בביתר עילית מעודדים מכמות החולים המתפנים למלוניות

גם במהלך החג חולקו מנות מזון והחלוקה תימשך גם לאחר החג

בימים האחרונים ביתר עילית היא מקום לדאגה עקב העליה במספר הדבקים בעיר.

עד כה, נרשמו בעיר כמאה וארבעים חולים, כאשר חלקם כבר החלימו מהנגיף, ולמעלה מעשרים חולים התפנו למלוניות כשרות למהדרין. אך מספר החולים אינו הדאגה הבלעדית כי אם קצב ההכפלה של החולים.

המערך העירוני, שאליו נוסף צוות חמ"ל ייחודי בראשותו של האלוף במיל' יוסי בכר, שנרתם לסייע לאור בקשתו של רה"ע מאיר רובינשטיין, פעל בשורה של מישורים כדי לצמצם ככל הניתן את התפשטות הנגף ולסייע לחולים, למבודדים ולקשישים המתגוררים בעיר.

אחרי מיפוי מסיבי של האוכלוסייה המבוגרת, אוכלוסיית החולים והמבודדים, יצא לדרך מבצע רב מימדים של חלוקת מזון. אלפי מנות מזון חולקו לאלו הזקוקים לסיוע, בין אם הם חולים, מבודדים או מבוגרים ללא עורף משפחתי. גם במהלך החג חולקו מנות מזון והחלוקה תימשך גם לאחר החג. בעירייה מבקשים מהתושבים החולים, המבודדים והקשישים, לפנות למוקד העירוני 106 בכל מקרה בו הם זקוקים לסיוע.

מאמץ אדיר הושקע כדי להפעיל בעיר את מתחם 'היבדק וסע'.
במקביל, גם קופות החולים 'מאוחדת' ו'לאומית' פתחו מרפאות ייעודיות לחולי הקורונה. מרפאת 'מאוחדת' ברחוב מוצפי בעיר ומרפאת 'לאומית' ברחוב מפעל הש"ס, החלו את פועלם במהלך החג. תושבי העיר המבקשים להיבדק נדרשים לפנות למוקד המרפאה.

למרות הימים הלא פשוטים העוברים על עם ישראל כולו, השמחה לא נעדרה מהעיר. בתחילת השבוע יצאה משאית השמחה של העירייה אל בתי התושבים, שהתרכזו במרפסות ושמחו בשמחת החג יחד עם בעלי המנגנים המפורסמים שבעיר. על המשאית ניצב איש החסד ה"ה חונא דייטש, כשלצידו ראש העיר, כשהשמחה עוברת מבית לבית, מרחוב לרחוב.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *