בארה"ב נערכים לתגובה אירנית בעקבות הפריצה לשגרירות ארה"ב

אלפי מפגינים פרצו היום לשגרירות ארה"ב בבגדד בעקבות התקיפה האווירית שביצעה וושינגטון בעירק לפני כיומיים, באיראן מאיימים, גורמים אמריקנים נערכים לתגובה

בעקבות ניסיון הפריצה לשגרירות ארה"ב בבגדד, המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי מאיים: "ללא רוח ההתנגדות, המדינה תקרוס, היא תאבד את הכבוד שלה, העצמאות שלה וכוחות זרים יפלשו אליה וישלטו בה".


כזכור, אלפי מפגינים פרצו היום לשגרירות ארה"ב בבגדד בעקבות התקיפה האווירית שביצעה וושינגטון בעירק לפני כיומיים. המפגינים, פתחו בירי וניפצו חלונות. בעקבות ההסתערות: השגריר האמריקני וצוותו פונו מהמקום "בשל חשש לביטחונם".

גורם אמריקני בעיראק התייחס בשיחה לכאן חדשות להתפתחויות ואמר כי הם נערכים להתקפה של המיליציות האיראניות

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, כתב בחשבון הטוויטר שלו: לכל מיליוני האנשים בעירק – מי שרוצה חירות ולא רוצה להישלט על ידי אירן, זה הזמן שלכם!". בכיר בממשל האמריקני אף מסר כי ארה"ב צפויה לשלוח לוחמי מארינס נוספים לשגרירות בבגדד על מנת להגן על האנשים ועל הציוד שנמצא שם.

שר החוץ ישראל כ"ץ הגיב היום (שלישי) בראיוו לחדשות 12 לפריצת אלפי המפגינים לשגרירות ארה"ב בבגדד: "זו התפתחות דרמטית: הם טעו בהבנת מהותה של המעצמה האמריקנית". כ"ץ מציע לאירן שלא להכניס את ישראל לעניין, "כשבארה"ב מחליטים להגיב הם עושים את זה בעוצמה, הם גם הוכיחו את זה בהיסטוריה" אמר כ"ץ. "לא רק מזכיר המדינה, אלא גם הנשיא טראמפ אמר, שההתקפה הזו על השגרירות התבצעה על ידי אירן ושזה ייענה. בעצם זה מוביל לאתגור של אירן את ארה"ב, והתשובות יכולות להיות מאוד קשות".

כ"ץ הוסיף: "אני אגב הייתי מציע להגיב באירן עצמה, ולא בתוך עירק או בתוך סוריה. מבחינת ישראל – אם האירנים ינסו לכרוך אותנו בתוך הדבר הזה, מעבר לצעקות של המפגינים 'מוות לישראל', אנחנו נגיב בעוצמה. אני מציע לאירנים לא להעמיד במבחן את סבלנותנו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *