בגלל הקלטת של שקד, בבלפור הטילו ווטו על בנט

בליכוד טוענים כי בתחילה בנט הסכים לקבל את המנדט, אך חזר בו אתמול וסרב אפילו להפקיד מכתב (שסוכם שלא יפורסם פומבית), שיכלול התחייבות אישית להקמת ממשלת ימין שתוביל ותקדם את ערכי הימין בדיוק כפי שהתחייב לפני הבחירות."

גורם המעורב במו״מ מטעם הליכוד מוסר בעקבות ההחלטה של ראש הממשלה שלא להמליץ על בנט כי "היו מגעים מתקדמים עם בנט להמלצה של כל גוש הימין עליו אצל הנשיא. לדבריו, סוכם כי ההמלצה תינתן תמורת התחייבות שלו להקים ממשלת ימין במהלך תקופת המנדט.

לדברי אותו גורם, "בתחילה בנט הסכים, אך חזר בו אתמול וסרב אפילו להפקיד מכתב (שסוכם שלא יפורסם פומבית), שיכלול התחייבות אישית להקמת ממשלת ימין שתוביל ותקדם את ערכי הימין בדיוק כפי שהתחייב לפני הבחירות."

לסיכום אמר אותו גורם כי "הדעה הרווחת במערכת הפוליטית כיום, מימין ומשמאל, שבנט מתעתע בכולם ומשחק על כל המגרש ולא ניתן להאמין לאף מילה שיוצאת מפיו."

הפרשן נדב איל מדווח כי "ביום פרסום הקלטות של שקד בידי עמית סגל בה נשמעת שקד יורדת על בני הזוג נתניהו, היתה אמורה להתקיים בלילה, מאוחר, פגישה בין בנט לנתניהו, לבקשת בנט – ובה ניסיון לשכנע את הליכוד להטיל עליו את המנדט. אחרי פרסום הקלטות, בלפור ביטלה את הפגישה. הניסיון של בנט למקסם את העמדה החזקה שלו משני הצדדים לא נראה כרגע טוב במיוחד."

לסיכום, מנתח איל, "אם בנט לא אוסף מחדש את המפלגה שלו בזמן הקרוב מאוד, כולל הודעת תמיכה פומבית מאילת שקד, סביר להניח שאין לו סיעה לממשלה עם לפיד. במצב כזה, בחירות."

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *