בבית הרב קוק דוחים את השמועות: "לא כפו את הרב"

המקובל הרב דב קוק הורה אתמול בעצרת של יהדות התורה בעיר להצביע ליהדות התורה. נערי שס הפיצו תיעוד שבו נראים רבני דגל משכנעים את המקובל לדרוש, אלא שבבית הרב דוחים את הטענות כי אנשי דגל כפו את המקובל, "הרב ברר את דבריו ולא חזר בו"

המקובל הרב דב קוק שמשפיע על אלפי תלמידים בעיר טבריה, הורה אתמול בעצרת של יהדות התורה בעיר להצביע ג' –  יהדות התורה.

הבוקר, הפיצו אנשי שס סרטון בו נראים רבני המפלגה מנסים לשכנע במשך דקה שלימה את הרב לדבר, אלא שהרב סירב לדבר, ולהביע דעה, ורק לאחר שחבר המועצת הרב יצחק זילברשטיין (בן משפחתו) שוחח עימו  –  אז החל הרב את דרשתו.

נערי שס ציטטו דברים שכביכול כתב גדליה קוק, בנו של הצדיק הרב קוק: "מה שאתמול עשו לאבא שלי בכנס של יהדות התורה היה חמור וכואב גם יחד. אבא שלי נתן מילה לרבי אריה דרעי שהוא הולך עם תנועת שס, אבל אותו פוחז אתמול שעמד אחרי אבא שלי ודיבר איתו כמו אחרון הנערים הנושרים, ישלם מהשמים. אבא שלי עשה כבוד לסבא הגדול הרב יצחק זילברשטיין ואמר מה שלא רצה להגיד. אני חושב פעם ראשונה בחיי שאבא אמר מה שלא רצה להגיד".

אנשי הבית של הרב קוק דחו את הטענות ומסרו לכותב השורות: "ישנם אנשים בציבור שאינם לומדים מטעויות העבר ומנסים לחרחר ריב ומחלוקת בציבור החרדי, ולטעון כי דברי הרב קוק בכנס נאמרו שלא מרצונו. כולנו מכירים את הרב קוק מימים ימימה ויודעים עד כמה הוא מתרחק מהמחלוקת בכל מאודו וראינו בחוש כיצד ברר את מילותיו כשציטט את מורו חותנו ואמר בכנס של יהדות התורה כי 'מצווה להצביע עבור תנועת ג".

עוד הוסיפו בבית הרב: "יותר מההוראה עצמה, המסר החשוב יותר שראוי לכולנו ללמוד מדבריו כמו גם ממעשיו של הרב – הוא כי יש לשמוע בקול דברי חכמים.  זו דרכו של הרב וזו דרכה של תורה, לשמוע בקול דברי חכמים, בלי חוכמות! אנא אחינו הטבריינים, הרפו ממחלוקת. לא זה רצונו של הרב ולא זה רצונה של תורה.ויהי רצון ונזכה שיתגדל ויתקדש שם שמים בטבריה על ידי כל השומעים בקול דברי חכמים, אמן.

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. בשבת אמר מפורש להצביע ש"ס

    אמר לאחר הוצאת ס"ת
    שהרי הוצאנו שלשה ספרים וכ"א יודע מה הר"ת שלהם וכולם מחוייבים להצביע להם

    כהן |
    הגב