באירופה מודאגים: "הקצב האיטי של החיסונים יפגע בנו כלכלית"

באירופה כועסים על פייזר שמספקת לישראל חיסונים לפי הקצב הנדרש בעוד באירופה יש מחסור עצום במנות

באירופה כועסים על פייזר שמספקת לישראל חיסונים לפי הקצב הנדרש בעוד באירופה יש מחסור עצום במנות. מרקוס סודר, ראש ממשלת בוואריה בגרמניה, אמר כי"קשה להסביר מדוע חיסון טוב מאוד פותח בגרמניה, אך אנשים מחוסנים מהר יותר במקומות אחרים", אמר סודר בריאיון לעיתון הגרמני בילד. דבריו מגיעים על רקע הסערה באיחוד כולו והביקורת על הקצב האיטי של אישור החיסון של פייזר, שפותח בגרמניה ביחד עם החברה המקומית ביונטק, ונכנס לשימוש מחוץ לאיחוד כמה שבועות לפני שקיבל אור ירוק בבית.

"הנציבות האירופית הזמינה מעט מדי חיסונים, לא התגברה על הביורוקרטיה, והדיונים על המחיר נמשכו זמן רב", הוסיף ראש ממשלת בוואריה "גורם הזמן הוא מכריע – אם ישראל, ארה"ב או בריטניה נמצאות הרבה לפנינו במבצע החיסון, הן גם ירוויחו מבחינה כלכלית. השאלה כיצד אנו עוברים את הקורונה בפן הכלכלי באופן הדוק למהירות הפצת החיסון" .

אוגור צאהין, מנכ"ל חברת ביונטק שפיתחה עם פייזר את החיסון, אמר כי בחברה פועלים להגברת התפוקה, אך הסביר כי בניגוד למקומות אחרים, תהליך העבודה באירופה "לא מהיר ופשוט". נציבת הבריאות של האיחוד האירופי סטלה קיריאקידס טענה כי: "צוואר הבקבוק כרגע הוא לא היקף ההזמנות, אלא המחסור בכושר הייצור העולמי".

בצרפת טוענים כי הממשלה בונה על התקדמות איטית של מבצע החיסונים כדי לרכוש את אמון האזרחים, שלפי כמה סקרים לא סומכים על החיסון ולא מתכוונים להתחסן.

תושבת פריז, קריסטינה סראני, סיפרה ל-N12 על מבצע החיסונים בבירה הצרפתית: "כל אדם שמקבל חיסון עובר ריאיון שנמשך 13 דקות ואחריו נדרש לחתום על טופס. יותר ממחצית מהאוכלוסייה לא רוצה להתחסן – ולכן לדעתי, יש כזה טקס לפני החיסונים

מספר המנות של פייזר נקבע בהתאם לגודל האוכלוסייה של כל מדינה. ה-EMA צפוי לאשר את השימוש בחיסון של מודרנה ב-6 בינואר, אך קצב הייצור וההפצה איטי.

בדנמרק נרשם שיעור המתחסנים הגבוה ביותר בקרב מדינות איחוד האירופי. יותר מ-45 אלף מתוך 5.8 מיליון תושבי המדינה קיבלו את החיסון נכון ל-2 בינואר, גרמניה חיסנה עד 1 בינואר יותר מ-188 אלף תושבים, ושיעור החיסונים למאה נפש עומד על 0.23

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *