באוקראינה אופטימיים שהשיחות יניבו פירות, מקורב לפוטין מביע אכזבה

נציגי המשא ומתן מאוקראינה ורוסיה מביעים אופטימיות זהירה. הנציג האוקראיני העריך שצפויות תוצאות של ממש כבר בימים הקרובים, זאת לאחר שרוסיה העריכה כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי. עם זאת, פוטין ממשיך לתת הוראות לכתוש את האוייב

נציגי המשא ומתן מאוקראינה ורוסיה מביעים אופטימיות זהירה. הנציג האוקראיני העריך שצפויות תוצאות של ממש כבר בימים הקרובים, זאת לאחר שרוסיה העריכה כי השיחות מתקדמות בכיוון חיובי. עם זאת, פוטין ממשיך לתת הוראות לכתוש את האוייב והצבא האדום ממשיך להפגיז בכל הערים האוקראיניות.

מקורב לנשיא פוטין מודה לראשונה כי המבצע הצבאי באוקראינה לא מתקדם בקצב שהקרמלין היה רוצה, כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

יקטור זולוטוב, ראש המשמר הלאומי ברוסיה, טען שההתקדמות האיטית נובעת מכוחות ימין קיצוני אוקראינים שמסתתרים מאחורי אזרחים. "לא הכול הלך מהר כמו שהיינו רוצים", אמר, "אבל אנו צועדים לעבר המטרה שלנו צעד אחר צעד וננצח. הסמל הזה יגן על הצבא הרוסי ויאיץ את הניצחון שלנו".

על הדיווחים לפיהם רוסיה פנתה לאחרונה לסין כדי שתסייע לה באספקת ציוד צבאי אמרו בקרמלין כי "יש לנו את כל המשאבים הצבאיים הנחוצים כדי להשלים את המבצע המיוחד באוקראינה", אמר דובר הקרמלין. גם דובר משרד החוץ הסיני הכחיש את הדברים ואמר שמדובר ב"דיסאינפורמציה" אמריקנית.

רה"מ נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "אנו נערכים בימים אלה לקליטת עולים וזכאי חוק השבות, עם כל החבילה שהמדינה צריכה לספק לעולים: סל קליטה, סיוע בדיור, חינוך, בראש ובראשונה חיבוק גדול. במקביל, אנחנו, כעם וחברה, נעזור באופן הומניטרי לאזרחי אוקראינה ששוהים כאן באופן זמני, לכמה שבועות, או חודשים, עד שיירגע המצב שם. אני רואה שיש משפחות רבות שמארחות בתקופה הקרובה, וזה חשוב מאוד".

בנט הוסיף: "אני יכול לבשר כאן היום באופן רשמי שאנחנו מקימים בית חולים שדה לפצועים אוקראינים, שיעבוד שם, בשטח. זו יוזמה שלא הרבה מדינות מסוגלות לקחת על עצמן, ולמדינת ישראל יש את היכולת הזאת ואנחנו יוצאים לדרך".

ברוסיה טוענים כי 20 נהרגו ו-28 נפצעו במתקפת טילים של צבא אוקראינה על דונייצק. בקייב הכחישו את הדיווח.

שר החוץ האוקראיני דורש להחמיר את הסנקציות על רוסיה: "צריך לסגור את כל הנמלים הבין-לאומיים לאוניות רוסיות ולהחרים חברות בין-לאומיות שלא עוזבות את רוסיה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *