באוקראינה מרוצים: "האויב איבד את המומנטום"

בהודעת הקרמלין נמסר שנציגיה "מחכים" למשלחת מקייב. מוסקבה הזהירה כי המתקפה לא תיפסק גם במהלך המו"מ, וכי נציגיה בבלארוס ימתינו לאוקראינים עד 15:00 בצהריים (14:00 שעון ישראל). אוקראינה דחתה את ההצעה ונותנת פייט

האוקראינים דחו את ההצעה הרוסית לשיחות בשלום מינסק. יועץ לנשיא וולודימיר זלנסקי אמר כי רוסיה מאבדת את היתרון של הפתיחה. "האויב מאבד יוזמה, וההגעה שלו לבלארוס מוכיחה את זה", אמר. דיווחים רבים ממקורות אוקראיינים ומערביים מצביעות על כך שרוסיה מסתבכת בבוץ האוקריאני. מחיר המלחמה גובה מחיר דמים יקר מרוסיה שלא ציפתה להתנגדות אוקראינית כה עזה. תיעודים רבים ברשת פורסמו בו נראים טנקים של הצבא הרוסי עולים באש, ושבויי מלחמה רוסים אזוקים.

שר ההגנה האוקראיני, אולכסיי רזניקוב, שיבח את ההתגייסות של האוקראינים להגנה על המולדת. "72 שעות של התנגדות! העולם לא האמין", אמר רזניקוב. "הראינו לעולם – אל תפחדו מרוסיה, תהיו חזקים ותהדפו אותה!".

בהודעת הקרמלין נמסר שנציגיה "מחכים" למשלחת מקייב. מוסקבה הזהירה כי המתקפה של כוחותיה באוקראינה לא תיפסק גם במהלך המו"מ, וכי נציגיה בבלארוס ימתינו לאוקראינים עד 15:00 בצהריים (14:00 שעון ישראל).

זלנסקי דחה הבוקר את ההצעה למו"מ על הפסקת אש ואמר שהשיחות בבלארוס היו אפשריות אם רוסיה לא הייתה תוקפת את אוקראינה משטח בלארוס. "בוודאי שאנחנו רוצים שלום", אמר זלנסקי. "אנחנו רוצים להיפגש, אנחנו רוצים לשים סוף למלחמה. ורשה, ברטיסלבה, בודפשט, איסטנבול, באקו – את כולן הצענו לרוסים", אמר וציין את הערים שקייב הציעה שבהן יתקיימו המגעים להפסקת אש. "גם כל עיר אחרת תתאים לנו – במדינה שמשטחה לא נורים לעברנו טילים. זו הדרך היחידה שבה השיחות יכולות להיות כנות, ובאמת לשים סוף למלחמה

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *