בבני ברק חולקו דוחות לחלוקות קמחא דפסחא

"מצב התחלואה המסוכן בעיר מחייב נקיטת צעדים קשים"

בעקבות הוראת גדולי הרבנים להקפיד על הנחיות משרד הבריאות ואף לדווח לרשויות על מקרים של הפרת כללים על ידי תושבים או מוסדות, מדווחים במוקד השיטור העירוני על עליה חדה במספר התושבים שמתקשרים לדווח על מפירי בידוד או על בתי כנסת ומוסדות שפועלים בניגוד להנחיות.

בעקבות נתוני ההידבקות שמזעזעת בימים האחרונים את העיר, גדולי הרבנים בעיר החליטו לנקוט בצעדים חריפים על מנת לגרום לציבור להישמע להנחיות משרד הבריאות. "הקריאות של הרבנים הגבירות מאוד את המודעות בקרב הציבור בעיר", אומר שלומי מלכא מנהל השיטור העירוני.

ידיהם של פקחי השיטור העירוני מלאות עבודה בימים אלה. רק הבוקר (יום ב) פוזרו מספר מניינים בכוח לאחר שפעלו בתוך בתי כנסת בניגוד להנחיות משרד הבריאות ולהוראתם של גדולי הרבנים. דו"חות חולקו לבעלי עסקים ואף לחלוקות 'קמחא דפסחא' שלא הקפידו על שמירת מרחק ומניעת התקהלות נקנסו.

שלומי מלכא מנהל השיטור העירוני: "זאת משימה קשה וכואבת לסגור בתי כנסת ולמנוע קיום מניינים, אך מצב התחלואה המסוכנת בעיר מחייב נקיטת צעדים קשים. הפקחים כבר אינם מזהירים ומתריעים, אלא אוכפים בצורה מיידית והחלטית"

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

  1. על כך בדיוק נאמר: 'אמור לי מי חבריך ואומר לך מי ומה אתה'!!!

    לכאורה על פי הלכה אין שום איסור להתפלל במנין ובפרט בעת צרה של שמד גמור כמו שיש היום במדינת ישראל. זו מדינה של פורקי עול התורה והמצות. המדינה של כופרים בקב"ה. המדינה של נכדי עמלק. המדינה של חכי"ם חרדים [לשעבר] פורקי עול וחשודים שמחשילים הרבים בעבירות חמורות ביותר. המדינה של עוכרי תורת השם. המדינה שהם נגד החרדים לד'. המדינה שמניהגיהם מסריחים מצואה. המדינה שאין לה שום שייכות לתורת השם. אין לה שום קשר לדעת. זו מדינה של מסיונרים נגד אלוקים ונגד עם ישראל מקיימי מצות התורה הקדושה. וכו' וכו'

    חייבים להתפלל כדכתיב: "ועבדתם את ד' אלקיכם" (שמות כג, כה); ואמר "ואתו תעבדו" (דברים יג, ה); ואמר "ואתו תעבד" (שם ו, יג); ואמר "ולעבדו" (שם יא, יג).

    ובמשנתו של ר' אליעזר בנו של ר' יוסי הגלילי אמרו: "מנין לעיקר תפילה בתוך המצוות? מהכא: את-ד' אלקיך תירא ואתו תעבד"

    וזמני התפילות אלו הן: תפילת השחר מהנץ החמה עד סוף שעה רביעית, ומי שעבר והתפלל אחר כן עד חצות יצא רק בדיעבד ידי חובת תפילה, אבל הפסיד חובת תפילה בזמנה, וצריך כל אדם להזהר שיתפלל קודם שיתעסק במלאכות אחרות, כדי שלא יפשע

    יש הלכות מיוחדות איך להתנהג כעת בשעת שמד בארץ ישראל.

    משתמש אנונימי (לא מזוהה) |
    הגב