"באחד מבתי החולים יש 4 פיזיותרפיסטים במקום 14. אז במי נטפל קודם?"

מחריפה מצוקת עובדי מקצועות הבריאות: יום רביעי ברציפות שבו הם עובדים במתכונת שבת

זה היום הרביעי ברציפות שבו עובדי מקצועות הבריאות במחלקות הפנימיות בבתי החולים, עובדים במתכונת שבת מצומצמת. זאת, בשל מצוקת כוח אדם קשה על רקע גל האומיקרון, ומחסור מתמשך בתקנים שהיה עוד קודם. "באחד מבתי החולים יש לי ארבעה פיזיותרפיסטים במקום 14. אז מה רוצים שנעשה? במי נטפל קודם?", אמר יו"ר איגוד מקצועות הבריאות בהסתדרות, אלי גבאי.

מדובר בלמעלה מ-1,500 עובדים, בהם פיזיותרפיסטים/יות, קלינאי/ות תקשורת, דיאטנים/ות ומרפאים/ות בעיסוק. מצוקת מצבת כוח האדם בתחומים אלה היא ארוכת שנים, אולם החריפה משמעותית בתקופת הקורונה.

"חולים משוחררים הביתה, ללא טיפול וללא שיקום", אמר יו"ר איגוד מקצועות הבריאות, גבאי, "מנהלי מחלקות בבתי חולים מתריעים בפני הנהלת משרד הבריאות על סכנה אמיתית שתיגרם למאושפזים בטווח המיידי, אם אלו לא יקבלו את הטיפול השיקומי שהם זקוקים שלו, אולם לצערי ישנה התעלמות מוחלטת מצד משרד הבריאות. במשרד הבריאות צריכים להבין שבבתי חולים יש עוד בעלי מקצוע, מלבד רופאים/ות ואחים/יות".

לדברי יו"ר האיגוד, גבאי, "פנו אליי עובדים ואמרו שאיימו לפגוע להם בשכר, אם ימשיכו לעבוד במתכונת שבת. במקום לסייע לעובדים הללו, מאיימים עליהם. איגוד מקצועות הבריאות מתריע מזה זמן רב על המצוקה, אך ללא כל התייחסות. המחסור החמור בעובדים מביא לכך שאנו נדרשים לתעדף מחלקות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *