "ההסתייגות שלישית היא משני המסים החדשים, מס הכלים החד־פעמיים מפלסטיק ומס המשקאות הממותקים.

"כמסים עקיפים (שישראל ממילא בולטת לרעה במשקלם במימון התקציב) הם גם תורמים לאינפלציה בתקופה רגישה במיוחד וגם רגרסיביים: רמת החיים של המשפחות מהעשירונים הנמוכים תיפגע מהם הרבה, הרבה יותר.

"הנימוקים להנהגתם התבססו על נתונים מפוקפקים — צריכת הסוכר לנפש וצריכת הפלסטיק לנפש בישראל דווקא נמוכות בהשוואה למדינות OECD.", הוא טועם וזה בניגוד לדבריו של ליברמ ישראל מובילה בעולם בשימוש במוצרי חד פעמי.

"המסים, שלא קשורים למאבק במשבר האקלים, גם מסבכים את חייו של הממונה על הכנסות המדינה עד כדי כך שהוא היה חייב להבטיח לתעשיינים החזר מלא של "מס סוכר" שייגבה ממשקאות טבעיים ללא תוספת סוכר.

"מכל הסיבות האלה היו כלכלנים בכירים באוצר שהתנגדו להטלת המסים דווקא עכשיו אך נכנעו לשר שרצה "ללמד לקח" את המגזר החרדי", הוא חושף.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *