בביתר עילית התושבים שלחו קוויטלאך לציון הרשב"י בצורה מאורגנת

במשך שבוע ימים הגיעו מאות ילדי חלאקה להצטלם על רקע קברו של רשב"י

לכבוד התנא: ערב ל"ג בעומר תש"פ, נשלמות ההכנות בביתר עילית לקראת יום ההילולא של רשב"י. במשך שבועות עמלו בעירייה על גיבוש תוכנית מפורטת שתיתן מענה לרבבות התושבים, שבשל החלטת הרשויות לא יוכלו לשמוח באתרא קדישא מירון, כמדי שנה.

המיזם הראשון והמיוחד שיצא לדרך כבר לפני שבוע ימים הוא מבצע איסוף ה'קוויטלאך' מאלפי תושבי העיר. התושבים התבקשו להניח את הקוויטלאך בתיבות מיוחדות שהונחו ברחבי העיר, כאשר נציג העירייה יניח את הפתקים כולם על ציונו של רשב"י בל"ג בעומר עצמו. בתחילת השבוע הונחו התיבות ברחבי העיר, בהם נאספו אלפי 'קוויטלאך'.

במקביל, העירייה יזמה את צילומי החלאקה המסורתיים עבור הילדים שהגיעו לגיל 3 וחוגגים את שמחת החלאקה. יוזמה זו, שמופקת מדי שנה בחינם עבור ילדי העיר, עמדה בסימן שאלה בשל האיסור להתכנסויות. לאחר חשיבה מאומצת הוחלט לקיים את הצילומים, תוך שמירה אדוקה על הנחיות הרשויות. ההורים לילדי החלאקה נקראו לבוא בימים שונים, על פי חלוקה שמית (שמות משפחה א-ג' ביום א', וכן הלאה).

במשך שבוע ימים הגיעו מאות ילדי חלאקה להצטלם על רקע קברו של רשב"י. יוזמה זו שבכל שנה משמחת את חתני החלאקה ובני משפחותיהם – הפכה השנה למשמחת עוד יותר, כאשר הדרכים אל מירון סגורות והאפשרות היחידה לתעד את חתן השמחה על רקע הציון הקדוש הייתה במתנ"ס העירוני, ללא עלות.

לקראת ל"ג בעומר עצמו התקיימו ישיבות ממושכות בהן השתתפו חברי הנהלת העיר. במהלכן הוחלט על כמה מיזמים שיביאו את אווירת מירון אל עיר התורה והחסידות שבהרי יהודה. ראשית, הוחלט לשכור קווי טלפון עבור תושבי העיר, אליהם יוכלו להתקשר ולשמוע בשידור חי את מעמד ההדלקה המרכזי במירון.

כמו כן, העירייה שכרה מערכות הגברה עוצמתיות שיפוזרו ברחבי העיר, ויעבירו בשידור חי את שמחת ל"ג בעומר ממירון. ברחבי העיר יועמדו מסכי ענק, דרכם יוכלו התושבים לצפות במעמד כולו – ממרפסות הבתים – מבלי להתקהל ועם שמירה על ההנחיות. במוצאי השבת קיבלו כל תושבי העיר חוברת פזמוני ל"ג בעומר מיוחדת שהפיקה העירייה, בה ישתמשו לשירת המזמורים בשעת ההדלקה המרכזית במירון.

בבוקר ל"ג בעומר, תצא משאית השמחה של העירייה – שבחודש האחרון הפכה למיזם שתושבי העיר כולם מצפים לו – לשמח את התושבים. על המשאית יופיע בעל המנגן ר' זאנוויל וינברגר, והיא תעבור בשכונות כשהיא מביאה איתה את שמחת החג אל כל בית בעיר.

לקראת השעה 16:00 בצהרים תתקיים תהלוכת חב"ד המסורתית, שבשל ההגבלות תתקיים השנה במתכונת מצומצמת. שלוחי חב"ד בעיר בראשותם של חבר מועצת העיר ה"ה משה כהנא, נועדו לפגישה מיוחדת עם רה"ע במהלכה הוחלט כי התהלוכה תתקיים השנה במתכונת המרפסות, כאשר בלמעלה ממאה מרפסות ברחבי העיר יונחו עמדות רמקולים והתהלוכה תעבור כשהילדים משתתפים יחד ממרפסות הבתים.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. כעת אין אישור כניסה למירון ביום ל"ג בעומר: זה לא קשור לקרונה!!!! - ימים קשים שיש בהם צער גדול לעם ישראל, ואין לך שעת הדחק גדולה מזו...

    כעת אין אישור כניסה למירון ביום ל"ג בעומר: זה לא קשור לקרונה!!!! וזה לא יעזור להם כלום. בגלל שכח הרשב"י מעל אלו הכופרים. הציונים חושבים להתחיל עם רשב"י זיע"א , הם חצופים רשעים ארורים, כמובן שרשב"י יעניש אותם כהוגן, מה שעשו בשנה שעברה, אתם רוצים לעשות גם השנה???? רדו מההר! לא יעזור כלום, רשב"י כוחו מעל כולם!

    לצערינו זה בכלל לא קשור לקרונה, הציונים הרשעים העמלקים מנשמת המן לא מפרגנים ליהודים להתפלל אצל קבר רשב"י. ממש מוזר בהפגנה של 100 אלף אנשים בתל אביב לא ראיתי שוטר אחד מוזר…

    אבל: כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק. "שעת הדחק"… הגמ' אומרת: "כדאי הוא רשב"י לסמוך עליו בשעת הדחק" (ברכות ט.) ועוד כמה מקומות בש"ס.

    והסבירו בזה כמה הסברים על דרך המוסר והדרוש. אפשר לפרש 'שעת הדחק' – ביום הילולא דיליה על ציונו יש דחק, של ריבוי אנשים הדוחקים אחד את השני. ואז, בשעת הדחק, כדאי לסמוך עליו ולבקש ולהתחנן שיעמוד בתפילה. וכדאי רשב"י לסמוך עליו ביום דוחק כזה, יום ל"ג בעומר כי כן הסכימו מן השמים עליו.

    וכן פירשו שבשעת הדחק וצרה – כמו בימי קרונה רח"ל, אנו מתפללים על הציון כדי שיתפלל עלינו ונענה בזכותו. כמו ימי דחק שאנו נמצאים בהם עכשיו, ימים קשים שיש בהם צער גדול לעם ישראל, ואין לך שעת הדחק גדולה מזו…

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב